Понад рік тому «20 хвилин», а саме у листопаді 2019 р. Ми перевіряли дорожні знаки у Тернополі. Приводом стали чисельні звернення і скарги тернополян. Тоді ж зробили висновок: зі знаками у місті ще не біда, але проблеми є. А це – наша безпека.
Рік тому ми понад три години їздили містом. Зробили понад 200 фото і десяток відео, де є найбільше порушень. Перевіряли і вуличне освітлення. Врешті вибрали ті, які були надто красномовними. Перевіряла все журналістка та водій з 30-річним стажем.
Водії звертались до редакції та запропонували журналістам дослідити тему дорожніх знаків у Тернополі. Особливо зараз, наголошували вони, тема актуальна. Адже ДТП, загиблих і травмованих в них людей мало не щодня більшає. І коректність та задовільний стан дорожніх знаків має до зменшення наслідків ДТП пряме відношення.
Ми тоді погодились на експеримент. Всю інформацію направили до управління патрульної поліції. Аби прокоментували, де справді знаки розміщені з порушеннями чи існують інші проблеми. Та передали інформацію далі – міськраді, яка й має стежити за «знаковою господаркою» у Тернополі.
Було: Знаку «пішохідний перехід» за будкою не видно.
Стало: Знак видно не краще.
Було: ліхтар над переходом почепили. Але він вуличний, має висіти вище, бо призначений для освітлення саме вулиці, а не певної ділянки дороги. Наразі ведмежа послуга водіям – страшенно сліпить, щойно загоряється, коли їхати по Тарнавського вниз.
Стало: на дорозі провели капремонт з повним оновленням вуличного освітлення. Тепер на місці концентрації ДТП є острівець, освітлення в нормі, перехід став значно безпечнішим.
Було: Заборонено паркову-стоянку ближче ніж за 30 м від автобусної зупинки. Тут було впритул.
Стало: автобусна зупинка реорганізована, знак парковки перенесли далі – тепер все за правилами.
Було: як доїжджати до перехрестя, знаків, в т.ч. «STOP”, за будинком не видно.
Стало: Знак «STOP” відсутній. Знак головної дороги видно.
Було: З одного боку підсвітка є пішохідного переходу, з іншого немає
Стало: З одного боку підсвітка є пішохідного переходу, з іншого немає
Було: Знак затертий і давно потребує заміни.
Стало: знак новий, його добре видно.
Було: знак нижче 1, 80. Люди голови можуть розбити.
Стало: Знаки підняли, тепер люди можуть переходити дорогу, не хвилюючись, що розіб’ють голови.
Було: З одного боку підсвітка є, з іншого немає. А це аварійно-небезпечна ділянка, де майже щотижня стаються ДТП.
Стало: Підсвідка є лише з одного боку. Але неподалік є ліхтарі.
Було: як їхати з Січових стрільців – а це єдина дорога, якою дозволено рух в бік філармонії – не видно за стовпами ані одного знаку «Пішохідний перехід», ані другого – на самому перехресті.
Стало: знаку «Пішохідний перехід» не видно, доки не під’їдеш впритул. Інші знаки побачити можна.
Ми мусимо зазначити, що у місті з’явилось чимало пішохідних переходів з додатковою під світкою, яка продубльована над самою дорогою. І це на ділянках, де часто траплялись ДТП, а рух був ускладнений. Тепер ситуація суттєво змінилась – і на краще.
Ярослав КОПЧА, головний інженер відділу технагляду міськради:
— У 2020 році встановлені 490 нових дорожніх знаків у Тернополі. У 2019 таких було 400. Всі знаки – за стандартами, зі світло відбиваючою плівкою, хоча раніше дозволялось встановлення так званих мальованих. На нові знаки у 2020 році витратили 790 тис. грн. Держстандарти щодо організації дорожнього руху, змінились: тепер під забороною «лежачі поліцейські», а їм на зміну прийшли острівці безпеки.
Минулоріч влаштовано металеве турнікетне огородження – загалом 1 км 600 м. Заміна вуличного освітлення організована на 8 пішохідних переходах «Дружби» - додатково поблизу бару «Три богатирі» на вул. Бережанській. Проведено капремонт освітлення 8 вулиць, серед них Тарнавського. Також у селах Кобзарівці, Глядки, Чернихів, Іванківці, які увійшли до складу Тернопільської громади.
Місця концентрації ДТП, а їх у Тернополі є 9, облаштовано відеокамерами.
Щодо 2021 року, на організацію дорожнього руху сума і об’єм робіт поки невідомі. Все буде ясно після проведених тендерних закупівель і, відповідно, від виділених сум. Поки що ми не маємо даних. Все в процесі підготовки.
Детальніше читайте Ми перевірили: зі знаками у місті ще не біда, але проблеми є. А це – наша безпека
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер