Збитки за пошкоджене авто можна відшкодувати в суді.
Передусім, потрібно отримати розрахунок нанесених збитків і вирішити, хто буде відповідачем у справі.
Усі витрати, в т.ч. судові, експертизи і ремонт авто, полягають на позивача – тобто потерпілого водія. Але в разі, якщо виграєте справу, має бути стягнуто на вашу користь з відповідача. А ці справи на 95% - виграшні.
До кого ж позиватись?
Є власник дороги, замовник робіт, балансоутримувач і фірма-підрядник, каже голова тернопільського осередку ВО «Автомайдан» Ігор Василів. Саме фірма-підрядник має вчасно усунути ямковість.
Щодо доріг державного значення, тендера на утримання вже виграли кілька фірм, серед яких «Технобудцентр» та «Авакс проф». Саме вони відповідають за належний стан доріг. До них і позиватись у разі пошкодженого через яму авто.
Потерпілі мають право подати позов не тільки до того, хто відповідає за експлуатацію та утримання дороги, а можете зазначити хоч десяток співвідповідачів, наголошує Іван Парубій.
Далі – обласну адміністрацію і її керівника – всіх, аж до простого майстра ділянки. Причому їхня відповідальність передбачена законом. А вже в суді, хто вважає, що не може бути відповідачем, - доводить це. Скажімо, Кабмін документально доведе, що він не може бути відповідачем, бо виділив на дороги Тернопільщини понад 1 млрд 200 млн грн.
ОДА нехай доводить, що гроші передали субпідряднику. Таким чином з’ясується, хто ж насправді винен і відшкодовуватиме збитки. Хто не доведе в суді свою непричетність – стягнення буде з усіх – солідарно.
Читайте також Влетіли на авто у яму? Що робити, радить юрист
Стягнення збитків можливе не тільки через суд. У ст. 140 Кодексу України про адмінправопорушення йдеться, що викликані на місце ДТП інспектори складають протокол. Якщо поліцейські вважають, що порушень правил руху з боку водія не було, вони зобов’язані зафіксувати це в протоколі та вказати, хто винен. А винною в цьому випадку буде не організація, а саме посадова особа, яка відповідальна за дану ділянку дороги, каже юрист.
Користувачі соцмереж кепкують з приводу стану наших доріг.
«З давніх давен цього дня, з самого ранку, люди святково вдягалися і йшли перевірять стан асфальтового покриття на трасах та шляхах… Поперед себе вони вели губернатора на мотузці, з зав’язаними спеціальною лєнтою очима… Завданням губернатора було пройти по дорозі і не вступити в яму, в балюру чи в вибоїну… Народ ішов слідом і підспівував: “Крок за кроком, крок за кроком – гепни в яму ненароком”… Якщо губернатор чи який інший начальник таки вступав у яму, вибоїну чи калюжу, - то його били палицею по ногах і по голові…», - пише на власній сторінці у Фейсбук Vitalii Chepynoga.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер