Парковки у Тернополі стануть «комунальними», а паркувальники – скоро зникнуть

- Уже з початку серпня на більшості платних парковок міста тернополяни не побачать людей в жилетах, які збирали гроші за паркування видаючи якісь клаптики паперу.
- Такі зміни пов’язані з тим, що парковки Тернополя повертаються з приватного в комунальне підпорядкування.
Незважаючи на зміни, платити за паркування все одно доведеться. Самостійно. Якщо ж ні – на вас чекає штраф в 300 гривень від муніципалів.
Комунальники платитимуть у бюджет
Комунальними парковки в Тернополі уже були. Майже 15 років тому ними опікувався відділ «Паркування, блокування та примусової евакуації» одного з комунальних підприємств міста. Але тоді комунальники, як повідомляла міська влада, не могли впоратись з облаштуванням та утриманням парковок бо ж тариф був в декілька разів нижчим. А можливо, причина переходу комунального «бізнесу» в приватну сферу було чиїмось бажанням заробити?
Зараз тариф на паркування – 15 гривень за годину. Парковки мінімально, але облаштовані і розміткою, і знаками. То ж їх обслуговування комунальними силами – буде успішним. Крім того, офіційно працевлаштовані люди, а не чоловіки в жилетах, отримуватимуть заробітну плату, а місто надходження до бюджету. Зрештою право опікуватись парковками комунальники вибороли на конкурсі бо ж Закон вимагає наявність оператора паркування – незалежно якої форми власності юридична особа.
– У травні був оголошений конкурс на з визначення суб’єктів господарювання – операторів паркування транспортних засобів у Тернополі, – повідомили журналістам RIA плюс в прес-службі Тернопільської міської ради. – Переможцем конкурсу стало КП «Підприємство матеріально-технічного забезпечення». Відповідно до умов договору та Податкового кодексу України, КП буде сплачувати паркувальний збір, що надходитиме безпосередньо у бюджет громади. Відповідно до чинного законодавства, має бути оператор паркування. Оператор – юридична особа або фізична особа – підприємець, який організовує та проводить діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для паркування, здійснює їх утримання, облаштування та обладнання, надає послуги з користування такими майданчиками, забезпечує відповідно до Податкового кодексу України сплату збору за місця для паркування транспортних засобів.
Для розуміння тернополян пояснимо, що паркувальний збір, який надходитиме до бюджету громади, це не те саме, що тариф з паркування, який отримуватиме підприємство. Паркувальний збір – різновид місцевого податку, який розраховується за складною формулою і рахується від метрів парковки, часу роботи, встановленого коефіцієнту збору. Минулоріч сума такого паркувального збору, який надійшов до бюджету була близько чотирьох мільйонів гривень. Не меншою вона буде й від комунального підприємства. Щоправда, ще одна можлива вигода від комунального оператора паркування – передбачена законом можливість бюджету громади отримувати частину прибутків комунального підприємства. Простішими словами: якщо комунальникам вдаватиметься багато заробляти на парковках, то, окрім згаданого паркувального збору, місто може претендувати й на частину їхніх заробітків.
Оплата – лише самостійно
Ми запитали в міської ради, які саме парковки стануть комунальними і чи не доведеться громадянам вже в серпні платити й в тих місцях міста, де паркування облаштоване, але грошей там до того не брали.
– Наразі платними визначені ті парковки, які зазначаються у рішенні (див табл.. –авт)., – пояснюють в мерії. – Щодо інших, наразі вони є безкоштовними, і це занадто завчасно говорити щодо їх майбутнього статусу.
Щодо оплати за паркування, то тут як в давньому вислові «головний контролер – совість», але разом з нею і працівники муніципальної інспекції.
– Контроль за оплатою на місцях для платного паркування здійснюватимуть працівники муніципальної інспекції, використовуючи спеціальне програмне забезпечення, – попереджають в прес службі міської ради. – Для цього фіксація автомобіля здійснюватиметься спеціальними планшетами. Наприклад, якщо автомобіль оплатив - одразу буде вказано статус Оплачено". Якщо не оплатив, він є кандидатом у порушники і якщо через 10 хв після фіксації не з'явиться статус «Оплачено», буде виписано штраф у 20-ти кратному розмірі від вартості години паркування. Наразі година паркування – 15 грн, а 20-ти кратний розмір – 300 грн.
Також передбачені абонементи на паркування.
– Будуть два типи абонементів – денний та місячний, кажуть в мерії. – Денний вартуватиме 150 грн, а місячний – 3500 грн. Денний діє 24 години, місячний – 30 днів з моменту оплати. Абонементи можна буде придбати через додаток «е-Тернопіль», абонементи діятимуть на всіх майданчиках для платного паркування у місті.
Щодо способів оплати, то їх декілька. Як повідомила Мар’яна Зварич: «Паркування буде автоматизованим».
«Для зручності водіїв передбачено три способи оплати паркування: через мобільний застосунок е-Тернопіль (для авторизованих користувачів); через QR-код зі сплатою через сайт (для неавторизованих користувачів); також готівкою у найближчому терміналі, який розміщений поруч із майданчиками для паркування. На перехідний період паркувальники ще працюватимуть навколо ринку, але водії все одно повинні будуть оплачувати паркування самостійно одним із зазначених способів», – пояснює.
Самі ж паркувальники, які неохоче спілкуються з журналістами впевнені, що присутність паркувальника – краще, ніж без нього. Мовляв, допомогти припаркуватись чи виїхати, простежити аби ніхто нікого не зачепив на парковці, переконати оплатити – термінали того зробити не зможуть.
Перелік комунальних парковок, де сплачувати за паркування потрібно буде самостійно:
- на вул. Торговиця (попередня назва вул. Живова);
- майдані Волі;
- вул. Замкова (біля пологового будинку);
- вул. Патріарха Мстислава;
- площі Героїв Євромайдану;
- вул. Дружби – вул. Івана Мазепи (попередня назва вул. Мазепи);
- вул. Андрея Шептицького (попередня назва вул. Митрополита Шептицького);
- вул. Оболоня;
- вул. Миколая Коперника (попередня назва вул. Коперника);
- вул. В'ячеслава Чорновола (попередня назва вул. Чорновола);
- бульвар Тараса Шевченка (біля драмтеатру) (попередня назва бульвар Шевченка (біля драмтеатру);
- бульвар Тараса Шевченка (навпроти Українського дому «Перемога»).
Читайте також:
Тернопіль заробив на парковках менше 4 мільйонів. А що у сусідів?
У Тернополі є вісім терміналів, де можна заплатити за парковку
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
От скажіть, хто, яким чином здатен проконтролювати потік тих струмочків, які десь в якихось кишені зливаються в річки? Паркоматів як не було так і не буде! А чому? Ну ж не доцільно, щоб ті гроші в бюджет, невигідно, ні лисому мудаку, ні його подільникам.
Ну і ще - а скільки паркувальних місць в цілому "файному місті" виділено для інвалідів? Ну, щоб розмітка, щоб контроль, щоб всіляке бидло там не всунулось? Одне два, три... і все?! Стоїть собі слупик зі знаком, а біля нього два метри вільного місця, для ровера, хіба. Відкрию секрет, люди з інвалідністю на роверах чомусь не їздять. І чому ж то? Але ж то "патрійотів" у вишиванках ну зовсім не хвилює, та й нема коли, їм треба ббало рахувати і по кишенях розпихати.