За проїзд гроші знімає по кілька разів? Ми дізналися, що робити у таких випадках

За проїзд гроші знімає по кілька разів? Ми дізналися, що робити у таких випадках
  • Вже майже місяць у місті діють нові правила проїзду у громадському транспорті. Розрахуватися тепер можна електронним квитком, файно картою тернополянина, разовим квитком чи банківською карткою. Саме з останнім способом у тернополян виникає найбільше проблем.
  • Дехто скаржиться – їхала один раз, а гроші зняло за три. Ми звернулися до банків та міської влади, щоб дізнатися, чому такі проблеми та як їх уникнути. Відповіді читайте у матеріалі!

Читачі «20 хвилин» залишають чимало коментарів зі своїми історіями про невдалий проїзд у громадському транспорті. Серед проблем найчастіше розповідають про те, що кошти з карти списують кілька разів за одну поїздку. З рахунку вони зникають не одразу, а через кілька годин чи навіть днів.

Гроші знімає, як за таксі

Чимало людей обурюються, коли бачать, скільки коштів списано з банківського рахунку. Люди запевняють – їхали один раз, кошти списало за дві чи навіть три поїздки.

– Оплачувала один раз, знімає за два рази – пише Наталія Цимбалюк.

Відео дня

– Їхала один раз маршруткою, а через три дні зняло 4 рази кошти з картки, – пише Ірина Лівінська.

– В мене з банківської карти було списано за 4 поїздки по 10 гривень, а насправді їх було тільки дві. Те саме було у дружини. Проїхалась на тролейбусі один раз, а списали з картки два платежі по 10 гривень. Кожна поїздка нам обходиться в 20 гривень. Як далі їздити? Я в банк повідомив про шахрайство, – пише Юрій Шишкін.

– Уже третю добу після 20 приходять смс про списання коштів (картка ПБ), а у транспорті їду лиш раз, о 8:30 ранку, – каже Анна Кравець.

І таких історій багато. А у вас теж відбуваються зайві списання? Пишіть у коментарях!

Дехто обурюється вартості проїзду та якості транспорту.

– Коли подорожчав проїзд, принципово ходжу пішки від «Подолян» в центр на роботу, бо вважаю, що умови перевезення не відповідають ціні проїзду. Народ, ходіть пішки, це реально класно і кайфово. Час, який витрачала на проїзд і час очікування транспорту рівний часу, який я затрачаю на те, щоб пішки дійти на роботу, – пише Марія Шелінгович.

Що пояснюють у банках

Ми звернулися до різних банків з запитаннями, чому можуть виникнути такі проблеми та чи надходять звернення від тернополян.

 Керівник регіонального прес-центру «ПриватБанку» у Києві Олександр Жильцов пояснює, чому виникають затримки зі списанням коштів.

– Ця затримка відбувається через те, що у транспорті встановлені термінали одного банку, а ви розплачуєтесь картою іншого, – каже Олександр Жильцов. – Тому на обробку операції потрібен час. В Україні вже є міста, де така система оплати в транспорті успішно працює. У деяких містах це відбувається шляхом сканування QR-коду. Але через те, що ви здійснюєте фінансову операцію через термінал від інших банків, на обробку треба час.

Якщо у клієнта є будь-які питання щодо використання картки, радять звертатись за телефоном клієнтської підтримки ПриватБанку  за номером 3700 (безкоштовно з мобільного).

Чому ж операції з оплати не виконують миттєво? Тоді пасажир зміг одразу бачити, якщо виникла проблема. У пресслужбі Ощадбанку пояснюють – операції проводять з відкладеною авторизацією, щоб прискорити процес оплати у транспорті.

– Затримки пов’язані з алгоритмом і специфікою роботи транспортного рішення, – коментують в «Ощадбанку». – Якщо оплата йтиме в онлайн-режимі, це уповільнює час оплати проїзду і ймовірні черги біля валідаторів, а також затримки в русі транспорту, оскільки він довше стоятиме на зупинках. Тому операції проводяться з відкладеною авторизацією, що значно прискорює процес оплати проїзду.

Дехто цікавиться і тим, чи не заблокує банк їх карту, якщо кошти витратили, до прикладу в магазині, а гроші за оплату проїзду ще не було списано.

– Операцію може бути відхилено за умови, якщо картка знаходиться в стоп-списку. Блокування картки не відбудеться, просто виникне несанкціонований овердрафт (кредитування при недостатній кількості коштів) із сумою заборгованості, що дорівнюватиме вартості проїзду.

Тому «перехитрити» банк чи перевізника не вдасться. Гроші у будь–якому разі буде стягнуто.

При зайвому списанні коштів радять звертатися до вашого банку. Ці проблеми розглядають індивідуально. Про скарги від тернополян про помилкові списання коштів у транспорті, до «Ощадбанку» не надходили.

Наразі більшість карток мають чіп для безконтактних платежів. Ті, хто має звичайну карту, може звернутися до свого банку, щоб замінити її і мати можливість розраховуватися безконтактно у транспорті та магазинах.

– Ощадбанк випускає та видає картки лише з NFC-модулем згідно з рекомендаціями платіжних систем. Загалом емісія карток у вересні порівняно з середньостатистичним показником за вісім місяців 2021 року зросла на 21%, – пояснюють в пресслужбі.

Власники карток «Монобанку» зверталися зі скаргами про зайві списання. Однак оскаржити платіж не можуть – радять звертатися до надавача послуг.

Що кажуть у «Системному зв’язку»

 У ТОВ «Системний зв’язок» запевняють – тернополяни, які скаржаться на додаткові списання коштів просто забули, що їхали в транспорті більше разів. Якщо у вас виникла така проблема – радять звернутися за адресою вул. Чорновола, 1, де вам нададуть розрдуківку поїздок. Такі звернення вже були.

– Декілька тернополян, які звернулися щодо неправомірних, на їхню думку, транзакцій, після отримання роздруківки згадали, що дійсно здійснили поїздок більше, аніж думали. Так що радимо звертатися до нас на Чорновола,1 (другий поверх)  і ми усе вам роз’яснимо, – кажуть у ТОВ «Системний зв’язок».

Те, що може відбутись помилкове друге «пробиття» картки при прикладанні до валідатора, теж заперечують.

– Це неможливо, – запевняють у компанії. – При розрахунку безконтактною банківською встановлено перепитування  для повторної оплати, якщо пасажир бажає оплатити проїзд ще  за когось. Тому немає технічної можливості зняти кошти двічі без відома пасажира та водія. Якщо виникає така потреба, то власник картки, звісно, може заплатити за кількох пасажирів. Але для кожної повторної оплати водій повинен бути натиснути кнопку підтвердження, що дійсно з цієї картки здійснюється ще одна оплата.

Якщо ви платите за проїзд через стаціонарні валідатори, які стоять в деяких тролейбусах та автобусах на вході, списання коштів відбудеться впродовж кількох хвилин, оскільки вони працюють в онлайн–режимі.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (7)
  • Natali Natali

    Сьогодні їхала тролейбусом оплатила квиток карткою. Через деякий час зняло ще двічі по 10 і плюс проїзд вишла одна поїздеа 30гр🤬🤬🤬це шахрайство.куди звертатись,бо це не діло і вже неодноразово так було
  • Таня Соловій

    Їхала вчора вечором раз зняло кошти зразу,зранку просинаюся,а то ще ТРИ рази зняло по 8 грн інтересно 🤨
  • Давид Блуд

    усі лишні кошти йдуть на рахунок (усі знають кого), 50000 людей оплачує за один день, далі математика проста.
  • Air Elemental

    я сам не з Тернополя, але щойно глянув свою виписку по картці, і помітив весь серпень йдуть подвійні списання в Чернівецькому 9-му маршруті з інтервалом в 1-2хв.

keyboard_arrow_up