Є іржа та потертості. Як виглядають і за скільки купили старі чеські тролейбуси для Тернополя (ФОТО)

Є іржа та потертості. Як виглядають і за скільки купили старі чеські тролейбуси для Тернополя (ФОТО)
  • 22 листопада на зону митного контролю ТОВ СМП фірми «Веста» доставили перший з п’яти тролейбусів Škoda 24Tr Irisbus Citelis, на якому будуть їздити тернополяни. 
  • Тролейбуси не нові, їм уже 15 років, курсували вони в чеському місті Маріанські Лазні.

  • Ми дізналися, за скільки і в кого купили транспорт для Тернополя.

Анонсували нові придбання ще в січні 2021 року. В ефірі одного з тернопільських телеканалів начальник управління транспорту ТМР Олег Вітрук повідомив, що на першому етапі співпраці з Європейським банком Тернопіль очікує на поставку аж 15-ти низькопідлогових автобусів. 

– У рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком ми готуємося придбати 15 низькопідлогових автобусів великої вмістимості, – говорив він. 

Крім того, на другому етапі співпраці з Європейським інвестиційним банком планували оновити ще і парк тролейбусів. Наприкінці листопада привезли один, але ще має бути чотири. 

Відео дня

Що відомо про тролейбуси

Той тролейбус, який за нашою інформацією, 22 листопада привезли в Тернопіль, – Škoda 24Tr Irisbus Citelis 2006 року випуску.  Раніше курсував чеським містом Маріанські Лазні. За інформацією із відкритих джерелах, 15 років тому їх купили чехи із заводу в 2006 році. П’ять штук. Вартість поставки для них становила 50 мільйонів крон (майже 60 мільйонів гривень), 75 відсотків сплатили коштом ЄС.

Серед недоліків Škoda 24Tr  – обмерзання взимку, тому часто в цю пору чехи їх замінювали старішими тролейбусами Škoda 14Tr, йдеться на місцевому інтернет-ресурсі. Чи витримає він наші зими? Невідомо.

У 2021 році в Тернопіль їх придбали лише з третього разу. Попередні два тендерних оголошення датовані травнем та червнем відмінили через подання до участі в торгах менше двох тендерних пропозицій. Що цікаво, попередні тендерні оголошення містили очікувану вартість в розмірі 85 000 євро. Третє – 78 000 євро.

Вартість кожного тролейбуса – 15 600 євро за машину. Хто ще два, поки з документів, які ми знаходимо на сайті https://www.dzo.com.ua/, невідомо. Три з них доставить ТОВ «Негабарит сервіс». Вартість доставки одного – 25 200 гривень.

На яких маршрутах курсуватимуть та як виглядають

Ми запитали в речниці міськради Тернополя Мар’яни Зварич, на яких маршрутах курсуватимуть тролейбуси з Чехії.

– Чіткої дати виходу тролейбусів на маршрут ще немає, – відповіла вона. – Спочатку їх повинні доставити, розмитнити, вони мають пройти ТО та інші відповідні процедури.

Також речниця пояснила, що тролейбуси використовуватимуть на тих маршрутах, де буде потреба за розрахунками КП «Тернопільелектротранс».

Тридверні тролейбуси вміщують 86 пасажирів, з них 30 сидячих та 56 стоячих. Ширина тролейбуса 2,5 метра, довжина – 12 метрів. Максимальна швидкість – 65 кілометрів на годину.

Додзвонитися до керівника підприємства КП «Тернопільелектротранс» Андрія Мастюха поки не вдалося.

На фото ви можете бачити, як виглядають тролейбуси зсередини. Видно, що місця для сидіння дещо протерті, подекуди видно сліди ржавіння.

 

 

 

Фото отримали з власних джерел

Крім того, 15 листопада КП «Тернопільелектротранс» виставили оголошення ще і про проведення тендеру на закупівлю ще п’яти автобусів Solaris Urbino 10 та п’яти автобусів Solaris Urbino 12. Очікувана вартість – по 125 000 євро. Термін поставки – до 31 грудня 2022 року.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (14)
  • Канал без назви

    Досить розводити дезінформацію!

    "Крім того, на другому етапі співпраці з Європейським інвестиційним банком планували оновити ще і парк тролейбусів. Наприкінці листопада привезли один, але ще має бути чотири." - зразу видно, як намагаються наші журналісти прив'язати ЄІБівський проект по 30 нових тролейбусах (в якому можливо і фігурує міська влада Тернополя на чолі з Надалом, який до купівлі п'яти 24Tr не є причетним) до тендеру по 5 вживаних Skoda 24Tr. Спершу розберіться в деталях, а потім пишіть.

    Для довідки: https://zz.te.ua/ternopil-viz-me-p-iat-mil-yoniv-ievro-u-kredyt-dlia-prydbannia-troleybusiv/

  • Ivan Xomuch

    В європі всім громадянам створюються комфортні умови,а в Тернополі купляють хлам і появляються нові мільйони на рахунках,на виборах обовязково за Надала він багато зробив(

    Канал без назви reply Ivan Xomuch

    До чого тут Надал? Що ви понавигадували собі? В договорі видно, що фігурує не мер, а підприємство КП "Тернопільелектротрансу". Так що спершу розберіться, що і до чого, а потім звинувачуйте мера!
    Якщо б/у не подобається, руки в ноги і до Львова/Києва, і спитайте водіїв, як вони до нового ставляться. Навіть в Електронів є технічні проблеми - витік струму, в деяких навернулася плата, в інших горів блок асинхронного приводу, частині навіть СР/КР довелося провести, хоча тим тролейбусам щонайбільше 7 років. 24Tr обмерзали і стояли, бо можливо в чехів не було досвіду по їх експлуатації, тим більше до них вони прийшли як нові. Пару недоліків не значить, що це хлам. Тернопільські вживані троліки в порівнянні з новими служать значно довше без технічних пробоїв. Аналогічно і в Києві та Львові. Один з БОГДАНів вітчизняного виробництва прийшов новим з заводу, однак вже за 9 років довелося провести йому КР, який нічого не дав - наразі тролейбус знову стоїть чекає на списання.
    Один-два роки, і нове стає непридатним для експлуатації, викликаючи незадоволеність у водіїв. Через численні технічні проблеми водії не люблять нові тролейбуси. Хочете нове, а потім будете ще жалітися, якщо з ним трапиться серйозна поломка.
    І нижче прикріплю фото, в якому наглядно видно, що мер тут ні до чого, і закупівлю проводить саме КП "Тернопільелектротранс"
  • Viktor Hulych

    Є такий принцип-Ми ненастільки багаті, щоб купляти дешеві речі! Хоча і не дуже дешеві. А наші сусіди купляють нові автобуси та тролейбуси (Львів, Івано-Франківськ, Хмельницький та ін.)
  • Анатолій Пасічник

    напевне Надал одягається виключно у секонд-хенді, інакше як зрозуміти таку любов до вживаного? гей, свободівці! забули економічне гасло? СВІЙ ДО СВОГО ПО СВОЄ. Сучасний громадський транспорт виготовляє Львів, наступного року - Луцьк. Білоруські МАЗи, чеські тролейбуси потребуватимуть запчастин... Економити, купуючи закордонне...не патріотично, проте на мітингах будуть дерти горло про патріотизм...подвійні стандарти...

    Канал без назви reply Анатолій Пасічник

    До чого тут Надал? Що ви понавигадували собі? В договорі видно, що фігурує не мер, а підприємство КП "Тернопільелектротрансу". Так що спершу розберіться, що і до чого, а потім звинувачуйте мера!
    Якщо б/у не подобається, руки в ноги і до Львова/Києва, і спитайте водіїв, як вони до нового ставляться. Навіть в Електронів є технічні проблеми - витік струму, в деяких навернулася плата, в інших горів блок асинхронного приводу, частині навіть СР/КР довелося провести, хоча тим тролейбусам щонайбільше 7 років. 24Tr обмерзали і стояли, бо можливо в чехів не було досвіду по їх експлуатації, тим більше до них вони прийшли як нові. Аналогічно і в Києві та Львові. Один з БОГДАНів вітчизняного виробництва прийшов новим з заводу, однак вже за 9 років довелося провести йому КР, який нічого не дав - наразі тролейбус знову стоїть чекає на списання.
    Один-два роки, і нове стає непридатним для експлуатації, викликаючи незадоволеність у водіїв. Через численні технічні проблеми водії не люблять нові тролейбуси. Хочете нове, а потім будете ще жалітися, якщо з ним трапиться серйозна поломка.
    І нижче прикріплю фото, в якому наглядно видно, що мер тут ні до чого, і закупівлю проводить саме КП "Тернопільелектротранс"

keyboard_arrow_up