Чеський тролейбус за понад 15 000 євро у Тернополі. Ми перевірили, чи комфортно в ньому їхати

Чеський тролейбус за понад 15 000 євро у Тернополі. Ми перевірили, чи комфортно в ньому їхати
  • Один з трьох тролейбусів Škoda 24Tr Irisbus Citelis, яким раніше 15 років перевозили пасажирів у чеському місті Маріанські Лазні, вже курсує тролейбусним маршрутом Тернополя №2.
  • Більше про його роботу дізнавався журналіст «20 хвилин».

Три з п’яти тролейбусів Škoda 24Tr Irisbus Citelis у Тернопіль прибули ще у грудні минулого року.

Його випустили в 2006 році, і до цього він 15 років курсував у місті Маріанські Лазні

За інформацією із відкритих джерел, 15 років тому їх купили чехи із заводу в 2006 році. П’ять штук. Їх придбали за 50 мільйонів крон (майже 60 мільйонів гривень), 75 відсотків сплатили коштом ЄС.

Відео дня

Серед недоліків Škoda 24Tr  – обмерзання взимку, тому часто в цю пору чехи їх замінювали старішими тролейбусами Škoda 14Tr, йдеться на місцевому інтернет-ресурсі. Однак такі проблеми були тільки в цьому чеському місті, що знаходиться у напівгірській місцевості. Як тролейбуси працюватимуть у Тернополі, покаже час.

А поки перший з трьох, що уже привезли в Тернопіль,  вже вийшов 24 березня на вулиці міста та курсуватиме тролейбусним маршрутом №2.

— 24 березня перший з трьох придбаних низькопідлогових тролейбусів Škoda 24T розпочав свою роботу по 2-му тролейбусному маршруту Тернополя: вул. Тролейбусна – вул. Лесі Українки, — повідомив на своїй сторінці у соцмережі міський голова Тернополя Сергій Надал.

Ще дві одиниці електротранспорту готують до виїзду.

Скільки вартують тролейбуси?

Анонсували нові придбання ще в січні 2021 року. В ефірі одного з тернопільських телеканалів начальник управління транспорту ТМР Олег Вітрук повідомив, що на першому етапі співпраці з Європейським банком Тернопіль очікує на поставку аж 15-ти низькопідлогових автобусів. 

– У рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком ми готуємося придбати 15 низькопідлогових автобусів великої вмістимості, – говорив він. 

Розпочали з п’яти тролейбусів, які раніше курсували в чеському місті Маріанські Лазні.

У 2021 році в Тернопіль їх придбали лише з третього разу. Попередні два тендерних оголошення датовані травнем та червнем відмінили через подання до участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. Що цікаво, попередні тендерні оголошення містили очікувану вартість в розмірі 85 000 євро. Третє – 78 000 євро.

Вартість кожного тролейбуса – 15 600 євро за машину. Їх доставило ТОВ «Негабарит сервіс». Вартість доставки одного – 25 200 гривень.

Як виглядає тролейбус

Як і в іншому електротранспорті міста, на маршруті в Škoda 24Tr двоє працівників — водій та кондуктор.

Журналіст  «20 хвилин» перевірив як працює та виглядає чеський тролейбус та проїхав на ньому кілька зупинок.

Одразу, коли заходиш в цей транспорт, помічаєш, що зверху над вікнами працівники КП «Тернопільелектротранс» вже наклеїли відповідні написи із ціною за проїзд в громадському транспорті.

Біля них же бачимо молоток, для розбиття вікон у екстреній ситуації. А от біля заднього вікна такого молотка не було, хоча місце для нього є. 

Сидіння у цьому транспорті не затерті, чисті. А ось болти, якими їх прикрутили до підлоги вже починають ржавіти. 

Підлога також чиста і виглядає практично новою.

Ще один мінус нового тролейбуса — зупинки оголошує кондукторка і їх не завжди чутно.

Попри те, що тролейбус не новий, працює він тихо, сидіти в ньому дійсно зручн,  і він доволі просторий навіть для стоячих пасажирів, а між сусідніми рядами сидінь точно можуть розминутися люди.

До того ж, в цьому транспорті є зручні поручні, місця для людей з інвалідністю, а також місце, де можна поставити візок з дитиною.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (7)
  • Андрій Мисак

    Не забудьте обліпили його рекламою,а то буде не по тернопільськи
  • Kostia Kostya

    Їздив ним учора, якщо і були недоліки, то лише такі, що усунути доволі легко. Загалом сподобалося =)
  • Надія Патра

    Яким маршрутом він їде,ще не бачила.

    Kostia Kostya reply Надія Патра

    Так, і 2 ще до того - тестовий маршрут. Ним завжди їдуть новоприбулі або тролейбуси, що мали значний ремонт, бо найлегший в сенсі проходження (менше поворотів, де дроти можуть злетіти), має кінцеву біля депо (що важливо, особливо при поломках чи інших ситуаціях). З часом його можуть пустити і на інші маршрути.

    Новини Тернополя - 20 хвилин reply Надія Патра

    Надія Патра 2
  • Ira Lutsik-Ponomarenko

    Краще всього кошти направили на ЗСУ.

    Dobryak Dobryak reply Ira Lutsik-Ponomarenko

    Тролейбуси були закуплені ще задовго до моменту повномасштабного вторгнення, навіть до Нового року. І також треба думати про вимушених переселенців, і їм ці тролейбуси і справляють враження комфорту.

keyboard_arrow_up