Лілія Гриневич відвідала Чортківський вище професійне училище, Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж та Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка. Також міністр освіти поспілкувалася з представниками обласної державної адміністрації та представниками органів місцевого самоврядування, представниками місцевих адміністрацій, вчителями початкових шкіл стосовно забезпечення Нової української школи – ключової реформи Міністерства освіти і науки.
- Минулого року були виділені кошти на Нову українську школу на кожну область, а далі ці гроші були розподілені між територіальними громадами і результати в різних громадах абсолютно різні, – розповідає міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. – Були навіть випадки, коли громади не використали субвенцію на забезпечення шкіл. Це той випадок, коли гроші на реформу є, але треба правильно їх використати. Я вважаю це недбальством, коли гроші на реформу є, але діти цього не відчувають. Тому мені було цікаво, як будуть розпоряджатися коштами в Тернопільскій області.
Лілія Гриневич залишилася задоволеною тим, як саме змогли забезпечити навчальні заклади на Тернопільщині новими меблями та обладнанням.
- Мені приємно, що навіть маленькі класи, де навчається небагато дітей, а таких у Тернопільській області є багато, змогли отримати нові меблі та обладнання, – розповідає Лілія Гриневич. – Залишки освітньої субвенції професійно-технічної освіти інвестувалися в базу професійно-технічної освіти. За рахунок цього у професійному училищі провели ремонт та створили нову майстерню.
Загалом за два роки було виділено близько 7 млрд. гривень. Нічого подібного до цього часу ніхто не робив. Однак реформа буде тривати і далі, адже вона лише розпочалася.
- Наша мета – надати кожній дитині доступ до якісної освіти, – розповідає Лілія Гриневич. – Реформа повинна «прийти» в кожну школу і кожен клас. Ми робимо все, щоб підвищити кваліфікацію кожного вчителя початкових класів та забезпечити кожен клас новим обладнанням, навчальними матеріалом та меблями. Це робиться не в якихось окремих школах, де навчаються діти депутатів, а в усіх закладах. У нас 450 тис. учителів. За два роки майже 100 тис. учителів підвищили кваліфікацію. Майже 25% учнів охоплено Новою українською школою. Тому зрозуміло, що реформа триває і ми сподіваємось, що її буде підтримувати новий уряд.
Пані Гриневич нагадала про необхідність облаштування шкіл усіма зручностями, щоб забезпечити дітей базовими потребами, адже багато українських шкіл мать вбиральні лише на вулиці.
Лілія Гриневич розвіяла деякі міфи стосовно закриття спеціалізованих шкіл.
- Те, що спеціалізовані школи в Україні закриваються, не є правдою, – каже Міністр освіти. – Але ми повинні розуміти, що потрібно забезпечити нормальною освітою всіх учнів, а не окремі групи. Спеціалізованих шкіл в Україні всього кілька відсотків, а ми плануємо надати якісну освіту всім дітям, а не лише тим, кому пощастило потрапити в спеціалізовану школу. Вступ до таких закладів часто можливо лише за проходженням незрозумілих тестів. Тому дітей влаштовують за зв'язками або через корупційні відносини з керівництвом закладу. Дитина має право прийти в перший клас і отримати якісну освіту, незалежно від гаманця батьків.
Лілія Гриневич розповіла і про плани стосовно покращення вивчення англійської мови в школах та університетах України. Міністр освіти наголосила на необхідності продовження освітньої реформи, залучення інвестицій для розвитку шкіл та вищих навчальних закладів.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер