Нестор САЛАВАГА , майстерня ремонту взуття на Бродівській:
- Головне – це не сушити взуття на батареї. Воно має бути подалі від джерела тепла, ні в якому разі не сушити на чомусь гарячому. Прийшли з вулиці – одразу помийте його чи повитирайте вологою ганчіркою, щоб забрати бруд і сіль. Після цього поставте просушитися. Якщо взуття шкіряне - помастіть його кремом. Щоб крем шкіра добре поглинула, потрібно трохи часу. Не треба мастити крем безпосередньо перед виходом на вулицю. І останній штрих – натерти взуття до блиску.
Якщо випадає мастити кремом взуття зранку, то спочатку догляньте взуття, а потім йдіть варити каву і збирайтеся на роботу. Якщо одразу робити це перед виходом на вулицю, користі для взуття від цього не буде.
На сезон краще мати хоча б дві пари взуття, тоді воно буде добре просушуватися, і буде досить часу, щоб всотався крем. А ще краще, щоб не зношувалося і не нищилося взуття, як кажуть, щоб машина возила або чоловік на руках носив.
Щоб замок у чоботах чи черевиках служив довше – головна порада – закривати його без поспіху, також треба стежити, щоб на нього не потрапляв крем. Замок не потрібно нічим змащувати – ні милом, ні кремом. Якщо таки крем потрапив на замок, його потрібно змити, вичистити. Бігунок на замку гарно ходить, коли він чистий, а важко йде, коли там поналипав крем чи бруд. Коли закриваєте і відчуваєте, що не йде, значить щось потрапило – нитка, шкарпетка, підкладка. Потрібно повернутися назад і спокійно закрити замок.
Володимир БАЦЬКО, власник студії ремонту взуття на Родини Барвінських:
Замшеве взуття бажано одразу після покупки обробити водовідштовхувальним засобом. Ще один момент – підошва. Якщо підошва шкіряна, бажано одразу її захистити підметкою. Адже шкіра, як губка, поглинає воду і тоді відклеюється підошва. Крім того, до нашого асфальту незахищена підошва дуже знищується.
Найпоширеніша помилка, яку роблять люди, обробляють замшеве взуття спеціальним спреєм одразу перед виходом на вулицю. Побризкали, взулися і пішли. А фарба має повністю висохнути впродовж доби - це 24 години. А коли люди побризкали спрей і вибігли на вулицю, взуття - мокре, на нього налипає вся пилюка, а потім обурюються, що фарба погана. Технологічного процесу потрібно дотримуватися. Як мінімум, щоб сохло ніч.
Біла смуга на взутті – не завжди це сіль, яку сиплять на вулицях. Це ще можуть виходити хімікати, які застосовували при вичинці шкіри. Часом навіть рубець утворюється, забрати його проблематично. Змивати сіль потрібно одразу. Бо коли дати їй час засохнути, забрати її з взуття дуже важко. Є звичайно спеціальні хімікати, але не кожна шкіра піддається для такої обробки.
З власного досвіду, щоб було легше доглядати за взуттям, я взуваю взуття по погоді. Якщо болото – то відповідні черевики з високим прорезиненим бортом, який легко помити. На сніг – інше. За ним тоді треба доглядати менше. На великі морози - з технологією opti-warm, insulation. Таке взуття має закритий литий низ, воно витримує екстремально низькі температури і хімію на вулиці.
Володимир ТРУТ, майстер на Медовій:
- Сухе, чисте і помащене кремом взуття – це запорука того, що взуття послужить довше. Якщо взуття з натуральної шкіри, його треба добре просушити після вулиці, тримати його подалі від конвектора, а потім добре змастити кремом. Якщо воно буде добре помащене, тоді і волога не буде проникати, і можна витримати зиму з водою і сіллю на дорогах. Шар крему не має бути надто товстим, щоб той крем шарами на засихав, адже весь всерівно шкіра не вбере. Як мінімум хвилин 15-20 має бути, щоб той крем поглинула шкіра.
Довідка
Найпоширеніший сезонний ремонт взуття у майстернях – заміна підошв, кажуть майстри. Вартість послуги – від 300-350 грн.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 6 від 5 лютого 2025
Читати номер