Ціни на проїзд переколотили Тернопіль. Що коїлось у місті весь минулий тиждень?

Ціни на проїзд переколотили Тернопіль. Що коїлось у місті весь минулий тиждень?
На "транспортний майдан" вийшли тисячі тернополян. Наступного дня драконівські тарифи скасували

«Старі тарифи» повернуть від 6 листопада. Однак, п’ять днів Тернопіль їздив за вдвічі більшими тарифами. Збирався тарифно-транспортний майдан, було гаряче і під час пікету під міськрадою. Наразі – перемога. Проте нам знову погрожують страйком перевізників, невдоволених старими розцінками на перевезення пасажирів.

Давайте пригадаємо, як жив Тернопіль весь минулий тиждень – після звістки про підняття вартості проїзду майже вдвічі

Як грім серед ясного неба: з 1 листопада проїзд у тернопільському транспорті зріс в ціні майже вдвічі. В маршрутці замість 5 грн за 9. А в тролейбусі, якщо раніше оплачували 4 грн, від 1 листопада викладали 8. Тернополяни тролили і лаяли владу у соцмережах, підтримали флешмоб і ходили пішки на роботу, планували і провели акції протесту та вже подали перші позови до суду.

Нові тарифи прийняли на засіданні виконкому Тернопільської міської ради у вівторок, 30 жовтня. Діяти вони почали з 1 листопада.

Відео дня

- З персоніфікованою карткою тернополянина пасажири платитимуть 5 гривень у тролейбусах та 6 гривень у маршрутках, - озвучив на виконкомі тариф начальник управління транспорту і зв’язку міськради Ігор Мединський. - При оплаті електронним квитком, банківською карткою чи телефоном - 6 гривень у тролейбусах та 7 у маршрутках. Готівкою -  8 гривень за проїзд у тролейбусі і 9 - у маршрутці. 

Для школярів, за наявності учнівської соціальної картки, квиток коштуватиме 50% від мінімальної вартості проїзду: у тролейбусі 2 грн. 50 коп., у маршрутці - 3 грн, наголосив транспорний чиновник. Для студентів знижка діє лише у тролейбусах та муніципальних автобусах, яких у Тернополі чотири. І їм теж потрібно мати студентську соціальну картку. Сказати, що рішення виконкому шокувало тернополян – нічого не сказати. Тим паче, що ще напередодні, зокрема й під час чату у «20 хвилин» чиновник запевняв: потрібно підняти варіть на 1-2 грн.

Ціни, як у столиці

Тим часом журналісти також нагадали владі про її обіцянки за 2018 рік – стосовно наведення порядку у сфері міських перевезень.

  • Ми плануємо придбати 40 низькополих автобусів на 80-100 місць, - обіцяв міський голова Сергій Надал, коли більшість маршруток у місці на початку року зупинились, вимагаючи підняття тарифу. - Певну кількість автобусів плануємо закупити у першому півріччі. Якщо нам вдасться знайти усю кількість необхідного транспорту, то закупимо весь необхідний транспорт ще до кінця року.  

На календарі – листопад. Ви побачили в місці бодай 20 низькополих автобусів? От і ми ні.

Через чисельні порушення влада тоді погрожувала попрощатися з усіма маршрутками. У міськраді запевняли: мають альтернативу і транспортного колапсу в місті не буде.

У серпні міська влада заявила, що хоче замінити приватні тернопільські маршрутки на комунальні. Щоб створити єдину муніципальну транспортну компанію Тернополя.

"Серіал" з громадським транспортом почався одразу після нового року із запровадження  диференційованої оплати за проїзд. Ситуація щодня загострювалася - сотні роздратованих пасажирів у транспорті, черги до пунктів продажу і поповнення карток і галас у соцмережах, обурені водії, які не встигали приймати гроші і картки за проїзд, плутанина з пільговиками.

Ще тоді активісти ДемАльянку порахували, що у Тернополі цінии на проїзд – майже як у столиці. І у всіх обласних центрах – нижчі від наших. Це на фоні того, що в нас одне з найменших за площею міст обласного значення.

Про безпеку і хамство водіїв

Маршрутки перекошені. Таке враження, що зараз впадуть на бік, а люди повипадають, - тернополяни, прикріплюючи до повідомлення журналістам фото і відео, скаржидись на якість перевезення.

  • "Їхав у маршрутці, заплатив 5 гривень і як у музеї війни побував", - каже тернополянин Назар, надіславши фото обдертого салону. - Не знаю, про що тут казати. Просто подивіться. Ганьба.

Водія тролейбуса впіймали у липні на рейсі під "кайфом". Того ж місяця з маршрутки випала 81-річна бабуся. Водій розпочав рух від зупинки, не зачинивши двері в салон, внаслідок чого пасажирка випала з салону.

"Страшно? То їдьте в таксі" - водій маршрутки нахамив пасажирці, яка зробила йому зауваження про швидкість. «Пасажирів возить маршрутка, яка розвалюється на очах», - відео, на якому видно, що маршрутка несправна, розмістив у соцмережі «Фейсбук» тернополянин.

Технічні глюки чи брехня?

Про те, що при оплаті за проїзд банківською карткою валідатор зняв більшу суму, ніж потрібно, у редакцію "20 хвилин" 1 листопада написав читач пан Ігор.  Цього ж дня, 1 листопада, тернополянка Наталя розповіла журналістці, що теж хотіла оплатити проїзд у тролейбусі банківською карткою. Але не знала, що для цього у її картці має бути система PayWave або PayPass. Тому жінці заплатила 8 грн.

- Але кондуктор розповів мені цікаву деталь. Я запитала його, якби у мене на картці була ця система, то зняло б з неї шість чи вісім гривень, - розповідає жінка. -  Він, імені його не запитувала, сказав, що не факт. Бо лише три банки мають якісь угоди, а з інших банківських карток знімають повну вартість. 

У прес-службі міської ради з посиланням на керівника ТОВ "Системний зв'язок" Віталія Васильківа кажуть, що 1 листопада триває налаштування системи з банками.

- Всі банки мають переналаштувати все необхідне до 2 листопада, і все має працювати нормально, без збоїв, - кажуть у прес-службі. - Люди, у яких зняло більшу суму при оплаті проїзду банківською карткою, можуть звернутись в ТОВ "Системний зв'язок", щоб банк повернув гроші. ТОВ "Системний зв'язок" працює за адресою вул.В.Чорновола, 1 (2поверх). 

Щодо угод, про які розповів пасажирці кондуктор, то цю інформацію спростовують і запевняють, що при оплаті карткою будь-якого банку з системою PayWave або PayPass валідатор має знімати 6 грн у тролейбусах та 7 у маршрутках. Про вартість проїзду банківською карткою у тролейбусі в 6 грн говорить і директор КП "Тернопільелектротранс" Андрій Мастюх. У тролейбусах уже є і відповідні наклейки.

Флешмоб від «20 хвилин» - на роботу йдемо пішки

Бойкотувати маршрутки та тролейбуси 1 листопада закликав тернополян сайт «20 хвилин». Ми оголосили флешмоб: #пішки_на_роботу. Таким чином запропонували сказати «ні» маршруткам і тролейбусам!

  • Мета флешмобу - привернути увагу влади та громадськості до необґрунтовано підвищених тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя, - пояснили журналісти. - Ходити пішки нині здорово і модно. До того ж наше місто не є великим і добратися пішки у потрібне місце часто можна у межах однієї години. Навіщо тиснутися у брудній маршрутці, де водій не видає квитків, може нахамити пасажиру, показати пальця чи жбурнути валідатором. Саме такі випадки не раз розповідали читачі «20 хвилин». Пропонуємо хоч раз спробувати відмовитися від громадського транспорту!

До речі, за даними опитування «20 хвилин», тернополяни готові ходити пішки, за це проголосували 55% із 1178 респондентів. Флешмоб стартував 1 листопада і є безстроковим. Від його початку флешмоб підтримали сотні тернополян, які діставались на роботу пішки, фільмували все і викладали у соцмережі.

  • Якщо ви думаєте, що флешмоб #пішки_на_роботу не працює, то ви дуже помиляєтеся! – пише у Фейсбук 2 листопада тернополянин Олег Синовець. - На відміну від вчорашнього дня люди стали активно ходити пішки, а більшість тролейбусів та маршруток возить повітря замість пасажирів.
    Продовжуємо в тому ж дусі!

Соцмережі тролять та лають владу

Соцмережі вибухнули після новини про подорожчання вартості проїзду у Тернополі з 1 листопада. Люди обурюються, лають владу, погрожують бойкотом транспорту та пікетами. А ще відверто кепкують і тролять цінотворників-господарників. Більше того – присвячують їм вірші. Та припускають, що за драконівськими цінами на перевезення стоїть ніхто інший, як представники влади, які паралельно є власниками маршрутів.

Скажімо, Назар Хамуляк припустив, що вигідно це саме тим, хто має свої маршрути.

- Це все робота Мединського, бо це його підставні маршрути, - пише Ірина Фастаковська. - Гнати його з того крісла, засидівся там. «Ви правильно помітили, це прямий лоббізм свого бізнесу на чолі з паном Мединським, - пише Петро Бабчишин. - Враховуючи, що рука руку миє, то їм і вдається провертати це...

- Не знаю, ким треба бути, щоб знов це «схавати», - пише Максим Криворучко. – Здається, «полтініку» вже давно пора тікати  міста. І йому вже не поможе заткнути людям рота і приспати пам’ять черговим метром вкладеної бруківки…

З’явились у соцмережі «оди» транспорту та піднятим тарифам. Що тут додати? Хіба підгадати тернополянам список членів виконкому, які проголосували за драконівські ціни на проїзд у транспорті. А це: міський голова Сергій Надал, його заступники Владислав Стемковський, Леонід Бицюра, Іван Хімейчук та Володимир Дідич, заступник головного «податківця» області Петро Якимчук та головний поліцейський Тернополя Сергій Гаврилюк. Ще двоє членів виконкому – Вікторія Остапчук та Віктор Шумада, на засіданні виконкому присутніми не були.   

Зарплата вдесятеро вища за мінімалку

До речі, на думку пана Мединського, підвищення тарифу є об’єктивною вимогою сьогодення. Тим паче, каже він, у нього не закладено жодної копійки для розвитку транспортної мережі міста. Тож фактично дана ціна – для утримання базового підприємства КП «Тернопільелектротранс» (зарплата, теплова енергія, утримання підприємства і т.д.) та забезпечення рентабельності автотранспорту.

 - Ще одна проблема, із якою зітнувся Тернопіль, - це плинність кадрів. Усе більше працівників того ж комунального підприємства звільняється та шукає іншу роботу. Якщо раніше ми щодня випускали на маршрут 57 одиниць, то сьогодні – уже 42, - наголошує він. – Або ми зупинимо цю плинність кадрів, або дійдемо до того, що весь громадський транспорт буде знищений через непідняття тарифу.

У ході розмови на чаті «20 хвилин», керівник управління розповів, що середня зарплата працівників КП «Тернопільелектротранс» становить в межах 8-10 тис. грн.

Не знаю, чи є кому журитись з приводу зарплати, але директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх, згідно з декларацією за 2017 рік, отримав заробітної плати 395 875 грн. А це 32 990 грн в місяць, це при мінімальній заробітній платі в Україні тоді 3200 грн.

  • Зібратися, винести з кабінетів ногами вперед і причіпити на площі замість іграшок на ялинку! – пропонує тернополянка Наталія Солевич. - Це буде тернополянам передноворічний подарунок. А інші кабінетні щурі з Нового року потікають або тисячу раз подумають перед тим, як запхати ненажерливу лапу в карман до простих людей!

Судові позови і акції протесту

Дивно, але активний Тернополь не вийшов у перший же день на акцію протесту проти драконівських тарифів. Тернополяни припускають, це сталось саме тому, що буквально за добу підняли тарифи. Окрім того, оплата за новими тарифами припала саме на 1 листопада, коли більшість городян відвідує могили родичів на цвинтарях міста. Проте акція протесту все ж розпочалась на Театральному майдані о 12.00 4 листопада. І продовжилась перед міськрадою о 9.00 наступного дня. Після цього Сергій Надал скасував рішення виконкому і "старі" ціни на проїзд повернули. 

Проте місцеві юристи вже оголосили про позови до суду.

Від свого імені, але в інтересах усіх тернополян, адвокат Ростислав Небельський доводитиме незаконність підняття  тарифу на перевезення пасажирів у Тернополі. Про це чоловік пише у мережі Фейсбук. До речі, це саме цей адвокат, який допомагає мамам і дошкільнятам «без прописки», яких за садок примушують платити по 1 215 грн.

  • Я закликаю Тернопільську міську раду здійснити повернення тарифу, який діяв до 01.11.2018 до судового вердикту, - пише Ростислав Небельський. - Якщо ж ні – закликаю зберігати квитки: ми виб’ємо все до копійки. Тернопільський окружний адміністративний суд! Це твоя зоряна можливість продемонструвати нову якість правосуддя: розглянути справу в якнайкоротші строки.

Як нам стало відомо, документи та інші підтвердження неправомірності встановлення настільки високих тарифів збирають іще два юристи. Та найближчим часом теж позиватимуться до суду.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • Искра

    И вновь продолжается бой.
    И сердцу тревожно в груди!
    И Ленин — такой молодой!
    И юный Октябрь впереди.
  • voki

    а в цей час підняли тарифи на сміття на 500% було 16 грн з людини , стало 97 грн , далі мовчимо , 500% , в тернополі проживає понад 250 000 Мер вчора сам дав чітку вказівку на те, щоб маршрутки не виїжджали, бо ним було сказано: "Тариф знижується до попереднього рівня, але громадський транспорт зупиниться". Для чого ж тоді такий керівник міста, який в елементарній та банальній ситуації складності не вміє і не має бажання шукати виходу??? Для чого громаді керівник, який йде проти волі народу? Сьогодні знов всім до міської зради треба йти!!! Цю ситуацію залишити невирішеною не можна! сьогодні водії   хотіли вийти на  маршрут , але прийшли з влади і сказали заберуть  ліцензіїї  , сказали їм потрібен  страйк 3 дні , ось так
  • voki

    а в цей час підняли тарифи на сміття на 500% було 16 грн з людини , стало 97 грн , далі мовчимо , 500% , в тернополі проживає понад 250 000


    корупціонери - це  тіж сепаратисти , за гроші готові продати  все , картку
    тернополянина  вони  пропонують ,  почитайте конституцію ,,,
  • Роман

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
22:01 Прикрашає тарілки тернопільською вишивкою та архітектурою: історія майстрині Софії Демків 21:00 У ДТП на Тернопільщині постраждали п'ятеро людей 20:01 Поранений, але незламний: історія воїна-лісівника з Тернопільщини, який готується до протезування photo_camera 19:00 Жінки на керівних і бойових посадах в армії: що про це думають тернополяни? (ОПИТУВАННЯ) play_circle_filled Від читача 22:30 В новому мікрорайоні "Північний" жителі кількох будинків можуть залишитись без під'їзної дороги 18:00 У Тернополі має запрацювати креативний простір OPEN SPACE 17:01 У центрі Тернополя квітне магнолія (ФОТО ДНЯ) photo_camera 16:23 Бучацькі поліцейські затримали 16-річного студента, який прийшов в навчальний заклад з наркотиками 15:40 Оприлюднили відео конфлікту судді і поліції play_circle_filled 14:50 У Тернополі інспектор отримав майже сто тисяч за «правильне розмитнення»: що йому загрожує 14:10 У Тернополі 19 квітня падав сніг. Яку погоду чекати найближчими днями photo_camera 13:37 На Тернопільщині 19 квітня діятимуть графіки відключення світла для підприємств 13:05 «На щиті» повернувся захисник Сергій Михалко з Почаївської громади. Вічна пам'ять Герою! 12:18 Посмертно шестеро захисників отримали звання «Почесний громадянин міста Тернополя» 11:36 Волонтерка Христина Феціца пояснила, чому вирішила відмовитися від депутатства 11:03 Мобілізація автомобілів: що варто знати про новий закон. Для «20 хвилин» коментує юрист 10:18 Найнижчі пенсії в Україні отримують мешканці Тернопільської області (РЕЙТИНГ) 09:40 Що з реабілітаційним центром на Чумацькій, на який виділяли 8 мільйонів 09:02 Ранкові обстріли Дніпропетровщини. Є загиблі та постраждалі, серед яких — діти 08:01 Чи варто в найближчі дні чекати потепління в Тернополі та області
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up