«Старі тарифи» повернуть від 6 листопада. Однак, п’ять днів Тернопіль їздив за вдвічі більшими тарифами. Збирався тарифно-транспортний майдан, було гаряче і під час пікету під міськрадою. Наразі – перемога. Проте нам знову погрожують страйком перевізників, невдоволених старими розцінками на перевезення пасажирів.
Давайте пригадаємо, як жив Тернопіль весь минулий тиждень – після звістки про підняття вартості проїзду майже вдвічі
Як грім серед ясного неба: з 1 листопада проїзд у тернопільському транспорті зріс в ціні майже вдвічі. В маршрутці замість 5 грн за 9. А в тролейбусі, якщо раніше оплачували 4 грн, від 1 листопада викладали 8. Тернополяни тролили і лаяли владу у соцмережах, підтримали флешмоб і ходили пішки на роботу, планували і провели акції протесту та вже подали перші позови до суду.
Нові тарифи прийняли на засіданні виконкому Тернопільської міської ради у вівторок, 30 жовтня. Діяти вони почали з 1 листопада.
- З персоніфікованою карткою тернополянина пасажири платитимуть 5 гривень у тролейбусах та 6 гривень у маршрутках, - озвучив на виконкомі тариф начальник управління транспорту і зв’язку міськради Ігор Мединський. - При оплаті електронним квитком, банківською карткою чи телефоном - 6 гривень у тролейбусах та 7 у маршрутках. Готівкою - 8 гривень за проїзд у тролейбусі і 9 - у маршрутці.
Для школярів, за наявності учнівської соціальної картки, квиток коштуватиме 50% від мінімальної вартості проїзду: у тролейбусі 2 грн. 50 коп., у маршрутці - 3 грн, наголосив транспорний чиновник. Для студентів знижка діє лише у тролейбусах та муніципальних автобусах, яких у Тернополі чотири. І їм теж потрібно мати студентську соціальну картку. Сказати, що рішення виконкому шокувало тернополян – нічого не сказати. Тим паче, що ще напередодні, зокрема й під час чату у «20 хвилин» чиновник запевняв: потрібно підняти варіть на 1-2 грн.
Тим часом журналісти також нагадали владі про її обіцянки за 2018 рік – стосовно наведення порядку у сфері міських перевезень.
На календарі – листопад. Ви побачили в місці бодай 20 низькополих автобусів? От і ми ні.
Через чисельні порушення влада тоді погрожувала попрощатися з усіма маршрутками. У міськраді запевняли: мають альтернативу і транспортного колапсу в місті не буде.
У серпні міська влада заявила, що хоче замінити приватні тернопільські маршрутки на комунальні. Щоб створити єдину муніципальну транспортну компанію Тернополя.
"Серіал" з громадським транспортом почався одразу після нового року із запровадження диференційованої оплати за проїзд. Ситуація щодня загострювалася - сотні роздратованих пасажирів у транспорті, черги до пунктів продажу і поповнення карток і галас у соцмережах, обурені водії, які не встигали приймати гроші і картки за проїзд, плутанина з пільговиками.
Ще тоді активісти ДемАльянку порахували, що у Тернополі цінии на проїзд – майже як у столиці. І у всіх обласних центрах – нижчі від наших. Це на фоні того, що в нас одне з найменших за площею міст обласного значення.
Маршрутки перекошені. Таке враження, що зараз впадуть на бік, а люди повипадають, - тернополяни, прикріплюючи до повідомлення журналістам фото і відео, скаржидись на якість перевезення.
Водія тролейбуса впіймали у липні на рейсі під "кайфом". Того ж місяця з маршрутки випала 81-річна бабуся. Водій розпочав рух від зупинки, не зачинивши двері в салон, внаслідок чого пасажирка випала з салону.
"Страшно? То їдьте в таксі" - водій маршрутки нахамив пасажирці, яка зробила йому зауваження про швидкість. «Пасажирів возить маршрутка, яка розвалюється на очах», - відео, на якому видно, що маршрутка несправна, розмістив у соцмережі «Фейсбук» тернополянин.
Про те, що при оплаті за проїзд банківською карткою валідатор зняв більшу суму, ніж потрібно, у редакцію "20 хвилин" 1 листопада написав читач пан Ігор. Цього ж дня, 1 листопада, тернополянка Наталя розповіла журналістці, що теж хотіла оплатити проїзд у тролейбусі банківською карткою. Але не знала, що для цього у її картці має бути система PayWave або PayPass. Тому жінці заплатила 8 грн.
- Але кондуктор розповів мені цікаву деталь. Я запитала його, якби у мене на картці була ця система, то зняло б з неї шість чи вісім гривень, - розповідає жінка. - Він, імені його не запитувала, сказав, що не факт. Бо лише три банки мають якісь угоди, а з інших банківських карток знімають повну вартість.
У прес-службі міської ради з посиланням на керівника ТОВ "Системний зв'язок" Віталія Васильківа кажуть, що 1 листопада триває налаштування системи з банками.
- Всі банки мають переналаштувати все необхідне до 2 листопада, і все має працювати нормально, без збоїв, - кажуть у прес-службі. - Люди, у яких зняло більшу суму при оплаті проїзду банківською карткою, можуть звернутись в ТОВ "Системний зв'язок", щоб банк повернув гроші. ТОВ "Системний зв'язок" працює за адресою вул.В.Чорновола, 1 (2поверх).
Щодо угод, про які розповів пасажирці кондуктор, то цю інформацію спростовують і запевняють, що при оплаті карткою будь-якого банку з системою PayWave або PayPass валідатор має знімати 6 грн у тролейбусах та 7 у маршрутках. Про вартість проїзду банківською карткою у тролейбусі в 6 грн говорить і директор КП "Тернопільелектротранс" Андрій Мастюх. У тролейбусах уже є і відповідні наклейки.
Бойкотувати маршрутки та тролейбуси 1 листопада закликав тернополян сайт «20 хвилин». Ми оголосили флешмоб: #пішки_на_роботу. Таким чином запропонували сказати «ні» маршруткам і тролейбусам!
До речі, за даними опитування «20 хвилин», тернополяни готові ходити пішки, за це проголосували 55% із 1178 респондентів. Флешмоб стартував 1 листопада і є безстроковим. Від його початку флешмоб підтримали сотні тернополян, які діставались на роботу пішки, фільмували все і викладали у соцмережі.
Соцмережі вибухнули після новини про подорожчання вартості проїзду у Тернополі з 1 листопада. Люди обурюються, лають владу, погрожують бойкотом транспорту та пікетами. А ще відверто кепкують і тролять цінотворників-господарників. Більше того – присвячують їм вірші. Та припускають, що за драконівськими цінами на перевезення стоїть ніхто інший, як представники влади, які паралельно є власниками маршрутів.
Скажімо, Назар Хамуляк припустив, що вигідно це саме тим, хто має свої маршрути.
- Це все робота Мединського, бо це його підставні маршрути, - пише Ірина Фастаковська. - Гнати його з того крісла, засидівся там. «Ви правильно помітили, це прямий лоббізм свого бізнесу на чолі з паном Мединським, - пише Петро Бабчишин. - Враховуючи, що рука руку миє, то їм і вдається провертати це...
- Не знаю, ким треба бути, щоб знов це «схавати», - пише Максим Криворучко. – Здається, «полтініку» вже давно пора тікати міста. І йому вже не поможе заткнути людям рота і приспати пам’ять черговим метром вкладеної бруківки…
З’явились у соцмережі «оди» транспорту та піднятим тарифам. Що тут додати? Хіба підгадати тернополянам список членів виконкому, які проголосували за драконівські ціни на проїзд у транспорті. А це: міський голова Сергій Надал, його заступники Владислав Стемковський, Леонід Бицюра, Іван Хімейчук та Володимир Дідич, заступник головного «податківця» області Петро Якимчук та головний поліцейський Тернополя Сергій Гаврилюк. Ще двоє членів виконкому – Вікторія Остапчук та Віктор Шумада, на засіданні виконкому присутніми не були.
До речі, на думку пана Мединського, підвищення тарифу є об’єктивною вимогою сьогодення. Тим паче, каже він, у нього не закладено жодної копійки для розвитку транспортної мережі міста. Тож фактично дана ціна – для утримання базового підприємства КП «Тернопільелектротранс» (зарплата, теплова енергія, утримання підприємства і т.д.) та забезпечення рентабельності автотранспорту.
- Ще одна проблема, із якою зітнувся Тернопіль, - це плинність кадрів. Усе більше працівників того ж комунального підприємства звільняється та шукає іншу роботу. Якщо раніше ми щодня випускали на маршрут 57 одиниць, то сьогодні – уже 42, - наголошує він. – Або ми зупинимо цю плинність кадрів, або дійдемо до того, що весь громадський транспорт буде знищений через непідняття тарифу.
У ході розмови на чаті «20 хвилин», керівник управління розповів, що середня зарплата працівників КП «Тернопільелектротранс» становить в межах 8-10 тис. грн.
Не знаю, чи є кому журитись з приводу зарплати, але директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх, згідно з декларацією за 2017 рік, отримав заробітної плати 395 875 грн. А це 32 990 грн в місяць, це при мінімальній заробітній платі в Україні тоді 3200 грн.
Дивно, але активний Тернополь не вийшов у перший же день на акцію протесту проти драконівських тарифів. Тернополяни припускають, це сталось саме тому, що буквально за добу підняли тарифи. Окрім того, оплата за новими тарифами припала саме на 1 листопада, коли більшість городян відвідує могили родичів на цвинтарях міста. Проте акція протесту все ж розпочалась на Театральному майдані о 12.00 4 листопада. І продовжилась перед міськрадою о 9.00 наступного дня. Після цього Сергій Надал скасував рішення виконкому і "старі" ціни на проїзд повернули.
Проте місцеві юристи вже оголосили про позови до суду.
Від свого імені, але в інтересах усіх тернополян, адвокат Ростислав Небельський доводитиме незаконність підняття тарифу на перевезення пасажирів у Тернополі. Про це чоловік пише у мережі Фейсбук. До речі, це саме цей адвокат, який допомагає мамам і дошкільнятам «без прописки», яких за садок примушують платити по 1 215 грн.
Як нам стало відомо, документи та інші підтвердження неправомірності встановлення настільки високих тарифів збирають іще два юристи. Та найближчим часом теж позиватимуться до суду.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер
И сердцу тревожно в груди!
И Ленин — такой молодой!
И юный Октябрь впереди.
корупціонери - це тіж сепаратисти , за гроші готові продати все , картку
тернополянина вони пропонують , почитайте конституцію ,,,
Лапша від Надала: https://te.20minut.ua/Vid-Chytachiv/nadal-znovu-obitsyae-chi-mozhna-viriti-obitsyankam-mera-mista-ternopol-10738234.html