Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне

Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне
Тарифи на проїзд у громадському транспорті не є прозорими, стверджують громадські активісти, які досліджували складову тарифу у нашому міста та Івано-Франківську і Чернівцях. Відтак кажуть, що потрібно шукати механізм, як з цим боротися.

Свій проект під назвою "Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій" вони представили під час засідання тернопільського прес-клубу 29 квітня. 

- Люди не вірять в те, що перевізник показує точно, який тариф має бути, - каже голова тернопільської громадської організації "Гуртом" Ігор Ковалик. - І відповідно,  цікавляться, чому ми платимо великі гроші за проїзд, а вони ще й беруть і підвищують тарифи. Це - несправедливо і неправильно.

У рамках проекту щодо формування прозорості тарифів громадські активісти вивчали ситуацію у трьох містах - в Івано-Франківську, Чернівцях та Тернополі. 
- Наші організації-партнери запитували у влади розрахунки, які подавали  перевізники для того, щоб встановити тарифи, - каже голова ГО "Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики"  Олексій Андреєв.- Ми вивчали ці розрахунки. До речі, інформація про тарифи є  загальнодоступною. Ми досліджували, як перевізник формував тариф. Загалом, чим більші витрати - тим більший тариф, чим більше перевезено пасажирів - тим менший тариф. Але наші перевізники зацікавлені в тому, щоб завищувати витрати і занижувати кількість перевезених пасажирів. 

Громадські активісти порівняли структуру тарифу на схожі між собою маршрути по відстані та кількості автобусів, які рухаються з однаковою швидкістю по дорозі без горбів, автобуси марки "Богдан". 
- Приміром, по витратах на зарплати в Тернополі передбачено - 13%, в Івано-Франківську – 3%, в Чернівцях – 10%, - каже пан Андреєв. - У нас виникає питання до Івано-Франківська, чому в них так мало йде на зарплати? Амортизація - теж величезний розбіг цифр: Тернопіль - 0,6%, Івано-Франківськ – 7,15%, Чернівці – 2,6%. Ремонт:  Тернопіль – 7%, Франківськ – 12, Чернівці – 2,7.

Неможливо сказати, в якому місці структура тарифу визначена правильно, чи неправильно, продовжує чоловік.  Адже при рівних умовах у нас структура видатків перевізників є різною. Тому це на сьогодні є проблемою. Відтак, співрозмовники не можуть сказати, що ця структура по видатках є прозорою і відповідає тому стану речей, який є насправді. 

Треба на державному рівнів запровадити нормативний документ, який би певним чином узагальнив питання структури видатків перевізників, вважає Олексій Андреєв. 
- Вони можуть коригуватися певним чином, але не бути такими різними за однакових умов, - каже він. - Ще одне питання – кількість пасажирів. Взагалі не зрозуміло, яким чином перевізники обліковують пасажирів. В жодному місті наразі немає достовірної інформації, скільки пасажирів перевозять автобуси.  

До слова, гості прес-клубу також зібралися провести у Тернополі громадські слухання разом з представниками громадських організацій міста, влади, перевізниками. В результаті цих слухань вони планують чітко визначити проблеми щодо формування тарифів у місті і далі працювати над їх вирішенням.

Стежте за новинами Тернополя у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Коментарі (3)
  • Анонім

    скоро не буде "різним":

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності на 2015 рік:



    1.Скасування права на регулювання (встановлення) місцевими органами влади тарифів на перевезення пасажирів та багажу автобусами, які здійснюють перевезення у звичайному режимі руху в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні



    розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548”



    II квартал 2015 р.



    Мінекономрозвитку Мінінфраструктури
  • Анонім

    Такі мудрі активісти, та купіть собі маршутки і поставте ціни навіть по 1,50 як тролік і подивитесь чи буде вам вигідно.
  • Анонім

    Всеодно тариф не змінять на менший
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:00 Разом до перемоги: активна молодь Тернополя організувала ярмарок на підтримку ЗСУ 20:01 У якому одязі ходити до церкви та як не нагрішити під час Служби: відповідає о. Олексій Філюк photo_camera 19:03 Тернопіль 90–х та наші дні: ми відтворили ретро–фото з одного ракурсу photo_camera 18:01 ПриватБанк запустив чотири нові функції у додатку. Що корисного з'явилось Від читача 11:35 Встановлення факту смерті захисника України на окупованій території 17:03 Грибочок, Лебеді та «Володя Ульянов»: що лишилось від відомих фонтанів Тернополя. Ми відтворили старі фото photo_camera 16:00 Як у Тернополі святкуватимуть День Державного прапора, 31-річчя незалежності України і День міста (ПРОГРАМА) 15:00 Де вигідніше купувати кавуни: ринок чи магазин? Ми порівняли ціни 14:02 Три місяці по всій Україні збиратимуть монети, які перерахують на ЗСУ. Як долучитися 13:00 Які будинки у Тернополі будуть без води 17 серпня 12:07 У якому районі Тернополя інфраструктура найкраща. Ми порівняли (КАРТИ, ГРАФІКА) photo_camera 11:02 Маковія — свято дітей і дівчат: історія та традиції 10:02 Злетів у кювет. Поблизу Тернополя сталася смертельна аварія 09:01 Рецепт на зиму: готуємо томатний сік в домашніх умовах 08:00 Свято Маковія святкують 14 серпня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up