Перевізники хочуть від 12 до 20 грн за проїзд. А що на це кажуть в міськраді?

Перевізники хочуть від 12 до 20 грн за проїзд. А що на це кажуть в міськраді?
  • У міськраді підтвердили, що звернення є, і його наразі розглядають профільні управління. 
  • «20 хвилин» запитали у перевізників міста, чому треба піднімати вартість проїзду і на скільки. І чи обновили вже автопарк? 
  • Проголосуйте в опитуванні, яким, на вашу думку, має бути тариф на проїзд у місті. 

Перевізники звернулись до міськради з питанням підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті в Тернополі, — таку інформацію отримали «20 хвилин». 

— Звернення від перевізників є, — повідомила «20 хвилин» речниця міськради Мар’яна Зварич. — Наразі його розглядає профільне управління транспортних мереж та зв'язку спільно з управлінням економіки, та у подальшому буде передано на експертну оцінку. За результатами розгляду проект рішення буде оприлюднений для громадського обговорення.

 

Відео дня

Востаннє піднімали у 2021 році

Востаннє тарифи на проїзд у Тернополі, нагадаємо, змінювали у жовтні 2021 року. 22 вересня на засіданні виконкому ухвалили рішення про запровадження з 1 жовтня безготівкової форми оплати за проїзд у громадському транспорті міста та встановлення нових тарифів на послуги з перевезення пасажирів електричним та автомобільним транспортом у Тернополі. Проекти рішень отримали погодження під час громадських обговорень, засідань експертних рад, засідань депутатської комісії та незалежного аудиту, який був проведений попередньо.

Від 1 жовтня в тролейбусах, автобусах та маршрутних таксі  м. Тернополя діє виключно електронна форма оплати за проїзд – сплатити можна 10 грн банківською картою,8 грн коштує проїзд для власників «Соціальної картки тернополянина», власникам неперсоніфікованого електронного квитка доводиться за кожну поїздку викласти 9 грн.

Перед тим тарифи за проїзд у Тернополі, нагадаємо, змінювали у 2018 році. Тоді городяни вийшли на акції протесту, а вся країна спостерігала за «Транспортним майданом».  На знак протесту через підняття ціни проїзду тернополяни ходили пішки, а щонеділі на Театральному майдані збирали віче. 

«20 хвилин» поцікавились у перевізників, які понад 10 років працюють на ринку у Тернополі, чим вони мотивували підняття тарифів у липні 2024 року і скільки, на їхню думку, має коштувати проїзд у маршрутках Тернополя. 

 

Запчастини купують в доларах

— Востаннє тарифи на проїзд у громадському транспорті в Тернополі піднімали з 4 до 8 грн., і це було три роки тому, — каже Андрій Намака, директор тОТ «Менс-Авто» (19 маршрут, щодня на лінії працює 8 автобусів). — За цей час суттєво змінилась і мінімальна заробітна плата, і вартість пального зросла вдвічі, ціна на розхідні матеріали і запчастини виросла мінімум в два-три рази. 

До цього водіям на підприємстві платили в середньому по 16 тис грн зарплати, невдовзі її потрібно буде підняти приблизно до 24-х, каже Андрій Намака. 

— Ми напевне останнє місто в Україні, яке скільки часу не піднімало ціну за проїзд, зате ми в авангарді щодо оновлення рухомого складу транспорту, — запевняє Андрій Намака. — За ці роки ми придбали 8 комфортабельних низькопідлогових автобусів марки MAN, які працюють на 19 маршруті. Поміняли повністю наш автопарк. 

З часу останнього підняття тарифів на проїзд введена система електронного обліку пасажира і пільговика, вилучена готівка – і вже ніхто не може звинуватити водія, що він забирає собі гроші. Все біло, прозоро, чисто, каже перевізник. 

— Вся нова техніка закордонна, і всі запчастини ми змушені купувати в доларах, а ціни — космічні, каже Андрій Намака. — І тому ми піднімаємо питання про підняття тарифів. Раніше завдяки місту ще вдавалося якось балансувати — завдяки компенсаціям з міського бюджету за пільговиків. Зараз бюджет недоотримує, і немає звідки компенсувати. 

Щодо того, якими мають бути тарифи на проїзд, Андрій Намака зазначив, що не озвучуватиме поки що жодних цифр. 

 

Пальне подорожчало вдвічі

Близько 20 грн має коштувати проїзд у Тернополі. Таку цифру озвучив Юрій Лагіш, директор ТОВ Терн Транс Сервіс (маршрут №8, щодня на лінії 8 автобусів) і  директор ТОВ «Назар-транс» (маршрут №27, щодня на лінії 6 автобусів і маршрут №33, один автобус).  

— Крайній раз ціну змінювали у жовтні 2021 року. І за цей час суттєво змінились три складові, які впливають на ціну квитка, — каже Юрій Лагіш. — Насамперед, ціна дизпалива: у 2021 році літр коштував 27-28 грн, зараз 52-54 грн/л. У 2021 році наші водії мали зарплату 6-7 тис. грн, зараз ми офіційно платимо 20 тис грн – це і більші відрахування до міського бюджету. Третя складова – зарплата працівників, які забезпечують життєдіяльність підприємства, обслуговують транспорт, збільшення вартості електрики. 

З часу останнього зростання тарифу на підприємстві повністю оновили автопарк – тепер на маршруті працюють лише низькопідлогові автобуси. Юрій Лагіш теж озвучив, що їх купують за валюту і все суттєво подорожчало. 

— Ми розуміли, що зараз війна, людям і так важко, самі довго чекали, викручувались і якось виживали, — каже пан Юрій. — Але врахуйте, що й пасажиропотік зменшився. Тому мусимо звертатись з клопотанням про підняття тарифів на проїзд, бо просто буде погана ситуація, – ми не зможемо ремонтувати транспорт і виплачувати зарплату працівникам. 

 

Має бути 12-14 грн

Все дорожчає, тому проїзд у Тернополі має вартувати не менше ніж 12-14 грн, каже Олег Гевко, заступник директора ПП «Терн-вояж» (маршрут №14, щодня на лінії 8 автобусів). 

— Вже є крайня необхідність піднімати ціну на проїзд, — каже Олег Гевко. — Все дорожчає, водії хочуть більшу зарплатню, а платити немає з чого. Частину грошей нам компенсувала міськрада  за пільговиків, зараз в бюджеті грошей немає. А раніше за пільговиків нам доплачували близько 60%. Єдиний момент врегулювати всі питання — підняти тариф. 

Той, що коштував 10 грн має бути 14, 9-13 і 8-12 грн відповідно, переконаний Олег Гевко. 

— Ми розуміємо, що швидко вирішити питання про підняття тарифів неможливо, дуже добре, якби ми вийшли на нові тарифи хоча би з 1 вересня, — припускає Олег Гевко. — Щодня у нас на маршруті працює 8 одиниць техніки. Чотири ми оновили, придбали нові автобуси, 2024 року випуску, українського виробника. Ще чотири плануємо замінити до кінця поточного року. 

 

Що в сусідів?

Щодо тарифів в інших містах чи які розрахунки подали інші перевізники, Олег Гевко, каже, не знає. Каже, виходить з власних розрахунків. А до них потрібно врахувати ще одну статтю витрат: коли є база власна – одні потреби, коли за оренду землі потрібно платити — інші. 

Від 20 червня 2024 року в Івано-Франківську ціна за проїзд у громадському транспорті зросла з 10 до 15 гривень. Оплативши банківською карткою або через QR-код, можна проїхати за 12 гривень. За карткою «Галка» вартість квитка становить 10 гривень, а за студентською — 8.

У Львові вартість проїзду востаннє збільшували у грудні 2023 року. 

Нагадаємо, наразі у Львові, за інформацією Львівської міської ради, діють єдині тарифи на проїзд в міському транспорті.  Вартість однієї поїздки в міських автобусах, трамваях та тролейбусах залежить від обраного пасажиром способу оплати та становить: 

13 грн – при оплаті транспортною карткою ЛеоКарт; 

15 грн – при оплаті банківською картою чи пристроєм з NFC; 

20 грн – при оплаті готівкою у водія;

6,5 грн – для студентів при оплаті студентською транспортною карткою ЛеоКарт.

Зміну вартості готівкової оплати проїзду у громадському транспорті Львова відтермінували до вересня цього року.

У Хмельницькому від 1 липня 2022 року ціна за проїзд у громадському транспорті не змінювалась. І становить: 
— у тролейбусах з оплатою проїзною карткою — 6 грн
— у тролейбусах з будь-яким іншим способом оплати — 7 грн
— в автобусах 12 грн. 

У Рівному зросла вартість проїзду у маршрутках і тролейбусах востаннє від 1 серпня 2022 року. Відтоді проїзд у тролейбусі коштує 8 грн замість 6-ти, у маршрутці проїзд подорожчав до 12 грн, хоча до цього рівняни платили за проїзд 8 грн. 

У Вінниці вартість однієї поїздки від 1 липня 2022 року становить:
— трамвай або тролейбус - 8 грн.
муніципальний автобус - 12 грн.

Вартість проїзду  у маршрутних таксі від 1 червня 2022 року:
— на маршрутах 25Н, 30А, 30Б – 18 грн;
— на всіх інших маршрутах – 15 грн.

 

Опитування

Яким має бути тариф на проїзд у Тернополі?

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (29)
  • Ліда
    Я думаю,що в 22 маршруті потрібно навпаки -платити людям,щоб вони ним їхали.
    Екстрім ще той(останній раз гальма відмовили) .
  • Volodymyr
    Чого ви кіпішуєте? Якщо піднімлють на 4-5 грн, то це не так багато. Ну ща місяць, звичайно вийде багато, якщо все підрахувати, але це ж не критично...
    Як ціна на каву у кав'ярнях росте, то ніхто не возмущаються, а всерівно купляє)
  • Rdfc
    Тернопіль рулить. В прямому і переносному смислі слова
  • Марі
    Рівне, Вінниця якось мають нижчі ціни. І транспорт оновлюють. А наші лише ниють.
    Kostya reply Марі
    І старі машини з 70-х, 80-х і 90-х приводять до ладу, особливо Рівне, хоч там нових не так вже й багато. Там жодного відверто поганого за станом тролейбуса, якими славиться наш Тернопіль.

    А наші нову техніку востаннє брали в 2008.

keyboard_arrow_up