Журналістка звернулася у одне із найбільших приватних підприємств “Східний масив”, яке надає послуги з обслуговування будинків, щоб дізнатись як і чому змінюється тариф.
Зазначимо, з 1 травня 2019 року в повному обсязі введено в дію Закон України від 09 листопада 2017 №2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги».
Згідно з цим законом змінено підходи до формування тарифів на комунальні послуги та нарахування плати споживачам, запроваджено відповідальність за неналежне виконання договору як для виконавців комунальних послуг, так і для споживачів цих послуг.
Як пояснює директор ПП «Східний масив» Михайло Дереворіз, відтепер у законодавстві немає такого визначення як «мешканці». Воно замінене на «співвласники», що означає їхню цілковиту відповідальність за багатоквартирний будинок, у якому вони проживають.
Розмір плати за управління житлом залежатиме від того, які послуги оберуть самі співвласники.
- Є перелік обов’язкових робіт (послуг), які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 27 липня 2018 року № 190, - зазначає Михайло Дереворіз. - Цей перелік є таким, що забезпечує належний санітарно-гігієнічний, протипожежний, технічний стан будинку та прибудинкової території. Туди входить: технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем, технічне обслуговування ліфтів, обслуговування систем диспетчеризації. А також димових та вентиляційних каналів та інші послуги.
Серед нових послуг – технічне обслуговування системи газопостачання. Раніше цим займалася газова служба.
Кожен будинок повинен провести збори та вибрати Управителя. Альтернативний варіант – створення ОСББ.
Окремий кошторис та договір по кожному будинку. Тепер Управителі (ЖЕКи) не зможуть перекидати гроші з одного будинку на інший для виконання ремонтних та інших робіт.
Як зазначає директор ПП «Східний масив», Законом України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що управитель – юридична особа зобов’язаний мати у штаті щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)».
- Управитель – фізична особа – підприємець має самостійно пройти професійну атестацію або мати у штаті за трудовим договором мінімум одного найманого працівника з відповідною атестацією, - каже пан Дереворіз. - Якщо співвласники не обрали форму управління багатоквартирним будинком, не створили ОСББ або ж не обрали управителя, тоді орган місцевого самоврядування має оголосити конкурс і за його результатими призначити управителя для кожного з будинків чи для групи будинків.
Варто зауважити, його потрібно було обрати ще навесні, але, тернополяни з цим не поспішають.
Ймовірно, вартість комуналки підскочить у 1,5 рази. Втім, для кожного будинку буде індивідуальна ціна, про яку мешканці з управителем домовлятимуться при укладанні угоди. Плату жителі повинні погодити на загальних зборах.
Також передбачено, що на послугу з управління буде нараховуватися пеня з моменту укладання угоди з управителем. І з 1 травня 2019р. вводить пеня за несплату вартості житлово-комунальних послуг у визначені терміни.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер