Партнер рубрики Події

У скільки Тернополю обходиться муніципальна інспекція та чи є з неї користь. Аналізуємо

У скільки Тернополю обходиться муніципальна інспекція та чи є з неї користь. Аналізуємо
  • У Тернополі працює муніципальна інспекція. Управління є виконавчим органом Тернопільської міської ради, яке стежить за дотриманням правопорядку та благоустроєм у місті.
  • Журналісти «20 хвилин» дізналися, скільки витрачаємо на роботу інспекції, чи є від неї користь та як все відбувається в інших містах.
  • Чи потрібні такі працівники місту? Проголосуйте. 

Як розповідають тернополяни – інспекторів часто бачать у проблемних місцях, де заборонена парковка.

– Біля площі Героїв Євромайдану часто бачу інспекторів, які складають адмінпротоколи на водіїв, які паркують машини в невідведених для цього місцях. Часто евакуатори забирають машини, – каже тернополянин Денис. – Шкода, що вони не можуть постійно контролювати проблемні ділянки. Тільки евакуатор забере одну машину, інспектори йдуть – за 15 хвилин знов хтось припаркувався.  

Окрім того, інспектори стежать за дотриманням правил благоустрою, стихійними звалищами тощо. А під час карантинних обмежень мають також перевіряти дотримання постанови Кабміну у громадських місцях, закладах харчування та магазинах.

Відео дня

Чим займаються інспектори

Ми надіслали інформаційний запит до міської ради щодо роботи муніципальної інспекції. Як нам повідомили, загалом в інспекції працюють 24 співробітника. Це юрист–консультанти, інспектори, завідувач сектору взаємодії, інспектори з паркування, заступник та начальник управління. Наразі в інспекції не планують розширювати чи скорочувати штат.

Середня заробітна плата інспектора муніципальної інспекції становить 13 644 грн. До слова, зарплата у патрульних приблизно на такому ж рівні. А ви порівняйте рівень відповідальності та кількість обов'язків, яку доводиться їм виконувати. 

Автопарк інспекції не такий великий. У розпорядженні управління три автомоблі – Daewoo Lanos, Renault Duster, Renault Logan.

Як пояснюють в управлінні, інспектори працюють не лише згідно зі встановленим графіком робочого часу, але й залучаються до роботи у святкові, вихідні дні та позаробочий час згідно з Наказом начальника управління.

Основними напрямками роботи управління муніципальної інспекції є:

- контроль за дотриманням Правил благоустрою Тернопільської міської територіальної громади;

- ліквідація стихійної торгівлі на приринкових територіях, вулицях м. Тернополя та по вул. Чорновола та Хмельницького;

- контроль за паркуванням транспортних засобів;

- контроль за дотриманням Правил торгівлі алкогольними напоями та пивом торговими закладами міста, зокрема в частині дотримання суб’єктами господарювання заборони щодо продажу алкогольних напоїв після 22.00год.;

- демонтаж тимчасових споруд, згідно з відповідними рішеннями виконавчого комітету;

- контроль за законністю розміщення реклами та вивісок;

- контроль за дотриманням природоохоронного законодавства;

- виконання розпоряджень міського голови, рішень виконавчого комітету та ін.

- розгляд скарг, заяв та звернень громадян.

- контроль за дотриманням протиепідемічних вимог під час карантину;

- взаємодія з Національною поліцією та іншими правоохоронними органами і контролюючими структурами.

У скільки інспекція обходиться місту

Як пояснили у міськраді, Фінансування управління муніципальної інспекції відбувається за кошти міського бюджету.  

Загалом на забезпечення муніципальної інспекції у 2019р. використали кошти в сумі 5 047 837 грн., у 2020р. – 5 755 238 грн. Для роботи інспекції у 2021р. передбачили кошти в сумі 6 390 229 грн.

З цих коштів більше половини суми призначили для зарплат та преміювання робітників. Детальніше дивіться на графіці:

Муніципальна інспекція має такі основні витрати: оплату праці, обслуговування
техніки, закупівлю обладнання та ТМЦ, витрати на бензин, поштові послуги, послуги
зв’язку, закупівлю бланків, витрати на комунальні послуги.

А як вважаєте ви, чи потрібна інспекція місту? Проголосуйте та пишіть в коментарях! 

Опитування

Чи потрібна Тернополю муніципальна інспекція?

Скільки протоколів складають?

Повідомити про порушення можуть всі тернополяни. Для цього варто звернутися за номером телефону, або написати на месенджер:

 тел. +380674473186

+380674473278

+38 073 015 1481 (Viber).

Як радять в муніципальній інспекції – якщо ви хочете повідомити про неправильне паркування – варто зробити кілька фотографій автомобіля з різних ракурсів, щоб було видно факт порушення, розташування автівки та номерні знаки.

Як повідомляють в управлінні, станом на 30.06.2021 працівники управління муніципальної інспекції оформили 189 протоколів про адміністративне правопорушення ст. 152 КУпАП – Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, 6 адмінпротоколів за порушення правил торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

До слова, журналісти «20 хвилин» провели власний експеримент та перевірили, чи дотримуються місцеві підприємці заборони на продаж алкоголю після 22:00 в місті. Більше про це читайте за посиланням:

Гроші не пахнуть? Хто в Тернополі продає алкоголь вночі – ми перевірили для вас (ВІДЕО)

Інспектори склали 3 адмінпротоколи за порушення правил користуванням жилими будинками і жилими приміщеннями.

44 адмінпротоколи за порушення природоохоронного законодавства.

Найбільше виписали постанов про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису). Таких складено 4785.

Кошти, які сплачують порушники, надходять до міського бюджету. У 2019 році до бюджету надійшо 1,62 млн гривень. У 2020–му – 1,63 млн гривень. Цього року лише за 5 місяців, в період з 1 січня по 31 травня, надійшло 1,32 мн гривень. Як бачимо, повертається лише частина витрат міської ради. Раніше поверталась приблизно третина витрат. Цього року лише за 5 місяців роботи інспекторів в бюджет надійшло майже стільки ж коштів, скільки за повний минулий рік. 

А як в інших містах?

Муніципальні інспекції є і в деяких інших містах України. У столиці, до прикладу, працює Департамент муніципальної безпеки. Його створили наприкінці 2020–го року. На нього покладено цивільний захист міста, організація аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, охорона громадського порядку та боротьба зі злочинністю, територіальна оборона міста.

Муніципальна інспекція є в Житомирі. В неї такі ж функції, як і в Тернополі. Інспектори стежать за дотриманням благоустрою міста, запобігають стихійній торгівлі, виконують доручення виконавчого комітету, міського голови чи заступників. Інспектори контролюють розміщення зовнішньої реклами, котроль за паркуванням транспортних засобів, тощо. Для порівняння, житомирські інспектори у 2019 році наклали штрафів на понад 902 тис гривень – йдеться у останньому звіті на сайті міської ради Житомиру. Тернопільські інспектори принесли місту більше коштів у 2019 році – 1,62 млн.    

У Вінниці є «Муніципальна варта». Однак, на відміну від інших міст, це не відділ міської ради, а комунальне підприємство. Як йдеться на офіційному сайті, «Муніципальна варта» займається підприємство охороною зелених насаджень, водойм, земельних ресурсів. Контролюють місця відпочинку вінничан. Запобігають несанкціонованій торгівлі, контролем благоустрою, тощо.

А як вважаєте ви, чи справляється інспекція зі своїми обов'язками? На які проблеми варто звертати увагу інспекторам? Пишіть у коментарях! 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (8)
  • Роман

    Раз дзвонив до них, викликав на вулицю Ділову, ніхто не приїхав, потім просто тупо не брали слухавки
  • dkljskkj kjkjkj

    Жодного толку, викликав на базар, де водії запаркували свої авто прямо на перехресті. Гадаєте хтосб прийшов чи приїхав?! Ніхто сказав, що сьогодні він лише один патрулює місто і не має часу ... а що насправді робив інспектор одному богу відомо, в слухавці було чути гучну музику та сміх ... ось так вони працюють, щодного котролю, завжди можна сказати що десь патрулюють, а насправді?!
  • Саша Шашкун

    Ніякого. Зних. Толку.
  • David Starr

    Вона то потрібна, але щось маловато грошей повертає в бюджет, вроді порушники у Тернополі ще не закінчились, краще працюйте хлопці )

keyboard_arrow_up