Швидкі та легкі! У чому секрет електробайків, які тернопільська фірма робить для ЗСУ?

Швидкі та легкі! У чому секрет електробайків, які тернопільська фірма робить для ЗСУ?
  • Найнесподіваніші розробки у наш час стають товарами подвійного застосування. Зокрема, і тернопільські розробники-виробники електробайків нині постачають свою продукцію задля потреб українського війська.
  • Чим унікальний такий винахід? Журналіст «20 хвилин» розповідає у матеріалі. Читайте та дивіться відео. 

Тернопільська компанія Eleek з 2010-го року займається виготовленням та продажем двоколісного електротранспорту – електробайків. Усі моделі розробив власник компанії.

– Першою розробкою була рама, на основі якої вже будуються самі байки», – розповідає менеджер компанії–виробника Роман Кульчицький.

За роки роботи про компанію знають у Тернополі і не тільки. Тож і після 24-го лютого деякі прихильники продукції тернопільського виробництва, які опинилися в лавах Збройних сил України, згадали про електробайки. Кілька двоколісних (цифру не нахивають) компанія надала військовим безкоштовно. Захисникам сподобався такий транспорт.

Відео дня

– Між військовими інформація дуже швидко поширюється, що байки класні, зручні, раціональні у використанні, тож зацікавилися інші й почали у нас замовляти. Звісно, їм у тому допомагають різні фонди, благодійники і так далі, – каже Кульчицький.

Використовують на фронті 

За словами чоловіка, їхні електробайки використовують військові безпосередньо на фронті. Легка рама, два колеса. Як такий транспорт може бути корисний війську? Напевне, у вас також виникло таке запитання. Просимо відповісти Романа Кульчицького. 

– Наприклад, розвідникам. Якщо комусь треба кудись тихенько під’їхати. Не можемо розказати, як саме армія використовує ці електробайки та скільки саме ми їх передали до війська. На мою думку, вони можуть класно підійти розвідникам, снайперам, саперам і так далі, – розмірковує Кульчицький.



Єдине, що просили військові, за його словами, – це трохи видозмінити стандартну комплектацію байків під свої потреби. Забирають зайве: дзеркала, сигналізацію, повороти. Також з електробайків прибрали педальний привід, бо від початку вони вважалися електровелосипедами. Ще зробили вище крила, бо військові часто їздять не по ідеально рівних шляхах, відповідно, коли їдеш по бездоріжжю можуть забиватися камінці або й відривати крила. Фарбують електробайки для військових у камуфльовані кольори.

Швидкість – до 90 км/год

Електробайки, які передають до війська, розвивають швидкість до 90 кілометрів на годину. На одному заряді можна проїхати сто кілометрів. Номінальна потужність двоколісного – 3 кіловати. А вага байку – всього 65 кілограмів. Задля повної зарядки електробайку потрібно лишень чотири години. Батарея легко знімається, тож її можна швидко зняти, а для зарядки необхідні стандартна розетка та звичайний зарядний пристрій, як для мобільного телефону. Коштує такий електробайк 130 тисяч гривень.



– По суті, це як мотоцикл, тільки в два рази легший, ніж мотоцикл такої  ж потужності, плюс дешевший та значно зручніший в експлуатації, – пояснює Кульчицький.

Ми перевірили, як все працює

Для «20 хвилин» Роман Кульчицький показав, як працює такий електробайк. Коли він вмикається – не чутно звуку роботи навіть на відстані один метр від нього.

Якраз у цей час повз нас по вулиці проходили службовці Національної гвардії. Вони зайшли за будинок, але повернулися, оскільки їх також зацікавив такий вид транспорту. Вони розпитали інформацію, яка їх цікавила щодо елетробайків та навіть спробували проїхатися.

– Він дуже легкий, але при цьому відчувається потужність, – поділився враженнями від тест-драйву нацгвардієць.

Оскільки ці електробайки є розробкою тернополян, то і виготовляються вони також у місті. У невеличкому цеху кипить робота.

– У нас є замовлення на два місяці вперед. Якщо казати про ось цю модель, яку замовляють і для військових, то з цього завантаження 80% замовлень саме для наших захисників і тільки решта це цивільні замовлення, – розповідає Кульчицький.

Раму та електроніку для електробайків виготовляють безпосередньо на підприємстві, решту складових замовляють з-за кордону. Коли є всі деталі для виробництва, то за тиждень на підприємстві збирають п’ять транспортних засобів.

Виробники запевняють, що за нормальних умов такий двоколісний служить щонайменше п’ять років. Лишається сподіватись, що електробайки, які використовують українські армійці функціонуватимуть ще довше, але нехай потреби для їх використання не буде. Ми всі чекаємо на швидку перемогу.

 

Автор: Павло Посохов

Читайте також:

На табло нулі, а продають за талонами та через додаток по вищій ціні. Як «хімічать» на заправках?


 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Stas Stas

    Драпать от русских хорошо будет.

keyboard_arrow_up