Про життя та справи “RIA плюс” розмовляє з головою правління ЗАТ “Тернопільський молокозавод” Віталієм Ковальчуком
— Ваш завод працює давно. Чому вирішили “просувати” свою продукцію під торговою маркою “Молокія”?
— Завод утворений у 1956 році. Тоді виготовляли обмежений асортимент продукції. Коли близько 4 років тому я прийшов на підприємство, завод був у дуже скрутному становищі. Ми разом з командою почали відновлювати виробництво. Завод був вже відомий як виробник. Але ми розробили принципово новий вид продукції, що потребував іншого підходу до її реалізації. Тому у жовтні 2001 року вирішили продавати нашу продукцію під торговою маркою “Молокія”.
— Як ви оцінюєте конкуренцію на українському та регіональному ринку?
— Стосовно України, у цільномолочному напрямі ми займаємо близько 1%. А в області — приблизно 50%.
Здавалося б, ми місцевий виробник і можемо диктувати цінову політику. Але працювати важко. Лише місцевих молоковиробників у нашому регіоні — п’ять. Є чимало і “приїжджих”.
Однак, я вважаю, нашою перевагою є те, що ми працюємо тут, на місці. До речі, термін зберігання наших продуктів невеликий, бо не використовуємо стабілізаторів та консервантів. Через це несемо деякі втрати, але ми ж самі споживаємо те, що виготовляємо, тому дбаємо про якість і постійно впроваджуємо новітні технології.
— Яким чином визначаєте, що вимагає ринок?
— Ми часто їздимо на різні семінари, виставки та конференції. Цього року на семінарі в Одесі представники відомих європейських молочних фірм розповідали про їхні новинки на ринку. Там ми дізналися про популярність продуктів харчування з профілактичними властивостями. Такий продукт ми випустили два роки тому — молоко, збагачене йодованим білком. Пізніше почали випускати кефір, сметану, сир. А зараз готуємо новинку — “Дитяче молоко плюс вітаміни”, яке містить комплекс із 11 вітамінів.
— Лише ці новинки завод пропонуватиме цього року?
— Ні, у нас є багато пропозицій. Зокрема, профілактичні кисломолочні продукти, які будуть містити біфідобактерії, що забезпечують загальне оздоровлення організму. Тому найближчим часом ми випустимо новий продукт “Біфілайф”, розроблений російським інститутом за космічними технологіями.
Другий напрям, над яким нині працюємо, — продукти, збагачені лактулозою, що є своєрідним помічником згаданих уже біфідобактерій. Також ми плануємо випустити новий вид йогурту без будь-яких наповнювачів. За останніми дослідженнями вчених, саме такі кислі йогурти є корисними для організму.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.