Задля економії бюджетних коштів та покращення життя тернополян, пояснюють у мерії, дали добро на встановлення у Тернополі зупинок з об'єктами побутово-торгового призначення. Та замість повноцінних зупинок, нарікають тернополяни, з'являються просторі магазини, а до них “туляться” зупиночки.
Масові реконструкції
Простору конструкцію зупинки "Вулиця 15 Квітня" демонтували. Натомість понаставляли кіосків і збудували торговий заклад. Збоку прилаштували невеличкий навіс із лавкою. Так ситуацію описали активісти з "Самооборони Тернопільщини".
- Громаду ніхто не запитував, - каже юрист організації . - Мені важко уявити, як комусь спала думка нормальну зупинку, де могло багато людей від дощу сховатися і під накриттям якої можна було б стежити за прибуттям транспорту, перетворити на торговище. Те, що зробили, — це вже не зупинка. За магазином уже не видно, як під’їжджає транспорт. Зрозумів би, якби йшлося про стару конструкцію, яка розсипається, і адекватну реконструкцію. Але ж ні...
Крім того, додають активісти, магазин встановили на червоних лініях і газовій трубі.
- Ми звернулися в міліцію з повідомленням про злочин, - каже пан Чорний. - Натомість міліція розглядає нашу заяву як звернення. Тобто не внесли її у Єдиний реєстр, а просто проводять перевірку. Яким буде результат — невідомо. Ми будемо наполягати, оскільки наші члени є у громадській раді при МВС, аби керівники міліції простежили за роботою своїх працівників і діями влади й бізнесу. Також попросимо розповісти, чому вони закривають очі на такі речі.
Така зупинка - не єдина. Міська рада сформувала список із більш ніж 60 міських зупинок, де проведуть реконструкцію. На 23 трьох із них уже погодили суборенду землі на 10 років. Саме суборенду. І вона буде, згідно з законом, безкоштовною, бо землю виділяли не підприємцям, а своєму ж відділу технагляду. А цей відділ роздає ділянки в суборенду (яка, як і оренда, має бути безкоштовною – прим. ред.). Роблять так, наполягають у мерії, бо це вигідно усім.
"Будівництво торгового об'єкту та реконструкцію існуючих зупинок громадського транспорту проводять суборендарі згідно паспорту прив'язки (погодженого з управлінням містобудування, архітектури та кадастру) за власні кошти, при цьому влаштовують новий навіс з лавками для пасажирів, проводять мощення прилеглої території бруківкою, зобов'язуються утримувати територію зупинки в належному технічному та санітарному стані. Проведення даних робіт економить кошти міського бюджету в сумі 50 тисяч гривень по кожному об’єкту", – повідомив листом заступник міського голови Володимир Камінський.
Близько 3,6 мільйона
Ми підрахували: продаж кожної ділянки площею півтори сотки на аукціоні за ринковими цінами, міг би дати місту приблизно 80 тисяч гривень за кожну ділянку. Адже сотка міської землі коштує в середньому 4 тисячі доларів (згідно з цінами на сайтах агенцій нерухомості – прим. ред.). Продаж, звісно, означає й приватизацію. Але й ті ділянки, що в суборенді, за згодою депутатів із часом можуть стати приватними. У мерії такими схемами користуються, бо, згідно з законом, ділянки, на яких є об'єкти транспортної інфраструктури, конкурсному продажу не підлягають. Однак варто розуміти, що це формальна можливість, адже розміри цих ділянок визначає мерія. Тобто ділянку розміром 5x5 метрів, де стоїть конструкція зупинки, дійсно можна зарахувати до транспортної інфраструктури. А іншу площу, більше сотки (яку зараховують до інфраструктури, хоча там стоятимуть магазини – прим. авт.) можна за бажання продати.
За інформацією мерії, реконструкції, які проводять підприємці, коштують 50 тисяч гривень. Проте якщо продати землю під магазин, виручити на аукціоні 80 тисяч і встановити міським коштом зупинку за 20 тисяч (приблизно стільки коштували комунальні зупинки – прим. авт.), то місто на кожній ділянці заробляло б по 60 тисяч гривень. Реконструкцію, нагадаємо, запланували на більш ніж 60 зупинках. Тобто при продажі місто могло б мати заробітити, вже з відмінусованою вартістю зупинок, близько 3-х мільйонів 600 тисяч гривень.
Окрім того, затверджені міською радою площі - близько 1,5 сотки на кожній зупинці, - схоже, фікція. На декількох зупинках почали повноцінну забудову, яка займає більшу ділянку. Про них ми докладніше напишемо у наступних номерах.
Закликаємо міську владу припинити "покращувати" місто такими методами. Правоохоронців просимо адекватно провести перевірку як фактів забудови, так і виділення земельних ділянок.
Ну а підприємцям, які хотіли б мати магазин і готові облаштувати зручні зупинки, нагадуємо: поки що роздали 23 ділянки під реконструкцію. Тобто ще можна звернутися у відділ технагляду за ділянкою. Бо ж часто буває, що такі проекти реалізовують не усі, а лише "свої".
Коли буде відомий результат перевірки правоохоронцями, ми опублікуємо його. Крім того, оприлюднимо перелік усіх зупинок, де уже проводять чи планують провести реконструкцію.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер
Микола Унгурян
А ось щодо того що часто-густо замість великих і зручних зупинок (наприклад на вул. Лучаківського біля церкви св. Йосафата) виникає магазин з невеличким навісом, який продуває з 3 сторін та максимум 4-5 чоловік сховається від дощу. Тому тут дійсно питання чи потрібна була ця заміна?
Любко reply Микола Унгурян
Сергій Мартинович reply Любко
Микола Унгурян reply Сергій Мартинович
А ціна оренди визначена законодавством і не залежить від ринкової вартості, а від оціночної, яка проводиться за державними показниками
Сергій Мартинович reply Микола Унгурян
барселона
Любко reply барселона
Сергій Мартинович
Толік
067 672 26 76- це номер телефону власників кіосків, які здаються в оренду на незаконно виділеній міською радою земельній ділянці по вул.Живова біля ринку Купон.