Ціни виросли, а бензину більше не стало. Чи реально знайти пальне у Тернополі — ми перевірили

Ціни виросли, а бензину більше не стало. Чи реально знайти пальне у Тернополі — ми перевірили
  • «20 хвилин» неодноразово розповідали про ситуацію з пальним у Тернополі. І перед тим, як урядовці вирішили скасувати держрегулювання вартості, ми перевіряли, за якими схемами на АЗС реалізують пальне. 
  • Чи вплинула ситуацію із відміною держрегулювання не тільки на ціну, а й кількість палива? Наш кореспондент побував на заправках 20 травня. Яка картина тепер? Читайте та дивіться відео.

Під час війни усі ми неодноразово помічали черги на АЗС. На деяких взагалі на стеллах тривалий час показувало нулі. Хтось примудрився продавати бензин чи дизель через додаток за значно вищою ціною. 

Як «хімічать» на заправках читайте тут: На табло нулі, а продають за талонами та через додаток по вищій ціні. Як «хімічать» на заправках?

Отож, кореспондент «20 хвилин» знову проїхав по тернопільських АЗС, аби дізнатися, що там відбувається зараз. Чи стало більше бензину, після того, як держава перестала контролювати ціну на паливо?

ОККО
На АЗС мережі на рекламному стенді нулі на 95-й бензин та газ – це означає, що його можна прибрати за спецталонами працівникам організацій. Щоправда, згідно з додатком цієї мережі, на кількох заправках є в продажі 95-й бензин. Що цікаво, окрім преміального, який продавали і раніше, відпускають і «звичайний» 95-й. Очевидно, що це наслідок скасування держрегулювання. Його раніше не продавали, вважаючи ціну, яку пропонувала держава, занадто малою.  А тепер вона майже зрівнялася з преміальним. За 95-й преміальний треба віддавати 52 гривні за літр, а за «звичайний» — 51 гривню за літр.

Відео дня

WOG
До скасування держрегулювання ця мережа була чи не єдиною, де можна було придбати пальне з вулиці, але для цього потрібно було відстояти не одну годину в кілометровій черзі. Зараз, як помітили, – черги скоротилися до сотні метрів. Можемо припустили, що причина цього у зміні вартості бензину. Ще 18 травня, відстоявши у черзі, бензин тут можна було придбати за 41.85 грн за літр. А нині вартість підскочила більш, ніж на 10 гривень, і тепер становить 52 гривні за літр. Також з’явився у продажу «звичайний» 95-й, який тут також коштує на гривню менше, ніж преміальний бензин.
Дизельне пальне на WOG продають за 57 гривень\літр, а газ — по 39.98 гривень\літр.


БРСМ
На заправках цієї мережі сьогодні не можна придбати жодного пального, окрім газу (по 38.99).
— Не знаю, коли щось з’явиться. Приїде бензовоз — будемо продавати годинки три, потім бензин знову скінчиться. На багато не вистачає, — каже заправник.
До скасування держрегулювання на АЗС цієї мережі вказували вартість 95-го бензину 41.84 грн\л. Але його через касу не продавали, придбати можна було тільки через додаток, де вартість літру бензину вже становила 44.99 грн\л.
19 травня на очах у кореспондента «20 хвилин» на БРСМ все ж таки відкрили продаж через касу, якраз по позавчорашній ціні через додаток 44.99. А вже 20 травня, очевидно, що бензин скінчився, але в додатку його вартість вказують ще більшою — 47.99 грн\л.


Energy
До заправок цієї мережі відносяться АЗС ANP, «Укрнафта», «Авіас», де продавали пальне українського виробництва. Зараз на усіх них — немає жодного пального. Як було і два дні тому. Втім у багатьох людей є пальне, придбане у додатку цієї мережі. Відповідно залити його до своїх баків немає можливості. Додзвонитися на гарячу лінію мережі — нереально вже кілька тижнів.

Єдине джерело інформації в таких умовах — це працівники заправок:
— Не турбуйтеся. Є люди, у яких і по 100 літрів куплено. Ні у вас, ні у них воно не пропаде. Більше того, ви навіть в ціні не втратите. Купили якщо 20 літрів, то їх і отримаєте, без доплати, навіть якщо бензин уже буде дорожче. Це не моя особисто думка. Це інформація від мережі. Ви ж розумієте, що наші потужності всі розбомблені. Зараз домовляються про поставку з-за кордону, — розповіла нам касирка АЗС «Авіас».
До скасування держрегулювання вартість 95-го бензину в додатках мережі вказували 42 грн\л. Зараз — по 46 грн\л. Проте на всю Україну лишалося тільки 5 заправок мережі, де 95-й бензин був у наявності (станом на 12.18).

На заправках інших мереж бензин у продажу поки що також відсутній. Максимум, що є у наявності – це газ. Відтак розуміємо, що скасування держрегулювання вартості пального наразі особливо не вплинуло на наявність пального у Тернополі. Там, де був бензин, там він і лишається, тільки платити тепер потрібно на 10 гривень більше за літр,  а також черги за пальним стали, все ж таки меншими ні кілька сотень метрів.


ЩО БУДЕ ДАЛІ?

Тернопільський інженер, експерт з питань добування нафти і газу Андрій Закревський вважає, що у найближчі кілька тижні ситуація з пальним кардинально не зміниться.
— Дефіцит буде триматися. Тому що психологія повного баку не може змінитися, і ресурс моментально не знайдеться. Потім стане трошки краще, а ще трошки згодом почнуться польові роботи у аграріїв та ситуація знову погіршиться. Ціни на пальне також вплинуть. Люди заправлятимуться та їздитимуть трошки менше, під впливом цінового шоку. Проте дефіцит пального на ринку це, скоріш за все, не скоротить», — розмірковує пан Закревський. 

Також, на думку експерта, не варто відкликати ймовірність того, що через деякий час урядовці можуть повернутися до регулювання паливного ринку.

Автор: Павло ПОСОХОВ

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (4)
  • David Starr

    Нащо вам те пальне - троліки їздять напівпорожні, клас.
  • L L

    По паливних талонах завжди можна заправити пальне на вог і окко без черги.
  • Діма Андрущенко

    Казав Труш терпіть... з тижня на тиждень  прибуде.

    Читач71 reply Діма Андрущенко

    Ага, казали експерти, що до кінця червня ситуація більш -менш стабілізується, а нормальною стане ближче до кінця року. Так що терпіти ще довго. Добре хоч урядовці перестали казки розказувати, що ось-ось все вирішиться.

keyboard_arrow_up