Чому кременчан возили маршруткою з відчиненими дверима? Ми дізналися і про водія, і про перевізника

Чому кременчан возили маршруткою з відчиненими дверима? Ми дізналися і про водія, і про перевізника
  • Люди нарікають, що на зупинку «Залізничний вокзал» автобус вже приїхав з відчиненими дверима. У салоні було битком.
  • Що нам вдалось дізнатись про водія, який у нього стаж і що про нього говорять пасажири? Що відомо про перевізника? Що каже Кременецька влада про інцидент?
  • Читайте далі.

 

—16 грудня 2021року кременчани діставались на роботу в маршрутці, в якої передні і задні двері не зачиняються. А ось це та сама маршрутка, водій якої рушив у той час, коли у салон заходила молода сім'я з дітьми. Можливо "шановна" місцева влада виявить бажання проїхатись з вітерцем? — такий допис з відео і фото з’явилось зранку в групі «Типовий Кременець», що у Фейсбук.

Згодом до редакції звернулись і кременчани, які розповіли про ситуацію та просили розібратись в безладі, який коїться на ринку перевезення пасажирів на Кременеччині. Нарікань багато.

Відео дня
v class="video-block">

Нам вдалось дізнатись чимало інформації як про водія, так і про перевізника. Та поспілкуватись з заступником міського голови. Як реагує місцева влада на інцидент і чи буде бодай хтось покараний за те, що наражали людей на небезпеку, дізнавались журналісти «20 хвилин».

Коментарів під обома постами у соцмережах, що стосуються ранішньої їзди Кременцем із відчиненими дверима, майже сотня.

Їхав з відчиненими дверима не один км?

Люди здебільшого нарікають, що місцева влада дозволила перевізникам підняти тарифи, а от порядку і дотримання правил не перевіряють. Є й коментарі, які стосуються суто відкритих дверей і даного рейсу.

— На зупинку «Залізничний вокзал» автобус вже приїхав з відчиненими дверима, на кожній зупинці проводив посадку, висадку пасажирів, сам говорив, щоб відходили від дверей, бо двері не закриваються, не попереджав пасажирів, що не буде їхати по маршруту 4, їхав як 13, — пише Лена Цимбал. — Ніякої інформації про власника автобуса немає ніде. На вимогу пасажирів подзвонити або дати номер до власника, почав хамити, кричати,відмовився пересадити пасажирів на інший автобус. Бабусі, якій 80 років, сказав:ти стара взагалі сиди вдома.

«Це водій має за цим дивитися і все контролювати, — переконана Nadiya Savchuk-Sichkun. — Якщо технічний стан автобуса не відповідає (правилам і нормам – прим. авт.), він має прийняти міри. В іншому разі саме він буде нести відповідальність, тому що поїхав на маршрут».

— Перевізники, схаменіться. Гроші! Гроші!Де наша безпека? — обурюється Валя Замятіна. — Я вже не говорю про гігієну транспорту і комфорт. В одній руці кермо, в іншій — телефон.

Юра Ткачук найбільше обурився тому, що так ніхто і не зателефонував до поліції. Хоча йдеться як про безпеку, так і порушення Правил перевезення пасажирів! Мовляв, усі розумні писати в інеті, а подзвонити з мобільного на 102 ?

— Є відеофакт, і потрібно написати заяву до поліції — органи змушені відреагувати, — переконана Svitlana Trofymlyk. — Або необхідно відразу викликати поліцію при виявленні порушення. Можливо, це змінить якість перевезення. І відповідальні будуть покарані.

«Ті двері ще з весни не зачиняються. Зауваження робила особисто, — написала у коментарях Інна Михайлів. — Двері відкриваються тільки наполовину, і далі треба штовхнути. Не буду писати, що було з однією вагітною після такої поїздки. Це жесть, особливо та ділянка дороги, що від «трьох хрестів» до церкви».

Добре, що все обійшлось без трагічних наслідків…

Враховуючи, що жодної інформації про перевізника в автобусі не було, ми почали пошуки власними силами. Речниця ОДА Анна Василенко підтвердила, що перевізник місцевий, кременецький. Тому й порадила звертатись до місцевої ради.

Тоді ми зв’язались з двома найбільшими перевізниками Кременеччини. Однак обидва запевнили: ні до рейсу, ні до автобусу, з яким трапився інцидент, не мають стосунку. Тим більше, у власних парках не мають автобусів ПАЗ. Один з перевізників не знав про ранішній інцидент, іншому вже повідомили, причому мешканці Кременця, які проживають за кордоном. Один з перевізників у приватній розмові із журналісткою запевнив: сталося б таке на його маршруті, вже від завтра водій не працював би. Адже йдеться про порушення правил дорожнього руху та надання послуг пасажирських перевезень. Та додав: добре, що все обійшлось без трагічних наслідків…

У журналістів натомість залишалось чимало питань. Окрім інформації про перевізника та водія, нас цікавило, то чому ж таки останній не зачинив дверей? Знаючи, що цим наражає пасажирів на небезпеку, і в разі нещасного випадку саме він відповідав би за все. Через неуважність? Чи таки автобус був несправним? Тоді чи оглядав його механік перед виїздом на рейс?

На частину з цих питань дав відповідь заступник міського голови Кременця Ігор Гук. Інші потребують детальнішого вивчення та перевірки, тому нам пообіцяли повідомити про результати згодом.

— Перевізник і водій місцеві, і нам вже стало відомо про цей прикрий інцидент, тому завтра зранку ми плануємо вислухати обох під час особистої зустрічі, — запевнив Ігор Гук. — Попередньо, в телефонному режимі я вже спілкувався з водієм. За його словами, він рушив від зупинки, а двері не зачинились. Люди це помітили і повідомили водієві. Він зупинив автобус і попросив людей вийти. Пояснив, чому рухатись далі не може. Чи насправді все було саме так, з’ясовуватимемо.

Що відомо про водія?

Ігор Гук погоджується, що продовжувати рух з відчиненими дверима було неприпустимо. Тим паче, на фоні непоодиноких випадків, коли подібне може закінчитись трагічно.

— Запевняю вас, ми на цьому не зупинимось, спілкуватимемось й з перевізником, — каже Ігор Гук. — Якщо є неполадки у транспортному засобі, його не можна випускати на маршрут. Поки що, в попередніх розмовах в телефонному режимі, нас запевняють, що зранку з автобусом все було добре.

Не виключають у міськраді, що недогледів стан несправності дверей механік. Можливо, більше уваги звернув на ходову частину автобуса.  

— На цього перевізника чи водія інших скарг не було, — запевнив Ігор Гук. — Зазначу, що це один з найскладніших маршрутів, на які ніхто не хоче виходити – ще польська дорога, нові автобуси «богдани-еталони» не мають можливості там проїхати. Рятують ПАЗи…

Щодо нарікань кременчан на занадто високу вартість проїзду, її змінили влітку 2021 р. Була 5 грн, стала 7. Перевізники надали до міськради власні розрахунки, там була вартість проїзду для пасажирів — 11 грн.  

— Ми винесли це питання на громадські обговорення, двічі воно проходило через виконком – врешті погодили 7 грн., — розповів Ігор Гук. — Це попри нарікання перевізників. Зараз вони знову кивають в бік зростання вартості пального, запчастин і знову говорять, що треба піднімати. Однак вартість проїзду у Кременці поки не змінюватиметься. Ми ж розуміємо ситуацію в Україні і що чимало людей сидить без роботи чи перебивається тимчасовими підробітками.

Водія звуть п. Ігорем, у нього чималий стаж, про який кременчани часто жартують, мовляв, він його має стільки, що більшість і на світі стільки не живуть. Нарікань на адресу водія не було, офіційних скарг – то точно. Лишень подяки. Принаймні до цього інциденту.

Коли для школярів встановили свій тариф, дітей до школи продовжував возити безкоштовно, і за це люди пану Ігорю не раз дякували. Чоловік старший, досвід чималий, проблем з ним ніколи не було. Що ж виявить перевірка за фактом їзди із відчиненими дверима, журналістам повідомлять за результатами її проведення. Наразі у міськраді кажуть, що детальніше вивчатимуть ситуацію. Тоді ж повідомлять і дані перевізника, якщо в його діяльності виявлять порушення.

Що порушив і яке покарання

Речниця управління патрульної поліції в області Катерина Басалига пояснила, що порушив водій і яке за це існує покарання.

Отож, перевезення пасажирів в громадському транспорті з незачиненими дверима – це порушення за ч. 2 ст. 121 КУпАП, яке тягне покарання у вигляді штрафу у 680 грн. Це у разі, якби бодай хтось з пасажирів повідомив про це поліцію.  

Керування водієм транспортним засобом, що має несправності системи гальмового або рульового керування, тягово-зчіпного пристрою, зовнішніх світлових приладів (темної пори доби) чи інші технічні несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, пояснила речниця патрульної поліції.

— Керування водієм транспортним засобом, який використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, що має несправності, передбачені частиною першою цієї статті, або технічний стан і обладнання якого не відповідають вимогам стандартів, правил дорожнього руху і технічної експлуатації, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, повідомила Катерина Басалига.

«20 хвилин» й надалі стежитиме за розвитком подій у цій справі та повідомлятиме про все читачів.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up