Ізоляція від міста: жителі Березовиці вимагають повернути транспорт

Навчальний рік ще не почався, а жителі Великоберезовицької громади вже відчувають проблему із громадським транспортом. Зокрема, на Кемпінгу, куди їздить лише один маршрут №28. Люди написали звернення до керівництва громади, аби цю проблему вирішили.
Відновити регулярні автобусні маршрути — із таким зверненням прийшли жителі Великоберезовицької громади на сесію 30 липня. Люди наголошують, вже зараз є проблема із наповнюваністю транспорту. А що буде з 1 вересня?
— Добиратись важко, а почнеться навчання, учні,студенти… Раніше автобуси їздили на Кемпінг, люди ж платять, вони за дурно не їдуть. Люди, які живуть тут, в Березовиці, працюють в Тернополі, податок йде в Тернопіль чи ні? Тернопіль теж має бути зацікавлений в тому, щоб люди мали можливість їхати на роботу?, — питає житель Великої Березовиці пан Олег.
— Це є життєво необхідно. Маршрутки переповнені, вони і до того часу їздили повністю заповнені (до 25 червня, — прим. авт.), а як їх можна було забрати, людям взагалі неможливо тепер добратися. Особливо в суботу і неділю, люди чекають по годині на Кемпінгу, щоб сісти на маршрутку, — розповідає жителька Великої Березовиці Зоряна Калушка.


Пані Зоряна створила звернення до депутатів і голови громади Андрія Галайка, яке і передала йому на сесії. Жінка каже, документ підтримали майже 700 жителів Великої Березовиці, Острова та Буцнева.
Немає повноважень?
— На сьогоднішній день, на жаль, Великоберезовицька селищна рада не має таких повноважень, щоб організовувати автобусні перевезення між селами нашої громади і Тернополем. Зараз готуються зміни в законодавстві і ті повноваження, які на сьогодні є в обласної військової адміністрації, частину планують передати на громади. Будуть ті зміни, будемо ми. Попередньо підписали угоду про міжмуніципальне співробітництво із міською радою, але ще юридичні служби Великоберезовицької, Білецької громади і Тернопільської міської ради, а також оператор системного звʼязку готують нормативні документи, щоб юридичну частину довести до кінця, — пояснив Андрій Галайко.
Присутніх на сесії жителів така відповідь не влаштувала. Люди, зокрема, питали, на підставі чого міський транспорт курсував до громади чотири роки до 25 червня 2025-го, а тепер перестав. Пан Галайко порадив людям спитати про це в Тернопільській міській раді та обласній військовій адміністрації.
— Ні Березовицька селищна рада, ні острівська сільська рада не приймали рішення по цьому перевезенню. Це маршрут Тернопільської міської ради. От запитайте, як вони їздили. Вони їздили без погодження обласної військової адміністрації, порушення законодавства, — відповів на запитання людей голова громади.
Окрім того, додав пан Галайко, зараз юристи вивчають законність питання, коли одна громада оплачує іншій покілометрову роботу громадського транспорту. За словами посадовця, в Україні таких випадків немає.
Під час сесії депутати підтримали звернення жителів громади щодо відновлення та повернення регулярних автобусних маршрутів громадського транспорту (№18, №31, №50) та перенаправили його до обласної військової адміністрації та Тернопільської міської ради.

Одна маршрутка до Кемпінгу
Нагадаємо, після 25 червня 2025 року маршрутні автобуси міської ради не виїздять за межі громади. Маршрути №18, №31 та №50 (раніше №5 і №5А) тепер курсують лише до зупинки «Газопровід». Маршрут №28 (раніше №8) продовжує курсувати які було, наразі він єдиний їде до Кемпінгу у Березовиці. Це великий мікрорайон, жителі якого гостро відчули зміни.
— Це важко, назбирується дуже багато людей і це не комфортно, особливо влітку і вже не можна так легко дістатися туди, куди потрібно. Велика кількість людей тут сідала на ті маршрути, які зараз тільки до Газопроводу, мені здається вони також втрачають велику кількість пасажирів і грошей. Сполучення було досить хороше, і ми себе не відчували якось обмежено, — розповідає жителька Кемпінгу Тетяна Джугла.
На зупинці люди діляться, особливо важко добиратися зранку і ввечері. Також помітили, на «Газопроводі» деякі автобуси не чекають людей на пересадку, яка безкоштовна протягом півгодини.

— Доїхати взагалі неможливо, маршрутки переповнені. Зараз Кемпінг, дві зупинки і люди вже не влазять в маршрутку. Я працюю на «Оріоні», з пересадками зранку і ввечері йде три години на дорогу, по півтори години. Дві-три пересадки. Раніше сідала на 18-й, то тепер мені треба їхати в центр, там чекаєш на 28, буває він з’їжджає і далі пересідаєш, це просто…, — обурюється жителька Кемпінгу Ольга Островерхова.
Зазначимо, окремо також курсують автобуси до Острова та Буцнева, які організували в ОВА. Зі слів Андрія Галайка, восени, коли почнеться навчання, на маршрут додадуть ще один автобус. Пільгового проїзду тут немає, безоплатно перевозять лише учасників бойових дій.
«20 хвилин» продовжує моніторити ситуацію щодо сполучення між Тернополем і Великоберезовицькою громадою. Також надішлемо запит до міської щодо того, як рахували покілометрову оплату для сусідніх громад.
Читайте також:
Як тепер курсують маршрутки до Острова, Буцнева і Білої
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
Михайло ГайдаТа ви що, з такими питаннями до князя Галайка? Князь може тільки в Рим літати на державні гроші, а якщо йде мова про громаду, то тут він ні при чому. Але князь слуга царя Чайківського, а цар, там де не має вигоди для нього, князю каже грати дурачка і вдавати вигляд, що все добре, що так треба... Питання - і доки таке ніяке створіння буде очолювати таку велику громаду?