Півсотні коментарів у соцмережах та на сайті «20 хвилин» написали читачі після виходу публікації щодо винуватця ДТП на Бандери – нігерійця, який розтрощив своє спортивне авто, ще два легкових і дві маршрутки.
Читачів збурив той факт, що нігерійця висилають з України без права в’їзду до нашої країни протягом трьох років, адже, як з’ясувалось, тут він проживав нелегально. І багатьох цікавить – якщо чоловік фізично не перебуватиме в Україні – хто і яким чином відшкодовуватиме збитки за побитий транспорт?
Детальніше читайте Нігерійця, який днями в ДТП розтрощив маршрутки та два авто, висилають з України
Чи були всі транспортні засоби застраховані, ми поцікавились в патрульній поліції. Що з битими маршрутками і чи не виникли проблеми з графіком руху – запитали у міськраді. І хто за законом має відшкодовувати збитки за потрощені маршрутки і авто – прокоментувала юрист.
- Усі автомобілі, які були учасниками ДТП, що трапилась 20 червня на просп. С. Бандери, були застраховані, - повідомила речник управління патрульної поліції в області Оксана Смільська. – «Автоцивілка» була й у водія спортивного авто, який, за попередніми даними, став винуватцем ДТП. Однак, його вину має довести суд.
Щодо громадського транспорту, а в ДТП технічних ушкоджень зазнали дві маршрутки, це питання є виключно господарським і повинно вирішуватися між учасниками ДТП, запевнила начальник прес-служби міськради Мар’яна Зварич.
- Тернопільська міська рада заключає договір з підприємцем на надання послуг з перевезення, де чітко передбачено наявність резервного громадського транспорту, який повинен курсувати у разі виникнення подібних ситуацій, - запевнила Мар’яна Зварич.
Як повідомили в міськраді, пошкоджені автобуси вже через добу вийшли на рейс. Поки їх лагодили, містом курсував резервний транспорт. Тобто, з перевезенням пасажирів на даних маршрутів проблем не було.
-Транспортний засіб - це джерело підвищеної безпеки. І за нанесену іншим шкоду відповідальність несе його власник, - прокоментувала ситуацію юрист Олена Степанова. – У даній ситуації фактично мав би відповідати власник авто на «євробляхах». Це у разі, якщо він є власником авто. Якщо ні – потрібно з’ясовувати, хто фактично є власником.
Якщо нігерієць оформив автоцивілку, і за нею на страхову компанію посиплються позови, страховики можуть через суд визнати поліс недійсним. На підставі того, що він укладений з особою, яка не має цивільної дієздатності в Україні – в даному випадку нелегалом.
- Власникам потовчених авто мали повідомити про страховку винуватця ще на місці ДТП, - каже Олена Степанова. – Їм варто звернутись до патрульної поліції щодо наявності чи відсутності страхового полісу на авто («євробляхи» - прим. авт.) і повідомити про страхований випадок власні страхові компанії. Бо ще немає рішення суду, хто є винуватцем ДТП. А їхня страхова мала б з’ясувати чи витребувати в патрульної поліції номер страхового полісу. І звернутись до страховиків винуватця ДТП.
Якщо ті відмовлятимуться відшкодовувати збитки, варто дочекатись рішення суду про те, що нігерієць є винуватцем ДТП і позиватись до суду з цивільним позовом до його страхової про відшкодування збитків. А ті, у свою чергу, шукатимуть шляхи, яким чином стягнути ці кошти з винуватця-нігерійця, каже юрист.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 11 від 13 березня 2024
Читати номер
Тернополянин