Зняти статус спеціалізованої із 18-ї школи планували уже давно. Адже, починаючи від 2004 року, там виявили ряд порушень у методиці викладання, нестабільність кадрового забезпечення і надзвичайно низьку успішність учнів. Про це все свідчать масові перевірки міського, обласного та головного управління освіти.
“Хотіли залишити стіни школи”
- За останній час я отримую безліч скарг від учнів, учителів та батьків Тернопільської спеціалізованої школи із поглибленим виченням іноземних мов № 18. - каже начальник управління освіти тернопільської міськради Ольга Похиляк. - Особливо вразив нещодавній випадок, коли учні-одинадцятикласники разом із батьками вирішили покинути стіни цього навчального закладу. Мені коштувало великих зусиль вмовити їх залишитися і закінчити навчання. За останні роки школа вже втратила половину своїх учнів. Це зовсім не характерно для спеціалізованої школи. А значить - вказує на незадовільний рівень знань, який отримували ці учні.
За її словами, питання про недоцільність існування такого закладу постало ще у 2004 р. після перевірки облуправління освіти. У 2005-2006 рр. всі спеціалізовані школи міста перевіряла міська влада. Комісія визнала викладання англійської мови у школі № 18 незадовільним. Були там проблеми й зі шкільною програмою, згідно з якою викладають іноземні мови, методикою викладання і кадровим забезпеченням.
- На той час із закладу звільнилося 90% старших, розумних вчителів. Натомість на роботу прийняли вчителів-спеціалістів І та ІІ категорії. - продовжує пані Похиляк. - Цьогоріч у закладі проводили планову атестацію. Найвищий колегіальний орган управління освіти одностайно проголосував за зняття з цієї школи статусу спеціалізованої. Паралельно там провели й фінансову перевірку. Вона теж встановила ряд порушень. Ще одним яскравим прикладом є те, що державну підсумкову атестацію в 2011 році з англійської мови складали тільки 5 випускників із 28. Вони за семестр мали оцінки з англійської від 9 до 11 балів. За підсумками атестації отримали від 5 до 7 балів. Думаю, тут коментарі зайві.
Окрім того, як відзначила начальник управління освіти, в таких змінах є користь для міського бюджету. Адже зекономлять кошти, які йшли на доплати вчителям цієї школи із статусом спеціалізованої.
Серед 34-х шкіл Тернополя - на 16-му місці
Тим часом директор школи № 18 Михайло Древняк вважає всі звинувачення несправедливими. Він переконаний в хорошій репутації закладу і якості знань, які отримують його учні. Каже, що школа займає 16-те місце серед 34-х загальноосвітніх закладів Тернополя за показниками участі учнів у всеукраїнських олімпіадах.
- Знаю, що за таке рішення проголосували тільки 36 депутатів із 52, - говорить пан Древняк. - Зрештою, це їхнє право. І, можливо, для цього в них є свої підстави. Я також бачу, що цьогорічні результати з англійської в наших учнів дещо слабші. Але такі одиничні результати не можна вважати показником рівня знань для всієї школи. Найлегше підготувати лише одного учня і послати його на олімпіаду. Але ж готувати потрібно всіх, а не лише вибраних дітей.
Після того, як зі школи зняли статус спеціалізованої, директор каже, що доведеться скоротити двох-трьох вчителів з англійської мови, бо зменшиться кількість годин викладання цієї дисципліни. Але загалом таке рішення міськради дуже дивує директора, бо ще у вересні минулого року він отримав подяку від міського голови за багаторічну сумлінну працю та особистий вагомий внесок у справу виховання підростаючого покоління.
Учням статус не важливий
Дев'ятикласники, які прийшли 21 червня до школи посеред канікул, щоб узгодити зразок віньєток, зізналися, що новиною не здивовані.
- Ми знали, що таке може статися, - каже учениця 9-А класу Христина Римар. - Але все ж таки трохи шкода. Дев'ять років провчилися в спеціалізованій школі, а закінчувати будемо звичайну. Шкода, якщо зменшать кількість годин англійської, бо тоді взагалі отупіємо, поки закінчимо одинадцятий клас.
Її однокласниця Тетяна Петрик також підтримує побоювання подружки. Каже, що знання вони отримували хороші і достатні як для спеціалізованої школи. Дівчата говорять, що статус школи насправді не має для них значення. Головне, щоб залишили той хороший рівень навчання, який був до цього.
Не надто турбуються подальшою долею школи й ті, хто цьогоріч отримає атестат. Дев'ятикласники Роман Римар та Вадим Мороз вирішили піти вчитися у професійно-технічні заклади після дев'ятого класу, тому 22 червня їм видадуть атестати із відміткою про закінчення спеціалізованої школи.
У перспективі - французька
За словами Ольги Похиляк, на перспективу у школі залишать спеціалізовані класи з поглибленим вивченням англійської мови, а також запровадять вивчення французької з першого класу.
- У подальшому зробимо більший акцент на вивченні французької в цій школі, - каже чиновниця. - Адже з поглибленим вивченням англійської в місті вже достатньо шкіл. А ця школа має уже деякі напрацювання з французької, а влада тісно співпрацює з посольством Франції. Тим паче, Тернопільський технічний університет імені І.Пулюя підтримує багаторічну співпрацю з багатьма французькими вищими навчальними закладами. Тому ми, починаючи з першого класу вводимо у 18-й школі вивчення французької.
Світлана МАЛА
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Кристи Крупка
Іваноньків Вітасик
Anonymous
Anonymous