В Службі автодоріг розповіли, коли і як ремонтували ділянку дороги, де сталась смертельна ДТП. Юрист пояснив, хто і за яких обставин нестиме відповідальність за смерть дитини. Також ми дізнались, скільки аварій сталось на цій ділянці дороги. Зверніть увагу – не зафіксовано жодної (!) через поганий стан
Одинадцять аварій сталось на ділянці Тернопіль-Скалат-Жванець лише від початку цього року.
Одна з них забрала життя 15-річної пасажирки рейсового автобусу Наталі Цар.
Нагадаємо, аварія трапилась по обіді 18 жовтня. Автобус вскочив в яму, 15-річна Наталя випала і вдарилась головою. Вона померла у лікарні
У неділю, 20 жовтня, дівчинку поховали. Люди обурені, адже, кажуть, поліція подає інформацію, що Наталя стояла на підніжці задніх сходів. А в автобусі було чимало вільних місць. «Які вільні місця? Де ви їх бачили по обіді у п’ятницю, коли студенти повертаються з навчання? Автобус був забитим – від задньої площадки – і до водія», - говорили люди на похороні.
У поліції повідомили: між селом Колодіївка та Скалатом колесо автобуса потрапило в яму. Неповнолітня зачепила ручку від дверей, і вони відкрилися. Дитина випала на асфальт та вдарилася головою. Водій надавав медичну допомогу, поки їхала швидка. Дану подію внесли в ЄРДР, відповідно до ч. 2 статті 286 ККУ. Триває слідство.
Наразі, як нам стало відомо, встановлюють причину аварії, опитують свідків пригоди та призначили кілька експертиз.
Відповідатиме за смерть дитини той, кого визнають винним у цій ДТП, каже адвокат Олена Степанова.
Якщо в даному випадку перевозити «стоячих» пасажирів було не можна, цього одного фактору буде достатньо, щоб водій ніс відповідальність. Щодо Служби автодоріг – відповідатиме не вся структура, а конкретна особа, хто мав утримувати проїжджу частину в належному стані.
Експлуатаційне утримання цієї дороги, як стало відомо, здійснює ДП "Тернопільський облавтодор".
В Службі автодоріг в області нам повідомили, що дорога Т-20-02 Тернопіль-Скалат-Жванець, де сталась смертельна ДТП, - територіального значення ІІІ категорії. В межах області її протяжність 175,9 км. Збудована вона у 70-роках.
- З огляду на те, що міжремонтні строки дороги Тернопіль-Скалат-Жванець минули, покриття зазнало значних руйнувань, - каже в.о. начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Юрій Ходаковський. - Значну роль у цьому відіграють вантажівки, котрі возять копалини із кар’єрів по сусідству. Зокрема, під тиском багатотоннажного транспорту утворилися напливи та колійність. Подекуди – ямковість.
Відколи дорога Т-20-02 була збудована, коштів на капітальний чи поточний середній ремонт Служба автомобільних доріг у Тернопільській області від Уряду не отримувала. Адже у першу чергу відновлюють дороги міжнародного та національного значення. Шляховики здійснювали лише ямковий та поточний дрібний ремонт в рамках експлуатаційного утримання.
Укравтодор розробив окрему програму для відновлення доріг територіального значення, - каже Юрій Ходаковський. - Запрацювати вона має у 2020 році, якщо новий Уряд її ухвалить. Служба автомобільних доріг у Тернопільській області вже запропонувала включити дорогу Т-20-02 до цієї програми.
За оцінкою фахівців Служби автомобільних доріг, проведення реконструкції потребує 5 км дороги Т-20-02, капітального ремонту 35 км, поточного середнього ремонту 100 км автошляху. Орієнтовна вартість усього цього об’єму робіт – 1,5 мільярди гривень. Зазначимо, що це лише приблизна вартість, остаточна встановлюється виключно розробленою проектно-кошторисною документацією, наголосив Юрій Ходаковський.
2012 рік – аварійний ямковий ремонт в рамках експлуатаційного утримання.
2015 рік – поточний дрібний ремонт (вирівнювання профілю) окремими ділянками у Борщівському і Чортківському районах).
2016-2019 рр – аварійний ямковий ремонт.
Літо 2019 року – відновлення покриття на найбільш зруйнованій фурами ділянці за допомогою «картинного» методу (на 385 метрах).
N п/п |
Кілометр дороги Тернопіль-Скалат-Жванець |
Дата аварії |
Причина аварії |
1 |
14 км |
8 січня |
Перевищення безпечної швидкості; порушення правил маневрування |
2 |
113 км
|
9 січня
|
Керування транспортним засобом у нетверезому стані; порушення правил маневрування.
|
3 |
10 км |
15 січня |
Перевищення безпечної швидкості; порушення правил маневрування. |
4 |
168 км
|
29 березня
|
Керування транспортним засобом у нетверезому стані; перевищення безпечної швидкості. |
5 |
113 км |
27 травня |
Перевищення безпечної швидкості. |
6 |
113 км |
3 червня |
Перевищення безпечної швидкості; виїзд на смугу зустрічного руху. |
7 |
130 км |
21 липня |
Перевищення безпечної швидкості; виїзд на смугу зустрічного руху. |
8 |
150 км |
11 серпня |
Керування транспортним засобом у нетверезому стані; перевищення безпечної швидкості. |
9 |
135 км |
8 вересня |
Перевищення безпечної швидкості; недодержання дистанції. |
10 |
169 км |
21 вересня |
Перевищення безпечної швидкості. |
11 |
|
18 жовтня |
Причину ДТП встановлюють у поліції |
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер