Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне

Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне
Тарифи на проїзд у громадському транспорті не є прозорими, стверджують громадські активісти, які досліджували складову тарифу у нашому міста та Івано-Франківську і Чернівцях. Відтак кажуть, що потрібно шукати механізм, як з цим боротися.

Свій проект під назвою "Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій" вони представили під час засідання тернопільського прес-клубу 29 квітня. 

- Люди не вірять в те, що перевізник показує точно, який тариф має бути, - каже голова тернопільської громадської організації "Гуртом" Ігор Ковалик. - І відповідно,  цікавляться, чому ми платимо великі гроші за проїзд, а вони ще й беруть і підвищують тарифи. Це - несправедливо і неправильно.

У рамках проекту щодо формування прозорості тарифів громадські активісти вивчали ситуацію у трьох містах - в Івано-Франківську, Чернівцях та Тернополі. 
- Наші організації-партнери запитували у влади розрахунки, які подавали  перевізники для того, щоб встановити тарифи, - каже голова ГО "Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики"  Олексій Андреєв.- Ми вивчали ці розрахунки. До речі, інформація про тарифи є  загальнодоступною. Ми досліджували, як перевізник формував тариф. Загалом, чим більші витрати - тим більший тариф, чим більше перевезено пасажирів - тим менший тариф. Але наші перевізники зацікавлені в тому, щоб завищувати витрати і занижувати кількість перевезених пасажирів. 

Громадські активісти порівняли структуру тарифу на схожі між собою маршрути по відстані та кількості автобусів, які рухаються з однаковою швидкістю по дорозі без горбів, автобуси марки "Богдан". 
- Приміром, по витратах на зарплати в Тернополі передбачено - 13%, в Івано-Франківську – 3%, в Чернівцях – 10%, - каже пан Андреєв. - У нас виникає питання до Івано-Франківська, чому в них так мало йде на зарплати? Амортизація - теж величезний розбіг цифр: Тернопіль - 0,6%, Івано-Франківськ – 7,15%, Чернівці – 2,6%. Ремонт:  Тернопіль – 7%, Франківськ – 12, Чернівці – 2,7.

Неможливо сказати, в якому місці структура тарифу визначена правильно, чи неправильно, продовжує чоловік.  Адже при рівних умовах у нас структура видатків перевізників є різною. Тому це на сьогодні є проблемою. Відтак, співрозмовники не можуть сказати, що ця структура по видатках є прозорою і відповідає тому стану речей, який є насправді. 

Відео дня
Треба на державному рівнів запровадити нормативний документ, який би певним чином узагальнив питання структури видатків перевізників, вважає Олексій Андреєв. 
- Вони можуть коригуватися певним чином, але не бути такими різними за однакових умов, - каже він. - Ще одне питання – кількість пасажирів. Взагалі не зрозуміло, яким чином перевізники обліковують пасажирів. В жодному місті наразі немає достовірної інформації, скільки пасажирів перевозять автобуси.  

До слова, гості прес-клубу також зібралися провести у Тернополі громадські слухання разом з представниками громадських організацій міста, влади, перевізниками. В результаті цих слухань вони планують чітко визначити проблеми щодо формування тарифів у місті і далі працювати над їх вирішенням.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (3)
  • Анонім

    скоро не буде "різним":

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності на 2015 рік:



    1.Скасування права на регулювання (встановлення) місцевими органами влади тарифів на перевезення пасажирів та багажу автобусами, які здійснюють перевезення у звичайному режимі руху в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні



    розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548”



    II квартал 2015 р.



    Мінекономрозвитку Мінінфраструктури
  • Анонім

    Такі мудрі активісти, та купіть собі маршутки і поставте ціни навіть по 1,50 як тролік і подивитесь чи буде вам вигідно.
  • Анонім

    Всеодно тариф не змінять на менший
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
13:03 Скільки коштують свічки на Стрітення та які можна купити на ринку в Тернополі photo_camera 12:00 Базова загальновійськова підготовка у «вишах»: що потрібно знати 11:05 Смачний та ситний суп із плавленим сиром: 3 варіанти страви 10:37 Аварія на перехресті Шашкевича-Старий Поділ: зіштовхнулись два автомобілі photo_camera Від читача 12:11 Понад мільйон збитків держбюджету на прихованій оренді: у Києві судитимуть експосадовця 10:11 ДТП на Миру: 20-річна водійка їхала без ближнього світла фар та без права керування авто play_circle_filled 09:00 Тернопільщина втратила Захисників Ігоря Острого та Василя Домбровського 21:00 У Тернополі відзначили лауреатів літературно-мистецької премії імені Братів Лепких 20:05 У громаді на Кременеччині 26 січня будуть відстрілювати хижих звірів 19:03 У Тернополі на святі розколяди зібралися 19 колективів з різних куточків області photo_camera 18:40 Тернопільські синоптики попереджають про туман і ожеледицю на дорогах 18:03 Для проходження ВЛК «обмежено придатним» українцям потрібно щонайменше три місяці — Верещук 17:00 Стартує ветеранський чемпіонат Тернопільщини з футзалу 16:01 Із 1 лютого банки введуть нові ліміти на карткові перекази — кого це стосується 15:00 У центрі Тернополя зібралися рідні захисників: вимагають встановити чіткі терміни служби photo_camera 14:03 Був чудовим батьком, чоловіком та сином: у Тернополі вшанували Героя Тараса Петришина photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up