Робітники не змогли працювати. На місце "пікету" прийшов Роман Семерко. Саме фірма цього чоловіка й виступає інвестором в інвестпроекті з будівництва ТЦ.
- Напевне нам всім краще піти до міського голови, сісти і закрити то питання раз і назавжди, - запропонував чоловік.
Активісти погодились. Вже за 20 хвилин представники усіх сторін, журналісти та члени обласної спілки архітекторів зібрались в зеленій кімнаті міської ради. Модерував зустріч Сергій Надал. Іван Ковалик з "Самооборони" зачитав спільне звернення до міської влади, та висловив позицію громади: будова біля вокзалу – остання крапля.
- Перше: припинити будівельні роботи на Привокзальному майдані, - почав чоловік. - Друге: відкликати та переглянути містобудівні умови та обмеження по забудові. Третє: відсторонити від займаних посад заступника голови міської ради Володимира Камінського та головного арохітектора міста Василя Бесагу. Четверте: створити переговорну групу для розв'язання конфлікту між громадою міста та міською радою, стосовно питань землекористування. П'яте: до вирішення даних питань припинити виділення земельних ділянок під інвестиційні проекти. Шосте: провести незалежний фінансово-господарський аудит діяльності КП "Тернопільбудінвестзамовник" та інших комунальних підприємств. Надати публічний звіт про результати їхньої діяльності.
Потім всі сторони висловили свої позиції та бачення. Незалежні архітектори засудили намір з забудови, адже такий об'єкт біля вокзалу – не лише порушує закон, а й глузд. Активісти зауважили, що такі дії - злочин проти тернополян, підприємець переконував що завдяки ТЦ вдастся позбутися від кіосків, які значно гірші... А пан Бесага показав на стенді проект майбутньої будови і переконував, що вона за межами привокзального майдану. Реплік, точок зору, варіантів виходу з ситуації лунало багато. Зрештою всі зійшлись на тому, що роботи будуть призупинені, а міська рада утворить комісію з своїх фахівців, представників громадського сектору, архітекторів, сторонніх експертів. Якщо комісія знайде порушення то будови там не буде. Варто зазначити, що всі претензії, які стосувалися і будівництва і будови, лунали лише на адресу міської ради.
- Пан Семерко – підприємець і його справа заробляти, в чоловіка є всі документи, - звучало з зали. - Він вклав вже чимало грошей. А ось як міська влада дала такі дозвола, ось це вже питання. Торгового центру там не має буті!
По суті, з усіх вимог активістів, задовільнили лиш одну – призупинили роботу. Та представники організацій переконують, що добиватимуться зрушень по всіх озвучених пунктах вимоги. Сподіваємось їм вдастся, адже інвестиційні проекти "по тернопільськи", як ми неодноразово писали, дозволяють заробляти "своїм", а не місту. Крім того майже всі вони шкодять Тернополю та громаді. Щодо КП, то це "чорні діри" в які йдуть сотні тисяч бюджетних гривень, а інформацію про діяльність мерія старанно приховує. Хто ввійде в комісію, як вона працюватиме та що з'ясує – ми напишемо згодом.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Natalia Troian
Анонім
Roma Swetrov
Roma Swetrov
Містобудівні умови не можна скасовувати ні корегувати, адже це відпрацьована схема міської ради щоб їх узаконити судом. Слід скасувати міською радою надання земельної ділянки! Тоді самі містобудівні втратять чинність.
Міф про те що земельна ділянка знаходиться за межами привокзального майдану та сама як «будівлі будуються за межами парків». Якщо її незаконно вивели то хай тепер знаходиться в комунальній власності як землі транспорту а на ній забезпечити озеленення і все що має бути в інфраструктурі привокзального майдану. Досить людям тулитись на вузьких тротуарах щоб сісти на міські автобуси. Однак це категорично не означає що із зупинками мають бути підприємства торгівлі чи інша не властива інфраструктура.
Щоб не бути голослівним цитую пункти ДБН В.2.3-19-2008 Залізниці колії 1520 мм П. 15.4…Планування привокзальних площ повинне забезпечувати зручне і безпечне пересування пішоходів і всіх видів міського транспорту, що передбачаються проектом, а в окремих обґрунтованих випадках - і міжміського. На привокзальних площах облаштовуються майданчики для озеленення, а також місця для стоянки автотранспорту, у тому числі окремі місця паркування автотранспортних засобів, що належать інвалідам. Місця паркування автотранспортних засобів можуть бути також підземного, або закритого типу.