Світова дорожня практика поступово відмовляється від поняття «ямковий ремонт», використовуючи поточні ремонтні роботи. Однак, таке може собі дозволити далеко не кожна країна. Україна, на жаль, одна з тих, котра змушена використовувати ямковий ремонт, аби зберегти вже існуючу мережу доріг, каже начальник служби автодоріг в Тернопільській області Богдан Юлик.
Чому є потреба засипати асфальт та щебінь у калюжі та про тонкощі ремонту доріг ранньою весною розповів Богдан Юлик.
- Чому зазвичай після зими асфальт сходить разом зі снігом і дороги вкриваються ямами?
- Масштабне будівництво доріг в області проходило ще в 80-х роках минулого століття. Тому логічним є утворення ямковості після зимового періоду.
- Навіщо витрачати кошти на ямковий ремонт?
- Мета аварійного ремонту – забезпечити безперешкодний проїзд транспорту дорогами області. На жаль, аварійний ремонт не передбачає гарантійного терміну. І є тимчасовим.
- Чому не відремонтувати капітально всі дороги один раз? Замість цього витрачають шалені кошти на так званий яковий ремонт. І чи є скарги на стан доріг, які капітально відремонтували минулоріч?
- Щоб забезпечити повне оновлення доріг в області, потрібні десятки мільярдів гривень. Таких коштів, звісно, немає. Капітально відремонтовані минулого року дороги перезимували. В межах гарантійного терміну вони експлуатуються. Наразі жодних проблем немає. І недоліків на них не виявили.
- Якою є технологія проведення аварійного ремонту?
- Якщо є значне пониження температури – проводять різними сипучими матеріалами. Якщо температура повітря в районі «нуля» – проводять холодним асфальтобетоном. Якщо сприятливі погодні умови і середньодобова температура не менше 10+, ями закатають гарячим асфальтобетоном.
- Ямковий ремонт на дорогах, які потім повністю полагодять капітально – це ж марнування коштів?
- Ті дороги, які цьогоріч капітально відремонтують – а це Тернопіль-Хмельницький, Тернопіль-Кременець і обхід Тернополя – до моменту проведення капремонту, які планують розпочинати наприкінці квітня-початку травня, ями закатають тимчасово. Для забезпечення безпеки дорожнього руху. А потім вже розпочнеться капремонт.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер