Чоловік купив коня, потім продав. Потім знову купив, але дорожче. Над рішенням задачки за другий клас «зависли» і експерти-математики, і економісти, і користувачі соцмереж, долучилася й редакція. Відповіді у всіх різняться.
Чоловік купив коня за 60$. Потім продав його за 70$. Пізніше викупив його назад за 80$ і знову продав за 90$. Скільки в підсумку заробив чи втратив чоловік?
Шукаючи відповідь на задачку за 2 клас, ми опитали діючих викладачів фізмату, бухгалтера року, шкільного вчителя математики та з десяток випускників фізмату. Відповіді у всіх різнились і коливались від 0 до 30.
Задачка наробила галасу та пересварила половину користувачів соцмереж у різних групах. Гуляла картинка мережами вже не перший місяць. Враховуючи, що за кілька годин набігало понад 500 коментарів та перепостів, ми вирішили підключитися та врешті поцікавитись вірною відповіддю у фахівців-математиків.
Окрім відповіді числом, були в соцмережах і філософські та жартівливі коментарі.
Для початку журналісти спробували вирішити задачку самі. Коли у редакції згоди дійти не змогли і у всіх виходили різні відповіді, навіть папірців нарізали. І намалювали на них по 10$. Купували-продавали один одному – результати різні.
Врешті підключили рекламний відділ та редакційного бухгалтера – людей, які щодня мають справу з розрахунками та грошима. Обговорення було досить жвавим і гарячим. Врешті згоди не дійшли. Одні наполягали, що чоловік не заробив абсолютно нічого, бо спочатку вклав свої чи позичені 60$. Дехто, мотивуючи, доводив, що заробіток покупця-продавця коня становив 10. Більшість рекламістів зійшлись на тому, що вірна відповідь 20.
Тоді ми підключили до вирішення задачі за 2-й клас шкільного вчителя математики з 20-річним стажем. Педагог одразу видала, що чоловік заробив на операціях 30$. Мовляв, було 60, стало 90. Тому відповідь 30$.
Аби підтвердити чи спростувати цю відповідь, ми опитали трьох випускників минулих років фізико-математичного факультету місцевого педуніверситету.
Андрій Вельгач, теперішній доцент Тернопільського національного педагогічного університету ім. Гнатюка, який ще раніше працював і вчителем математики та інформатики в Тернопільському педагогічному ліцеї, намалював нам схему «на пальцях». У математика вийшло, що чоловік заробив 10$.
Бухгалтер року Павло Іванечко запевняє, що чоловік із задачі заробив 20$.
Згоди ми так і не дійшли. Якщо ви знаєте правильну відповідь і можете мотивувати, чому саме стільки, на вашу думку, втратив чи заробив чоловік, залишайте її у коментарях.
Читайте також Питання тесту, на якому «зависла» чи не половина Тернополя
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Vitalii Stehniak
Галина Романишин
Машенька Скочеляс
Назар Франків
Це, на сам перед, логічна задача. На яку одразу та без вагань зможе відповісти лише та людина, яка має безпосереднє відношення до торгівлі чи ведення бізнесу.
А от на прикладі шкільного вчителя чи доцента з інституту напрошується висновок - ЩО ВСЯ НАША ОСВІТА НЕ НАВЧИТЬ ТЕБЕ ГОЛОВНОГО "БУТИ УСПІШНИМ ТА ЗАРОБЛЯТИ ГРОШІ."
І навіть маючи три вищі освіти - ТИ ВСЕ ОДНО БУДЕШ ЖЕБРАКОМ, БО ЗРАЗУ ПІДЕШ НА НІКЧЕМНУ ДЕРЖАВНУ РОБОТУ, БО ТАМ "ТАТО І МАМА РОБИЛИ"