Свій проект під назвою "Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій" вони представили під час засідання тернопільського прес-клубу 29 квітня.
- Люди не вірять в те, що перевізник показує точно, який тариф має бути, - каже голова тернопільської громадської організації "Гуртом" Ігор Ковалик. - І відповідно, цікавляться, чому ми платимо великі гроші за проїзд, а вони ще й беруть і підвищують тарифи. Це - несправедливо і неправильно.
У рамках проекту щодо формування прозорості тарифів громадські активісти вивчали ситуацію у трьох містах - в Івано-Франківську, Чернівцях та Тернополі.
- Наші організації-партнери запитували у влади розрахунки, які подавали перевізники для того, щоб встановити тарифи, - каже голова ГО "Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики" Олексій Андреєв.- Ми вивчали ці розрахунки. До речі, інформація про тарифи є загальнодоступною. Ми досліджували, як перевізник формував тариф. Загалом, чим більші витрати - тим більший тариф, чим більше перевезено пасажирів - тим менший тариф. Але наші перевізники зацікавлені в тому, щоб завищувати витрати і занижувати кількість перевезених пасажирів.
Громадські активісти порівняли структуру тарифу на схожі між собою маршрути по відстані та кількості автобусів, які рухаються з однаковою швидкістю по дорозі без горбів, автобуси марки "Богдан".
- Приміром, по витратах на зарплати в Тернополі передбачено - 13%, в Івано-Франківську – 3%, в Чернівцях – 10%, - каже пан Андреєв. - У нас виникає питання до Івано-Франківська, чому в них так мало йде на зарплати? Амортизація - теж величезний розбіг цифр: Тернопіль - 0,6%, Івано-Франківськ – 7,15%, Чернівці – 2,6%. Ремонт: Тернопіль – 7%, Франківськ – 12, Чернівці – 2,7.
Неможливо сказати, в якому місці структура тарифу визначена правильно, чи неправильно, продовжує чоловік. Адже при рівних умовах у нас структура видатків перевізників є різною. Тому це на сьогодні є проблемою. Відтак, співрозмовники не можуть сказати, що ця структура по видатках є прозорою і відповідає тому стану речей, який є насправді.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 4 від 22 січня 2025
Читати номер
Анонім
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності на 2015 рік:
1.Скасування права на регулювання (встановлення) місцевими органами влади тарифів на перевезення пасажирів та багажу автобусами, які здійснюють перевезення у звичайному режимі руху в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні
розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548”
II квартал 2015 р.
Мінекономрозвитку Мінінфраструктури
Анонім
Анонім