Патріотична горілка та ковбаса в жовто-блакитній упаковці: які товари продають в магазинах Тернополя

- На прилавках магазинів можна побачити чимало різних товарів, які «прикрашають» українська символіка та патріотичні гасла. Багатьом місцевим таке не подобається, особливо коли патріотичні написи прикрашають пляшки з алкоголем.
- Що можна побачити на прилавках магазинів? Ми перевірили!
У магазинах можна побачити різні товари з прапорами чи патріотичними гаслами на етикетках. Багато тернополян вважають, що деякі виробники спекулюють на темі війни. На деяких товарах зображення військових чи української символіки недоречне.
– Є товари, на яких військова та патріотична символіка виглядає доречно. Але вже зараз помічаю, що деякі підприємці перебільшують з цим і просто використовують сьогоднішнє положення, – каже студентка Ганна.
– Якщо це патріотична тематика на пакуванні з насінням редису чи іншими продуктами, то це недоречно. А коли сувенірна продукція, то воно виглядає краще. Я за адекватність. Не треба наліплювати прапорці та інші символи на спідній білизні, – каже тернополянка Ольга.
– Насправді я дуже скептично ставлюся до таких речей. От не розумію, чому саме до горілки приплітають козацький дух, цінності. Мене це дуже нервує. Я зрозумію, якщо кошти від продажу товарів з такою символікою, віддадуть на армію, тоді доречно. А якщо заради хайпу, то не дуже подобається, – каже тернополянин Андрій.
А що ви про це думаєте? Чи помічали такі товари? Напишіть у коментарях та проголосуйте!
Як ви ставитесь до патріотичної символіки на різних товарах?
Читайте також:
Проти прапорів на трусах і горілці. Як тернополяни ставляться до патріотичної символіки на товарах?
Що продають
Ми побували у трьох мережах супермаркетів Тернополя. На прилавках ми побачили чимало різних товарів, з прапорами та патріотичними гаслами на упаковках. Серед таких товарів – солодощі, ковбаси, алкоголь.
АТБ
У цьому магазині ми побачили цукерки. Обгортки оформлені в кольорах прапору, зображено південь України та напис «Бережіть себе і Україну».
На пляшці горілки красується тризуб, паляниця, маки та пшениця.
Сільпо
У кондитерському відділі ми побачили торт у коробці з написом «Все буде Україна!». Дизайн у жовто-блакитних кольорах.
Були тістечка від цього виробника, але на коробці напис «Ой, у лузі червона калина».
Чимало патріотичних упаковок на м’ясній продукції. До прикладу, український прапор на контейнері з бутербродним салом.
Упаковку з курячими гомілками прикрасили прапором, зображенням військовослужбовців та написами «З нами Бог» та «Велич країни в її народі».
Були різні види ковбаси від цього ж виробника з написами «Україна переможе» в жовто-блакитних кольорах.
Але найбільше прапорів та патріотичних гасел – на пляшках з горілкою.
Ось такі пляшки у стилі українського прапора:
Є цілі серії, де можна побачити герб ЗСУ, та написи «Нептун», «Джавелін», «Привид Києва», тощо.
Є горілка з сюжетом марки «Руський воєнний корабль іди на…»
На деяких пляшках зображені військові та написи «Незламна», «Джавелін» та «Байрактар».
На деяких пляшках зображують силуети наших захисників.
NOVUS
На прилавках ми побачили подарункові набори цукерок. Один з таких у жовто-блакитних кольорах з написом «Все буде Україна». На іншій коробці – прапор, герб, патріотичні гасла та камуфляж.
Були енергетичні напої, з орнаментами вишиванки та зображенням козака.
Також ми побачили «патріотичну горілку», як і в інших супермаркетах.
Хочуть заборонити символіку на товарах
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №9128 «Про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі». Так хочуть перешкодити «експлуатації в комерційних цілях подій, під час яких загинули люди, а також унеможливити випадки використання інших чутливих назв, образів та знаків, пов’язаних з опором російській агресії».
– Окрім висвітлення у традиційних форматах новин, військово-патріотична тематика є матеріалом для створення позитивних стереотипів про українську міць, анекдотів і жартів про ворогів та їхнє керівництво, мотивуючих та іронічних відео та мемів. Ці специфічні жанри націлені на колективні емоції, і в такий спосіб виконують терапевтичну і мобілізаційну роль для суспільства, яке перебуває в стані посиленого стресу. Багато прикладів такого креативу є вдалими і допомагають підтримувати віру в перемогу, а також зміцнюють довіру людей до військового керівництва і державних інституцій. Окрім того, креативний контент націлений і на закордонну авдиторію, яка є важливою для отримання підтримки України з боку держав-партнерів, – повідомляють у пояснювальній записці до законопроєкту.
А як ви ставитесь до використання патріотичної символіки на товарах? Пишіть свою думку у коментарях!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Kryn Olga
Ростислав Гарасимчук
Анна Кубай
Водецька Галина