Тернопільський аеропорт повертають до життя

На днях депутати обласної ради мають прийняти доленосне для тернопільського летовища рішення. Якщо на сесії облради приймуть розроблений бізнес-план та санацію боргу, то ТОКПФ «Тернопільавіаавтотранс» відновить свою платоспроможність.

Тернопільський аеропорт повертають до життя
Для того, аби аеропорт міг працювати не тільки в денну пору, як зараз, тут мають завершити ремонт смуги та ввести в експлуатацію світлосистему


На сьогодні ж проблем у летовища  – не  бракує. Як і не бракує їх у інших регіональних летовищ та навіть столичних. У той же час Україна очікує на підписання Угоди про спільний авіаційний простір. Це, за інформацією Інформаційної кампанії «Сильніші разом!», угода про асоціацію з ЄС – тільки в авіаційній сфері. Мета її – приведення системи до єдиних стандартів і «правил гри».


 Та, як зауважують аналітики, ніщо не заважає  уже працювати над впровадженням європейських стандартів та вимог у всіх аспектах діяльності авіації. Адже сама угода про САП поставить перед країною ряд вимог. І зокрема виклики тут постають перед регіональними аеропортами і невеликими авіакомпаніями. Через застарілу інфраструктуру та більш високі вимоги до стану злітних смуг і підготовки персоналу, регіональні аеропорти можуть зіткнутися із серйозними проблемами.


Борги і проблеми 
У той же час, якщо в інших регіонах летовища хоч якось працюють або й функціонують на повну потужність, у Тернополі тільки  працюють над відновленням. Неробочий аеропорт з 2010 року, офіційно запрацював знову у грудні 2016.  Як його повертають до життя та що вдалось зробити, розповідає його адміністрація. 


- Усі рахунки та бухгалтерська книга аеропорту, починаючи ще з 2012 року, заблоковані, - розповідає заступник директора  ТОКПФ «Тернопільавіаавтотранс»  Іван Мурин. – Тобто, фінансового впливу адміністрація летовища не має. Окрім цього, є борги перед нашими кредиторами. Основна частина боргу - це пеня. Загальна сума боргів - понад три мільйони,  з яких два мільйони  заборгували ДФС, майже мільйон - Пенсійному фонду. Також є і дрібні борги. 


Щоб  вирішити проблему з боргами, адміністрація аеропорту розробила бізнес-план та план санації підприємства, тобто відновлення платоспроможності  ТОКПФ «Тернопільавіаавтотранс». Ці проекти будуть представленні на розгляд обласним депутатам на найближчій сесії. Також сесією обласної ради передбачено виділення коштів в сумі 4 200 000 грн для «Тернопільавіаавтотранс», ці кошти -  на санацію підприємства. 


- Ми не є розпорядником коштів, які нам виділяють обласні депутати, - додає він. - Цим розпорядником на сьогодні є Управління капітального будівництва ОДА. Управління проводило три тендера, однак ні один не відбувся. Через це ми так і не почали монтажу огорожі. Окрім цього, в нас є у розробці проект фасаду будівлі та конструкції дахового накриття аеровокзалу. Наразі виготовляємо проект з внутрішніх робіт будівлі аеровокзалу.


Набрали нових працівників 
Попри проблеми, тернопільське летовище діє. Щоправда, у денну пору доби.  Ще з літа 2016 року тут почали набирати нових працівників, проводити їм регулярні навчання. За вимогами тут має працювати 120 працівників, наразі ж працює 42. Щоправда, є серед них сумісники, які можуть виконувати дві-три функції. Також торік летовище отримало два сертифікати – власне на їх підставі і вдалось відновити його діяльність. Цьогоріч планують сертифікувати інші відділи і персонал. 


- Аеропорт працює тільки у денну пору, бо ще не ввели світлосистему в експлуатацію, - пояснює керівник. - Оскільки система не експлуатувалася протягом  6-ти років, наразі проводимо роботи з її відновлення. Як тільки погода дозволить, ми за місяць завершимо її ремонт. Нам залишилось провести ремонт на ділянці  500 метрів. І тільки після цього будемо продовжувати сертифікацію на світлосигнальне обладнання типу М-2.


Окрім  цього, на території аеропорту встановили відеонагляд, систему контролю доступу з обліком робочого часу, придбали працівникам нові сучасні рації. Загалом, вже виконали 48 зауважень від Державіаслужби. Мають намір виконати і решту, аби зробити аеропорт повноцінним.

- Ми готові працювати з інвесторами, але на прийнятних умовах, - каже пан Мурин. – Ті з’являлись і раніше, але вони більше  цікавились землею, аніж самим летовищем. 

І скільки б чуток про «поділені землі» аеропорту не ходило, додає він, вони безпідставні. Адже торік «Тернопільавіаавтотранс» отримав державний акт на усю землю під летовищем.  Загальна кількість землі - 156,6 га. Це стільки ж, скільки було понад10 років тому.  

Хочуть перевозити відпочивальників і заробітчан 
Попри офіційне відновлення роботи аеропорту, на сьогодні пасажиропотік - відсутній. Час від часу приймають чартерні рейси та малу авіацію. Одні із останніх гостей, які прилітали до Тернополя, президент та прем’єр. Якщо ж буде реальне фінансування, ситуація виправиться.

Previous Next

- Наш аеропорт не має поки що статусу міжнародного аеропорту.  Ми - міжнародний пункт пропуску, який має право приймати міжнародні рейси, - каже він. - Проте у нас немає повноцінної інфраструктури. Є відповідні стандарти, які погодженні з Державіаслужбою України та міжнародними компаніями. 

Якщо ж буде відповідне фінансування, то на летовищі  зможуть закінчити усі ремонти, щоб приймати міжнародні рейси. Та врешті - зможуть отримати статус міжнародного аеропорту. Далі – плани про рейси у різні куточки світу.

 


- Ми порахували, що для нас будуть прибуткові рейси у курортні країни - Єгипет, Туреччина, Греція, - говорить пан Мурин. -  Та країни, де багато наших заробітчан - Італія, Чехія, Польща тощо. Та, звісно, ці рейси неможливі без освітлення злітно-посадкової смуги, належного стану руліжної доріжки, аврійного стану приміщення аеровокзалу, спецавтотранспорту та ін.


Загалом тут планують орієнтуватись на співпрацю з великими компаніями, на довгострокову перспективу. Адже такі компанії враховують, що певний час вони будуть працювати нерентабельно, та невдовзі отримуватимуть більший та стабільний дохід. 

 

Коментарі (3)
  • Piter Savka

    Все добре, тільки на посадковій полосі ямковий ремонт не канає. То шо зал забацати можна то ше не все. Треба знати інвестора і піти на всі поступки які він буде вимагати від органів місцевої влади, а не чекати поки він дипутату в кишеню шось положе.
  • Діонісій

    знову бабло відмиють, для чого засирати , а потім відбудовувати ? то, як з нашою армією, зпочатку знищили попередники, а тепер відновляємо.
  • Ірина

    Вже стільки разів його "повертали")))Побачимо, шо буде цього разу

Через планове промивання водопровідних мереж припинять водопостачання частини Тернополя від 00 год у вівторок, 3 липня. 

Регіональний мультифестиваль «Студентська республіка», 15x4 Ternopil , Випускний-2018 , концерт DZIDZIO, мистецькі ярмарки,...

Кожних зайвих 10 кг – це додаткове навантаження на кістки і м'язи. Це загрожує артрозами,  виникненням цукрового діабету,...

play_circle_filled

Водій на автомобілі "Волга" збив на пішохідному переході велосипедиста.

Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up