Партнер рубрики Дороги і транспорт

Як рахуватимуть новий тариф на проїзд у Тернополі

Як рахуватимуть новий тариф на проїзд у Тернополі
  • 6-7 грн – замало для того, аби вижити, кажуть перевізники. Громадськість з цим не погоджується.
  • У середу, 14 листопада влада знову зустрінеться з маршрутчиками для прийняття рішення

Адекватна ціна на проїзд у Тернополі – питання, яке продовжує тримати в заручниках усе місто. Як рахуватимуть оптимальний тариф, чому розбігаються цифри перевізників, активістів та незалежних експертів, про це поговорили під час онлайн-чату на сайті «20 хвилин» минулої п’ятниці.

Отже, як розповів голова профільної депутатської комісії з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку Іван Зінь, до 12 листопада підписаний договір з компанією, яка проводить незалежний аудит щодо зростання тарифу. Адже в даній ситуації хтось мусить бути арбітром, аби уникнути популістичних заяв чи то з боку влади, чи то перевізників.

- Наша депутатська комісія збирає дані, які надає управління транспорту, перевізники, а також представники громадськості. Враховуючи оцінку аудиторів, сподіваюсь, вийдемо на якийсь спільний результат. До середи, 14 листопада перевізники погодились возити тернополян за старим тарифом – 5 грн. До цього часу маємо дійти згоди, аби жителі міста могли і надалі без перешкод добратися на роботу.

Нагадаємо, що через підняття вартості проїзду до 9 грн (максимальна позначка – прим. авт.) тернополяни вийшли на транспортний майдан. Чи готові перевізники та влада ризикнути ще раз повторити цю ситуацію? Адже, як показали містяни на практиці, вони готові кооперуватися. Яскравим свідченням того є флешмоби: #пішки_на_роботу та #підвезу.

Один з гостів ефіру, керівник ТОВ «Менс-Авто» Андрій Намака пояснив, що саме закладали в основу тарифу, який викликав масовий супротив у тернополян.

- Вкотре наголошую, що основний тариф усе-таки був 6-7 грн, а 9 грн – для того, аби спонукати тернополян переходити в електронну форму розрахунку. Це була свідома дія виконкому для того, щоб зникнули дискусії про те, хто кого обманює: водії власників маршруток, чи перевізники – міську раду. Усі сподівалися, що всі тернополяни перейдуть на електронну форму розрахунку, і лише гості міста чи «разові» пасажири будуть платити за найвищим тарифом – 9 грн. Таким чином, владі би вдалося порахувати точний пасажиропотік у транспорті за рахунок системи валідації.

Заява, м’яко кажучи, досить сумнівна. Адже, коли на початку цього року встановлювали електронну форму оплати в маршрутках, ще тоді чиновники обіцяли, що вони «виведуть» недобросовісних перевізників на чисту воду. Але цього не сталося. Карткою в маршрутках розраховується не більше 30-40% громадян. Решту платять готівкою. Тож колосальний стрибок тарифу навряд допоможе порахувати реальний пасажиропотік.

- Порахувати кожну людину в транспорті фактично неможливо, - наголошує Іван Зінь. – Згідно з даними управління економіки, за попередній рік маршрутки перевезли 25 млн 265 тис. пасажирів, не рахуючи КП «Тернопільелектротранс».

Гарантувати, що ця цифра відповідає дійсності депутат не може. Адже, зауважує, процес отримання даних змушує замислитися: управління економіки отримує цифри від статистів, а ті – від перевізників. Яку похибку в підрахунках допускають останні, - і пробує розібратися транспортна комісія.

Неможливо встановити оптимальний тариф на проїзд, поки не буде відомо остаточного пасажиропотоку, акцентує ще один гість програми, член транспортної комісії Андрій Грицишин.

- Ми пропонували начальнику управління транспорту створити інститут на громадських засадах, щоб протягом одного-двох місяців волонтери могли порахувати реальну кількість пасажирів у громадському транспорті. На жаль, цього ніхто не зробив. Як депутати, ми не можемо встановлювати вартість проїзду, бо не фахівці в даній сфері. Є чиновники, котрі отримують зарплату, тож повинні прорахувати адекватний тариф, - каже він.

Комісія отримала формули, за якими рахують вартість проїзду. Крім пасажиропотоку, важливою складовою розрахунку є кілометраж. І тут багато нюансів, адже навіть з допомогою системи GPS-навігації можна визначити, що окремі водії з’їжджають з маршрутів задовго до кінця зміни. Хоча і вказують більшу кількість кілометрів.

- Ми не впевнені, що вони наїздили стільки, скільки прописали, - наголошує пан Грицишин. – Спільно з незалежними експертами, комісія вже цього тижня озвучить результат своєї роботи. Втім, наше рішення має лиш рекомендаційний характер. Останнє слово – за чиновниками та виконкомом.

Тернополяни можуть зробити свій великий вклад у вирішення проблеми та недопущення маніпуляцій – брати квитки на проїзд. Адже це дасть змогу порахувати реальний пасажиропотік та розімкнути це коло обману.

 

Гості програми:

  • голова депутатської комісії з питань економіки, промисловості, транспорту і зв’язку Іван Зінь;
  • керівник ТОВ «Менс-Авто» Андрій Намака;
  • член транспортної комісії Андрій Грицишин.

 

Повний запис ефіру за посиланням: тут. 

 

Найцікавіші обговорення на сайті «20 хвилин»:

 

Від редакції

Як перевізники рахують на практиці реальну кількість пасажирів?

Андрій Намака

Я працюю на ринку вже 15 років. У своїх маршрутках маю систему відеоспостереження. Фірма в системі он-лайн рахує пасажирів, на кінець дня бачу реальну картину.

 

Від редакції

На прикладі однієї з маршруток розкажіть про те, скільки заробляєте і витрачаєте за день?

Андрій Намака

Візьмемо один з рейтингових маршрутів - №19. За день він перевозить 800-850 осіб. 150 з них – пенсіонери, це доведено валідацією, 50-70 чол. – учні. Крім того, є службові посвідчення та учасники бойових дій. За день маємо до 300 пасажирів пільгових категорій. У залишку маємо 550 чоловік. Помножимо на теперішній тариф – 4,50 (-50 коп. за обслуговування валідаторів), виходить 2475 грн. За день автобус бере в межах 55 л, проїжджаючи 250-270 км. У середньому 1800 грн потрібно віддати на дизпаливо. Лишається 675 грн. Водієві потрібно заплатити 800 грн за день роботи. А ще бухгалтерія, слюсар, територія обслуговування маршруток, ремонті роботи, масло, запчастини і так далі. Автобус виїжджає на маршрут десь о 6.45 і завершує роботу о 22.20. Однак навіть ці цифри не відображають реальний стан справ. Адже до рентабельних маршрутів завжди додають нерентабельні, які тягнуть назад.

Ми ще попереднього року подавали розрахунок на тариф 5 грн, однак фактично нам залишили ціну – 4 грн. А тепер доводиться робити такий суттєвий стрибок в ціні.

 

Оля Пушкіна

А де ж нові автобуси, які обіцяли?

Андрій Намака

Враховуючи те, що ми працюємо в мінус, можливості оновити парк немає. У 2007 році ми замінили всі старі маршрутки на «Івани». Потім було кілька криз, тарифи не наздоганяли потреби, тому оновлювати автобуси ми не могли. Кредити зараз ніхто не дає.

 

Саша

Дивна позиція: "питання до людей, чому люди не беруть квитків". Йому про те, що водій не обліковує усіх, а він каже, що говорить з водіями?! 

Андрій Намака

Я спілкуюся з водіями кожен вечір, аби вони давали квитки. Але тернополяни мусять самі просити квиток, щоб уникнути маніпуляцій.

 

Андрій Грицишин

Я підприємець і ніколи не повірю, що вам нецікаво вести реальний пасажиропотік. Ви подавалися на конкурс, прораховували рентабельність. Тоді треба було сказати, що ви готові, аби ми порахували ваш реальний пасажиропотік і скільки становитиме оптимальний тариф за умови, що буде оновлений рухомий склад. Проблема в цифрах. Солярку можна порахувати, кілометраж відслідкувати за рахунок GPS, а от пасажиропотік… Хто буде працювати в збиток? Ну, не буває так, що третій рік депутатства, ми чуємо від перевізників: «Хоч би в нуль».

Андрій Намака

Кожен раз, подаючи тариф, ми називаємо вищу цифру, а нам завжди встановлюють нижчу, бо складна політична ситуація…

 

Андрій Грицишин

Чому не враховується протяжність маршруту? У Києві мій батько за  7 грн їхав 45 хв., а в Тернополі за цей час можна об’їхати все місто.

Андрій Намака

Автобус у Києві, згідно з технічними характеристиками, не може проїхати більше кілометрів, ніж у Тернополі. Що в нас, що в них – 250 км. Але вони роблять три кола, наприклад, а ми сім. Однак пасажиропотік у Києві значно більший.

 

Від редакції

Перевізники, вочевидь, не зацікавлені, аби вивести готівку з маршруток. Адже нерідко тернополяни мусять «вибивати» квитки у водіїв. Чому ви, як керівник, не зацікавлені в тому, аби все було чесно та прозоро? У вас же є камери в маршрутках?

Андрій Намака

Усі керівники маршрутних таксі виступили за те, аби тариф був 9 грн, щоб тернополяни перейшли в електронну форму розрахунку.

3
10
13
94
Коментарі (14)
  • Olga Tarnavska

    а не забагато воді отримує в день... що за маразм

    Ольга Петрівна reply Olga Tarnavska

    ці воділи отримають  добре  ,мінімум 1000 грн  в зміну ,
    люди бідують а ці мразіш заробляють  ,  посвячується водіям маршруток  і мединському  Мразіш:

    youtube.com/watch?v=F4hQ4J4BFOM
  • Serhii Katruk

    Тобто вже рік як мінімум перевізники працюють в мінус, а на зарплату водіям бабця з канади гроші шле?
    Раз не вигідно то йдіть з ринку. Не вірю жодноиу слову. І ніхто водіям зарплати не платить, ставиться план на здачу в кінці зміни, плюс водій повинен заправити автобус, а решта, що залишилось - ото і є зарплата водія. І судячи з того, що одні й ті ж водії їздять роками, залишається там не дуже мало.
  • Бульба

    За 800грн. в день водій повинен виглядати , як з голочки, культура на висшому рівні, щей посміхатись кожному на всі зуби, а то і заспівати на вимогу пасажирів!!! Ви охиріли в корінь ідіть нафіг всі скопом!!! І пустіть на ринок перевезення інших людей!!!
  • Искра

    Вспоминайте слова которые власть стирает из памяти народа: СССР; Зарплата по труду; Ленин; Равенство; Справедливость; Дружба Народов; Мир во всём Мире; Большевики; Коммунисты; Уверенность в завтрашнем дне; Человек человеку друг, товарищ и брат.
    Составьте из них правильные предложения!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Тернополя за сьогодні

19:00 У Тернополі засяяла головна ялинка 18:00 Президент "організував" розмову тернопільському студенту з міським головою play_circle_filled 17:00 Президент фотографувався з тернопільськими дітьми (відео дня) play_circle_filled 16:37 Будьте обережні: у Тернополі кишенькові крадії в транспорті за один день розбагатіли на 30 000 грн photo_camera Від читача 16:53 Комітет ВР з освіти - на захисті авторських прав 16:00 Миколай принесе тернополянам КіноХвилю. Програма І дня форуму 15:30 Директор коледжу Марія Баб’юк через "липові" дипломи піде до суду 15:21 Кращий магазин спортивних товарів – «Ровер плюс» (новини компаній) 15:10 Подарунки від Святого Миколая роздали діткам у “Карітасі” 14:33 Президент Петро Порошенко приїхав у Тернопіль на молебень у Надставній церкві (пряма трансляція) play_circle_filled photo_camera 14:20 Фото дня: у Тернополі на ковзанці катається свиня 14:00 У Тернополі підвели підсумки футбольного року 13:30 Водій 19 маршрутки відмовився везти пасажирів без готівки. Бо не працював валідатор 13:04 Патріарх Філарет прибув на Тернопільщину 12:40 Захоплення підприємства на Гайовій: чим все закінчилось 12:10 На Київській через шлагбаум пересварились три будинки. Дійшло до шарпанини 11:45 На Тернопільщині з школи екстрено евакуювали 209 учнів та 35 викладачів 11:22 18 грудня на Театральному майдані засвітять головну ялинку Тернополя: виступатиме Mad Heads 11:16 Ваше довголіття з центром здоров'я "Барвінок" (новини компаній) 10:40 "Ми маємо підтримати українських моряків": про що говорили на засіданні Всеукраїнської ради церков у Збаражі play_circle_filled
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up