Партнер рубрики Події

Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне

Формування тарифів на проїзд у Тернополі і сусідніх містах - дуже різне
Тарифи на проїзд у громадському транспорті не є прозорими, стверджують громадські активісти, які досліджували складову тарифу у нашому міста та Івано-Франківську і Чернівцях. Відтак кажуть, що потрібно шукати механізм, як з цим боротися.

Свій проект під назвою "Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій" вони представили під час засідання тернопільського прес-клубу 29 квітня. 

- Люди не вірять в те, що перевізник показує точно, який тариф має бути, - каже голова тернопільської громадської організації "Гуртом" Ігор Ковалик. - І відповідно,  цікавляться, чому ми платимо великі гроші за проїзд, а вони ще й беруть і підвищують тарифи. Це - несправедливо і неправильно.

У рамках проекту щодо формування прозорості тарифів громадські активісти вивчали ситуацію у трьох містах - в Івано-Франківську, Чернівцях та Тернополі. 
- Наші організації-партнери запитували у влади розрахунки, які подавали  перевізники для того, щоб встановити тарифи, - каже голова ГО "Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики"  Олексій Андреєв.- Ми вивчали ці розрахунки. До речі, інформація про тарифи є  загальнодоступною. Ми досліджували, як перевізник формував тариф. Загалом, чим більші витрати - тим більший тариф, чим більше перевезено пасажирів - тим менший тариф. Але наші перевізники зацікавлені в тому, щоб завищувати витрати і занижувати кількість перевезених пасажирів. 

Громадські активісти порівняли структуру тарифу на схожі між собою маршрути по відстані та кількості автобусів, які рухаються з однаковою швидкістю по дорозі без горбів, автобуси марки "Богдан". 
- Приміром, по витратах на зарплати в Тернополі передбачено - 13%, в Івано-Франківську – 3%, в Чернівцях – 10%, - каже пан Андреєв. - У нас виникає питання до Івано-Франківська, чому в них так мало йде на зарплати? Амортизація - теж величезний розбіг цифр: Тернопіль - 0,6%, Івано-Франківськ – 7,15%, Чернівці – 2,6%. Ремонт:  Тернопіль – 7%, Франківськ – 12, Чернівці – 2,7.

Неможливо сказати, в якому місці структура тарифу визначена правильно, чи неправильно, продовжує чоловік.  Адже при рівних умовах у нас структура видатків перевізників є різною. Тому це на сьогодні є проблемою. Відтак, співрозмовники не можуть сказати, що ця структура по видатках є прозорою і відповідає тому стану речей, який є насправді. 

Відео дня
Треба на державному рівнів запровадити нормативний документ, який би певним чином узагальнив питання структури видатків перевізників, вважає Олексій Андреєв. 
- Вони можуть коригуватися певним чином, але не бути такими різними за однакових умов, - каже він. - Ще одне питання – кількість пасажирів. Взагалі не зрозуміло, яким чином перевізники обліковують пасажирів. В жодному місті наразі немає достовірної інформації, скільки пасажирів перевозять автобуси.  

До слова, гості прес-клубу також зібралися провести у Тернополі громадські слухання разом з представниками громадських організацій міста, влади, перевізниками. В результаті цих слухань вони планують чітко визначити проблеми щодо формування тарифів у місті і далі працювати над їх вирішенням.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (3)
  • Анонім

    скоро не буде "різним":

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності на 2015 рік:



    1.Скасування права на регулювання (встановлення) місцевими органами влади тарифів на перевезення пасажирів та багажу автобусами, які здійснюють перевезення у звичайному режимі руху в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні



    розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548”



    II квартал 2015 р.



    Мінекономрозвитку Мінінфраструктури
  • Анонім

    Такі мудрі активісти, та купіть собі маршутки і поставте ціни навіть по 1,50 як тролік і подивитесь чи буде вам вигідно.
  • Анонім

    Всеодно тариф не змінять на менший
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
13:10 Рух транспорту відновили в районі вулиць Купчинського—Сахарова 12:35 На Тернопільщині водій тікав від поліції і скоїв ДТП 12:10 У Тернополі з багатоповерхівки випав чоловік 11:20 Загинув військовослужбовець з Козови Василь Височан Від читача 08:39 У 2024 році загальний дохід «Укртелеком» зменшився на 10% 10:40 Скільки транспорту курсуватиме до кладовищ на Великодні свята і Провідну неділю 10:00 6 травня у парку Сопільче проведуть гаївки 09:01 Сьогодні Світлий або Обливаний Понеділок: звичаї та традиції свята 08:01 Війна забрала життя Героя Олега Курися, який народився в Чортківській громаді 21:01 Таксі у Тернополі: порівняли тарифи різних сервісів виклику авто photo_camera 20:01 Борсук «життєрадісний»: у лісі на Тернопільщині фотопастка зафіксувала рідкісну тварину photo_camera 19:03 Відео у TikTok від тернополян та про Тернопіль: дивіться підбірку! play_circle_filled 18:01 Благодатний вогонь вже привезли у тернопільські церкви photo_camera 17:02 Великдень на передовій: українські воїни розповіли як не забувають про традиції 16:01 Очікуємо грози: на Тернопільщині — штормове попередження photo_camera 15:01 Невипита кава рятує життя: танкіст-депутат зі Збаража відкрив збір на ремонт військового авто 14:03 Біля Катедри діти влаштували Великодні гаївки: як усе відбувалось photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up