"Хочу, щоб діти користувались знаннями": учитель із Тернопільщини - у ТОП-50 найкращих педагогів країни

"Хочу, щоб діти користувались знаннями": учитель із Тернопільщини - у ТОП-50 найкращих педагогів країни
  • Вчитель історії та Громадянської освіти Василь Дяків із Заліщиків став півфіналістом конкурсу "Global Teacher Prize Ukraine".  
  • Журналістка "20 хвилин" поспілкувалась із педагогом про його принципи життя і роботи. 

Три педагогічних освіти, 31 рік стажу роботи в школах, чимало перемог в конкурсах та найголовніше - любов до роботи. Всі ці риси є у одного з найкращих вчителів України Василя Дяківа, який працює у Заліщицькій державній гімназії. 

Минулого року пан Василь здобув звання «Заслуженого вчителя України», а ще переміг у конкурсі «Учитель року».

59 - саме стільки його учнів є переможцями обласних етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких та реферативних робіт МАН України. Діти - активні учасники конкурсів КВК, дебатів Поппера, інтелектуальних ігор. Семеро гімназистів брали участь у зйомках програми «LG-Еврика»."Хочу, щоб діти користувались знаннями": учитель із Тернопільщини - у ТОП-50 найкращих педагогів країни, фото №1 на сайті 20minut.ua

Відео дня

- Я працював і в сільських школах, і в міській. Вже 23 роки працюю у Заліщицькій державній гімназії, - говорить Василь Дяків. - Я починав із початкової освіти. У 89-му році закінчив Чортківське педагогічне училище із спеціальністю "вчитель початкових класів". Згодом я закінчив Чернівецький державний університет імені Юрія Федьковича, також із спеціальністю "початкова освіта". Вже тоді я працював педагогом-організатором в Заліщицькій школі №2. Вже коли почав працювати у Заліщицькій державній гімназії, закінчив Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка на факультеті післядипломної освіти і здобув ще одну спеціальність"вчитель історії та правознавства". 

З 2007-го року Василь Дяків - вчитель-методист, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії. 

Про стереотипи в освітній сфері

Коли говоримо про вчителів початкових класів - то часто вважаємо, що це лише жіноча професія. За даними сайту nus.org.ua, у початковій школі працює 99% педагогічних працівників жіночої статі. Проте, досвід доводить, що успішними вчителями навіть для наймолодших учнів, можуть бути і чоловіки. 

- У мене є навіть три причини чому я обрав професію вчителя початкових класів, - каже Василь Дяків. - Найперше, що повпливало на мій вибір, це те, що у мене є сестра, молодша від мене на 10 років. Тож відколи вона народилась, кожні літні канікули я займався тим, що грався із молодшою сестрою, а потім - робив з нею уроки. Друге, це приклад мого дядька, який закінчив це ж училище. І третє, це те, що після 8-го класу я вперто не хотів йти в 9-10 класи. От так всі причини наклались одна на одну, і я зовсім не жалію про це рішення.

Про цінності вчителя

Вчитель каже, що за час поки він працює вчителем, діти змінились. 

- Коли я почав роботу, то вчив дітей, які народились у 1977-му році, зараз в школі діти, що народились в 2010-го року. Тож ця різниця відчутна, - переконує педагог. - Але загальні цінності залишаються. Бо треба бути самим собою. 

Перше, що виділяє Василь Дяків у роботі з дітьми - це вміння з ними спілкуватись. Це означає, що має бути розуміння тих тем, які дітей цікавлять і яким чином дітей вмотивувати. Важливий також і власний приклад, бо якщо ти активний, береш участь в різних конкурсах, маєш свої захоплення - то і діти захочуть бути такими, як ти.

- Для мене, як педагога, важливо формувати таке середовище, яке дасть поштовх дітям до вдосконалення, до реалізації своїх творчих здібностей, - каже вчитель. - Мені важливо, щоб середовище не було прив’язане до конкретного предмета. Усі мої зусилля спрямовуються на організацію таких форм роботи, що сприяють вирішенню цих завдань.

Світлина від Дякива Василя.

Вчитель каже, що працює в напрямку інтегрованості предметів. 

- Кожен предмет є для того, щоб дитина пізнавала навколишнє середовище, - каже пан Василь. - Я прихильник того, щоб було багато інтегрованих предметів. Щоправда, тут питання в тому, наскільки вчителі та система освіти готові до цього. Ще одна важлива цінність - це компетентісний підхід. Хоча з нашою програмою важко показати, що ті навички, які дає школа, справді знадобляться. Я завжди хочу, щоб діти користувались знаннями, які тут отримують.

Про раціональну любов

- Звісно, ти не зможеш бути добрим вчителем, якщо ти не любиш дітей, - продовжує педагог. - Але ця любов повинна бути розуміюча. Це має бути раціональна любов. Ти маєш розуміти, що дитина має право не знати чогось, досягати успіхів в інших сферах. Як кажуть видатні педагоги Сухомлинський та Макаренко, є дуже багато видів любові. Один із них - раціональна. І я вважаю, що ці відносини мають базуватись на прийнятті рішень та відповідальності. 

Про підтримку сім'ї

Василь Дяків каже, що усі його досягнення стали можливими лише завдяки підтримці та розумінню в сім'ї. 

Світлина від Дяківі Оксани.

- Лише завдяки підтримці рідних: дружини та доньки, - говорить чоловік. - Без них я ніколи б не був тим, ким я є. Моя дружина - редактор газети "Колос" та педагог за освітою справді є мені підтримкою у всіх починаннях. Моєю стежкою пішла і донька. Зараз вона викладає англійську та німецьку мови. Я дуже пишаюсь ними. Якщо сім'я розуміє те, чим ти займаєшся - це дуже важливо. 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (2)
  • Надія Істоміна
    Здоров'я Вам і ще більш творчих здобутків!
  • Alina Klak
    Молодець вчитель.

keyboard_arrow_up