Планують реконструювати найбільш навантажені трас та автошляхів до місць паломництва. Йдеться про дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка, М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече, Н-18 Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль, Т-09-03 Галич-Городок, Т-20-06 Городище-Зарваниця-Бучач, Р-26 Острог-Кременець-Почаїв-Радивилів, Р-32 Кременець-Біла Церква-Ржищів, Р-43 (М-19)-Ланівці –(Р-32).
- З 2010 року капітальні видатки на автомобільні дороги практично на проводилися, лише виділялися субвенції з державного бюджету, – пояснює начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. – Міжремонтних термінів ніхто не дотримувався у зв’язку з відсутністю належного фінансування в попередні роки. В окремих випадках у нас капітальний ремонт по 33-35 років не проводився взагалі. Можна замінити верхній та нижній шар покриття, та поки ми не переробимо основу дороги – стояти вона не буде.
Один із інвестпроектів передбачає ремонт автошляхів до Почаївської Лаври, Зарваниці та Києва (через Ланівці). В другий, який спільно втілюватиметься Службами автомобільних доріг у Тернопільській, Львівській та Івано-Франківській областях, – міжнародного коридору Е-50 на території трьох західних областей. В межах Тернопільщини буде проведена реконструкція автомобільної дороги М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка по всій протяжності з заходу на схід, та проходитиме через міста Бережани, Козову, обхід Тернополя та Підволочиськ.
- Процедурно це так виглядає так: Служба автомобільних доріг у Тернопільській області як безпосередній виконавець формує інвестиційний проект, попередньо погоджуючи необхідність розроблення з головним розпорядником бюджетних коштів Укравтодором. Після цього подає на розгляд Укравтодору для проведення державної інвестиційної експертизи, а в подальшому у випадку одержання позитивного висновку – в Міністерство економічного розвитку і торгівлі, де проводиться процедура приймання державних інвестиційних проектів для участі у відборі Міжвідомчою комісією. У випадку доцільності залучення на їх реалізацію саме коштів державних капітальних вкладень інвестпроект подається на Міжвідомчу комісію з питань державних інвестицій. Вона засідає зазвичай один раз на рік напередодні формування бюджету, – коментує Богдан Юлик.
В напрямку Зарваниці в рамках інвестиційного проекту передбачено реконструкцію ділянок доріг загальною протяжністю орієнтовно 56,22 км (необхідно інвестувати 990 675,00 тис. грн.). В напрямку Почаєва 13,51 км дороги (необхідно інвестувати 405 300,00 тис. грн.). В напрямку Києва 15 км дороги (необхідно інвестувати 299000, 00 тис. грн.)
На території Тернопільщини в рамках інвестпроекту проведуть реконструкцію 106,43 км дороги. Прогнозована вартість робіт – 3193607,605 тис.грн.
Згідно з визначеною процедурою, відібрані Міжвідомчою комісією інвестиційні проекти подані в 2017 році почнуть реалізовувати з 2018 року. Орієнтовний термін виконання робіт – 3 роки, повідомляє прес-служба Тернопільської ОДА.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер