Автомобіль-гібрид, який працює на бензині та електриці, дозволяє економити його власникові до 30% пального.
- Основна перевага автомобілів-гібридів - їхня економність, - розповідає водій Петро Задворняк. - За умов, коли швидкість руху не перевищує 90 км/год, витрата бензину у моєму авто становить 6,4 л на 100 кілометрів пробігу. Коли швидкість авто 140 км/год, витрати пального становлять 7,5 л на 100 кілометрів пробігу. Тоді як у звичайній машині, яка працює тільки на бензині, витрати пального за таких умов становлять 10-11 літрів на 100 кілометрів пробігу.
На бензин перемикається автоматично
У зв’язку зі зростанням вартості бензину зростає інтерес до транспорту, який використовує дешевші джерела енергії. Найкращою альтернативою автомобілям на бензинових двигунах могли б бути машини, які працюють на електриці.
Електромобіль приводять у рух за допомогою електродвигуна з живленням від акумуляторів або паливних елементів. Винайшли електромобіль приблизно у той же час, що й автомобіль, який працює на двигуні внутрішнього згоряння. Однак масового поширення електромобілі так і не набули. Основні причини - нетривала довжина пробігу на акумуляторних батареях і постійна підзарядка батарей.
Інженери провідних автомобілебудівних компаній сьогодні працюють над тим, щоби зробити електромобілі масовішими. Однак наразі це питання не є вирішеним.
Натомість, як компромісний варіант, на автомобільному ринку з’явилися гібридні авто, тобто такі, що рухаються завдяки системі "електродвигун-двигун внутрішнього згоряння".
Гібридні авто споживають як пальне, так і заряд електроакумулятора. Головна їхня перевага полягає у зменшенні споживання пального та шкідливих викидів.
Тернополянин Петро Задворняк розповідає, що гібридним авто користується ось уже шість років.
- На той час такий тип автомобілів ще був рідкістю, - каже пан Петро. - Я купував свою машину у Сполучених Штатах. Її доставили в Одесу, а звідти я переганяв її у Тернопіль. За весь час експлуатації у мене не виникало жодних технічних проблем. Я задоволений якістю автомобіля.
Чоловік розповідає, що автомобіль-гібрид заводиться на бензині, а потім автоматично перемикається на електрику.
- Коли швидкість руху - до 40 км/год, гібрид працює на електродвигуні. Якщо швидкість перевищує 40 км/год, тоді автоматично переключається на бензиновий двигун, - пояснює Петро Задворняк.
З огляду на це такі автомобілі є особливими вигідними для тих, хто багато їздить містом, де досить часто у щільному потоці авто доводиться рухатися із невеликою швидкістю.
До того ж гібриди мають ще одну цікаву особливість - у них немає режиму холостого ходу, тобто коли авто зупиняється перед світлофором, двигун відразу ж вимикається. Та потім можна продовжити рух на енергії акумуляторної батареї, без повторного вмикання бензинового двигуна.
Під час підйому вгору, коли навантаження на бензиновий двигун зростає, автоматично вмикається і електродвигун.
Даішники - теж на "гібридах"
Ще одна дуже важлива деталь - власникам сучасних гібридних авто заморочуватися з підзарядкою акумуляторних батарей не потрібно. Машини автоматично отримують підзарядку під час роботи бензинового двигуна.
Тернополянин Андрій Демборинський теж кілька років користувався гібридним автомобілем.
- Такі автомобілі дуже зручні в користуванні, - каже Андрій. - Вони добре розвивають швидкість. Те, що авто працює на електриці, позначається на його потужності. Головна перевага гібридних авто - це економність. Орієнтовно 7 літрів бензину на 100 км пробігу йде у гібридному авто, тоді як у звичайному - 12 літрів. Але гібридні авто мають один вагомий недолік - це сервіс. Такі машини поки не дуже поширені, тому сервісне обслуговування є дорогим. На мій погляд, краще брати нові „гібриди” і їздити ними упродовж п’яти років, поки не доведеться звернутися на сервіс.
Та останнім часом автомобілі-гібриди набувають усе більшої популярності серед водіїв. Зокрема, придбати їх можна і в автосалонах Тернополя. „Гібриди” виробляють компанії "Тойота", "Хонда", "Форд", "Сітроен".
До речі, автогібриди місяць тому почали використовувати і тернопільські даішники. „Тойоти-Пріуси”, які їм надали у користування, працюють як на двигунах внутрішнього згоряння, так і на електродвигунах.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер