Скільки якого транспорту є в Тернополі: ми проаналізували
Журналісти «20 хвилин» дізналися, який громадський транспорт мають комунальні та приватні перевізники.
Уже неодноразово журналісти «RIA плюс» перевіряли комфорт та інклюзивність громадського транспорту міста. Деякі автобуси та тролейбуси, які перевозять пасажирів, сучасні та пристосовані для перевезення пасажирів на кріслах колісних чи батьків з дитячими візочками. Однак багато автобусів «розвалюються на очах».
Є нові, а деякі розвалюються
Як помітили журналісти, найбільш проблемні у місті старі маршрутки та тролейбуси. Вони потребують заміни на сучасний та комфортний транспорт.
Один з автобусів на маршруті №19, де обивка на сидіннях потребує заміни. Під час нашої перевірки вона була ціла, але затерта та брудна. Від сонця в салоні є сині штори на вікнах. Щоб не було жарко, відкривали вікна та верхні люки. Також є багато залишків скотчу, де колись була реклама. Всередині не було молоточків для розбиття скла, хоча між вікнами були спеціальні кріплення для них.
Маршрутка №22 теж, за спостереженнями журналістів, у поганому стані. Її корпус іржавий зовні та всередині. На поручнях облупилась фарба. Сидіння потріскані.
Сучасніший транспорт також не завжди в ідеальному стані. Автобус №27 був брудний. Стіни в незрозумілих слідах бризків, потьоках та старому бруді. Деякі ремені для тримання були зламані. Під час поїздки у автобусі гуркотіли панелі. Вони погано закріплені та складається враження, що вони можуть відвалитися та впасти на голову пасажирам.
У низькопідлогових автобусах МАN, які курсують на маршруті №35 та 1А, стіни та сидіння помалювали вандали. Тканина на деяких сидіннях була брудна. У салоні є монітор, де показують рекламу та інформацію для пасажирів.
Автобуси «Еталон», які обслуговують маршрут №20, нові. У них чисто та комфортно. Є місця для крісел колісних або дитячих візків позаду салону. Також у салоні є кілька портів для підзарядки смартфонів через USB.
Який транспорт мають перевізники
Журналісти «RIA плюс» звернулися до міської ради з інформаційним запитом, аби більше дізнатися, який транспорт мають приватні та комунальні перевізники.
Загалом міські маршрути обслуговують два комунальних підприємства та сім приватних. Вони працюють на 9 тролейбусних та 34 автобусних маршрутах.
Автопарк перевізників налічує 221 автобус та 52 тролейбуси.
Як свідчать надані міськрадою дані, найбільше автобусів «Богдан» А-092. Їх налічується 52 одиниці у різних перевізників. На другому місці – також старі маршрутки БАЗ А079. Їх є 46. Третє місце посідають вже сучасні низькопідлогові автобуси МАN. Їх є 31 одиниця різних моделей.
Скільки одиниць транспорту потребують оновлення та заміни, у міській раді не повідомляють. Як йдеться у відповіді на запит, такою інформацією вони не володіють.
Загалом, як свідчать надані дані, перевізники міста мають 123 маршрутних таксі «Богдан», БАЗ та ЗАЗ, які не пристосовані для комфортного проїзду людей з інвалідністю та батьків з дитячими візками. Також є 98 низькопідлогових автобусів різних марок, які для цього пристосовані.
Приватні перевізники мають в автопарку 117 автобусів. З них 84 обслуговують маршрути. Комунальні підприємства мають 104 автобуси, з яких 95 обслуговують маршрути та 52 тролейбуси.
Скільки транспорту оновили
Як повідомили у міській раді, протягом 2022-2024 років у Тернополі оновили 69 одиниць транспорту.
– У 2022 році КП «Міськавтотранс» закупило у лізинг 15 автобусів марки «Еталон» А08128, середньої пасажиромісткості з кондиціонуванням салону та які обладнані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. Джерелом погашення лізингових платежів стали власні кошти підприємства та кошти бюджету Тернопільської міської територіальної громади, – йдеться у відповіді на запит.
Однак скільки коштів витратили з бюджету, не уточнюють.
Також протягом 2024 року підприємство взяло в оренду два автобуси, обладнані для перевезення осіб з обмеженою фізичною можливістю середньої пасажиромісткості марок HEULIEZ GX 127 та AUTOSAN SANCITY. Додаткових фінансових вкладень залучення даних автобусів не потребувало.
У 2022 році КП «Тернопільелектротранс» придбав два низькопідлогові тролейбуси SKODA 24 Tr на суму 1 604 958 грн за кошти місцевого бюджету.
Щодо коштів, за які було оновлено громадський транспорт приватних підприємств перевізників, інформація у міській раді відсутня.
А чи задоволені ви станом громадського транспорту? Напишіть у коментарях!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Юрій Самуляк
Костя Завадський reply Юрій Самуляк
Стан їхній так, багато з них – відверті корчі
Читач15
кінцевої.Звертання,щоб удосконалити графік руху,ефекту не дає.
Галина
Галина