Партнер рубрики Події

У якому стані комунальний транспорт Тернополя: ми перевірили

У якому стані комунальний транспорт Тернополя: ми перевірили

Журналісти «20 хвилин» перевірили стан комунального громадського транспорту Тернополя. Чи чисто та комфортно у автобусах та тролейбусах? Чи чекати оновлення транспорту під час війни? Про це у матеріалі.

 

Вулицями міста курсує комунальний транспорт та транспорт приватних перевізників. Частину комунального автопарку вже оновили – це низькопідлогові автобуси МАЗ та МАН, а також нові тролейбуси Škoda. Ми перевірили, у якому стані автобуси та тролейбуси. Тож обрали різні маршрути та різний комунальний транспорт, який курсує мустом. Що ж ми побачили?

11 тролейбус

Це тролейбус «гармошка». Всередині було чисто, сидіння в хорошому стані. Ми не помітили розірвану чи протерту обшивку. В салоні розвішані молоточки для розбиття скла. Також тут були встановлені два валідатори на входах. Як повідомили у міській раді, у комунальному транспорті планують встановити 100 додаткових нових валідатори. Станом на 10 травня вже обладнали 34. Також у тролейбусі працював кондуктор, тож квиток можна купити у трьох місцях. Розклеєної реклами всередині майже не було, хоча вздовж салону є спеціальні стенди. В деяких місцях була іржа. 

Відео дня

10 тролейбус

Це також «гармошка». Його стан був трохи гірший, ніж попередній. Деякі сидіння брудні та протерті, в салоні багато іржавих елементів. Ми побачили кілька металевих латок на підлозі. Було два валідатори та ще одне місце для встановлення третього.  Також є рекламний монітор біля входу в кабіну водія. Рекламу та оголошення показують без звуку. Молоточків для розбиття скла не було. 

35 автобус

Це низькопідлоговий автобус МАН. Всередині є стаціонарний валідатор та ще один валідатор біля водія. Хоча на вулиці було прохолодно – всередині досить душно. Оббивка деяких крісел затерта до блиску. Багато сидінь та стіни у малюнках та написах. Реклами в салоні не було, лише інформація для пасажирів. Деякі оголошення вже застарілі. До прикладу - про масковий режим у транспорті. Є місце для інвалідного чи дитячого візка. У салоні є молоточки для розбиття скла.

Тролейбус 8

Цей тролейбус вже старий. Зовні він в іржі. Всередині майже уся оббивка сидінь потріскана. Двері та стіни вкриті не одним шаром жовтої фарби. Стаціонарного валідатора на вході немає, купити квиток можна у кондуктора. Молотків для аварійного розбиття скла ми не побачили, але в цьому тролейбусі були компостери для квитків. Деякі вікна, щоб не відкривались, закриті дерев'яними брусками. Є монітор з рекламою. Він працював без звуку. Під час поїздки, коли тролейбус наїжджає на ями чи нерівності – чується сильний гуркіт.

Автобус 6

Це низькопідлоговий автобус МАЗ. Всередині було чисто, але на обшивці сидінь був пил. Є молоточки для розбиття скла. Автобус виглядав як новий. Купити квиток можна на вході біля водія. 

Тролейбус 8

Цей тролейбус «гармошка» був у кращому стані, ніж інший тролейбус на цьому ж маршруті. Тут було два стаціонарні валідатори та ще один у кондуктора. На стінах було багато різної реклами, оголошень, плакатів. Також було чимало слідів від старого скотчу. Багато металевих елементів роз’їдає іржа. Сидіння вже брудні, але обшивка не протерта. 

Тролейбус 5 

Це був новий тролейбус Škoda. Тут був один стаціонарний валідатор. Ще один – у кондуктора. Також є місце для встановлення ще одного валідатора. Всередині не було реклами. Також не було монітору з рекламою. Але є стрічка де з'являється інформація про маршрут, правила техніки безпеки. Спеціального відкидного пандусу для інвалідного візка не було. 

Автобус 29

Це ще один низькопідлоговий автобус МАЗ. Валідатор є лише у водія на вході, але є місце для його встановлення в салоні. Є монітор, який показував рекламу без звуку. В салоні розклеєна інформація для пасажирів. Оббивка деяких сидінь в пилюці. Салон чистий але було кілька квитків на підлозі. 

Тролейбус 5

Це був старий тролейбус. Валідатор – у кондуктора. Обшивка деяких сидінь протерлась та брудна. Поручні іржавіють. Біля місця кондуктора ми побачили щось схоже на тумбу. 

Автобус 1А

Автобус має стаціонарний валідатор та валідатор біля водія. Сидіння брудні - у плямах, пилу та волоссі. Обшивка у багатьох місцях протерта. Фарба з поручнів лущиться. Стіни та стеля салону брудні - видно старі розводи. Також є малюнки та написи вандалів. На стелі дерев'яна обшивка розбухла від води, яка потрапила через люк.

Автобус 18

Це маршрутне таксі. Валідатор знаходиться біля водія. Сидіння брудні. Фарба з поручнів лущиться. Стіни обшиті ламінатом.  На вікнах - шторки. Також в салоні були молотки для аварійного розбиття скла

Автобус 11 

Ще одна жовта маршрутка. Валідатор є біля водія. Оббивка на деяких сидіннях почала тріскатися. Обшивка салону брудна та обшарпана. Всередині було кілька рекламних оголошень та інформація для пасажирів. Фарба на поручнях стикається

Автобус 20А

Це новий низькопідлоговий автобус Еталон. Всередині чисто, обшивка на сидіннях нова. Квиток можна придбати біля водія. Є інформаційний монітор на якому показують рекламні оголошення. Розклеєної реклами в салоні ми не побачили. Також є молоточки для аварійного розбиття скла. 

Виділили кошти на нові автобуси

Під час 25 сесії міської ради депутати підтримали рішення про зміни до бюджету на 2023 рік. 

Як доповіла заступниця міського голови Вікторія Остапчук, для комунального підприємства «Тернопільелектротранс» виділили 7,3 млн гривень для закупівлі 5 низькопідлогових автобусів. Планують придбати користований транспорт. Це приблизно 1,46 млн гривень за автобус. 

На сайті державних закупівель наразі ми не побачили оголошеного тендеру на закупівлю автобусів «Тернопільелектротрансом» чи міською радою. Тож ми звернулися з інформаційним запитом до Управління транспортних мереж та зв’язку та запитали, які саме автобуси хочуть придбати, чи планують цього року купувати ще автобуси чи тролейбуси та скільки одиниць транспорту потребує заміни. Відповідь опублікуємо, щойно її отримаємо. 

Яка ситуація з транспортом

Під час останньої робочої наради з керівниками транспортних підприємств 27 квітня, начальник Управління транспортних мереж та зв’язку Олег Вітрук повідомив, що у місті триває заміна комунального транспорту у рамках співпраці з європейськими інвесторами. 

– У Тернополі загалом діє 9 тролейбусних та 34 автобусних маршрути. Їх обслуговує 45 тролейбусів та 144 автобуси, – повідомив Олег Вітрук. – Проводимо планомірне оновлення транспорту. КП «Тернопільектротранс» здійснює перевезення 29 великомістними автобусами МАН та 20 автобусами середньої місткості. Також придбано два низькопідлогові тролейбуси Škoda. КП «Міськавтотранс» отримав 15 нових автобусів з минулого року. В рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком проект «Міський громадський транспорт України – І» на стадії завершення придбання 15 нових автобусів для КП «Міськавтотранс». Також Тернопіль приймає участь в проекті «Міський громадський транспорт України – ІІ», згідно якого передбачається придбання для міста 30 нових низькопідлогових тролейбусів. У травні ми оголошуватимемо тендер на закупівлю. Спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку ми проводимо консультації щодо виділення коштів для подальшого оновлення транспорту. 

Також начальник управління поскаржився, що у зв’язку зі зростанням вартості паливно-мастильних матеріалів, обслуговування транспорту, заробітних плат працівників, тощо – собівартість проїзду у транспорті міста мала б становити не менше 14 гривень. 

Наразі вартість проїзду у транспорті (незалежно від типу та перевізника) з персоніфікованою карткою тернополянина становить 8 грн, з електронним проїзним – 9 грн, при розрахунку банківською карткою або при купівлі разового квитка у терміналі на зупинці – 10 грн. 

Ми також запитали, чи розглядає міська рада можливість зростання тарифів на проїзд. Чи чекати тернополянам змін? Більше – згодом. 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (14)
  • Оленка Оленка

    Це люди смітять в транспорті а не шофер.
  • Оксана Лукашевська

    Бритко . Не чисто
  • Antonina Chekyrda

    Транспорт в жахливому стані.
    Ми всі так хочемо Європи!!!!
    Майже кожен тернополянин був за кордоном.і бачив який там чистий транспорт,а в нас все жахливо брудне навіть і немає служби яка миє і прибирає транспорт. А це є перше середовище для розвитку всіляких вірусів.

    Dobryak Dobryak reply Antonina Chekyrda

    Antonina Chekyrda, тому що уряд на рівні міст та держави лобіює розвиток громадського транспорту, а в нас міська влада просуває або принаймні нічого не робить з лобізмом приватних автівок, зайнята покриванням знахабнілих забудовників і самопіаром.
    Поки уряди інших міст роблять кроки до закупівлі нових тролейбусів/трамваїв/автобусів, домовляються з європейськими фінансовими установами (ЄІБ, ЄБРР) і їдуть особисто в Європу підписувати договори на отримання грантових коштів на оновлення парку громадського транспорту і реалізацію плану міської мобільності, і співпрацюють з європейськими містами з приводу закупівлі нових трамваїв, тролейбусів і автобусів, в нас у Тернополі має місце лобізм владою знахабнілих забудовників і самопіар.

    Можливо, знайдуться "вумні" неначасуни, які скажуть, що це "не на часі", але перепрошую, ця реформа прямо впливає на якість життя, бо від заторів страждають і користувачі ГТ, і самі ж автомобілісти, і спецслужби, і логістика, які так чи інакше визначають життя міста, незалежно від того, хочеться цього чи ні.
    і ніщо не заважає брати грантові кошти у ЄІБ та ЄБРР. Не сперечаюся, що в прифронтових містах такі програми під великим питанням. Можливо, подумають, що відгребуть на цьому тендері кошти, але ЄІБ та ЄБРР якраз контролюють спрямування та обіг цих коштів, тобто свого роду як наглядачі.

    Щоб нам успадкувати успіхи Європи, нам слід провести купу важливих транспортних реформ для усування автомобільного лоббі:
    – Оновити парк ГТ, без чого не буде можливим зростання попиту на нього.
    – Смуги ГТ та перепроектування вулиць.
    – Законодавча підтримка поліцією ГТ, яка повинна стежити за тим, щоб приватні авта не заїжджали на смуги ГТ та посадкові кишені
    – Сучасна контактна мережа, яка окрім того, має бути розташована доволі близько до зупинок ГТ, щоб не доводилося паркуватися якомога далі від них
    – Нормальне облаштування зупинок ГТ, а саме бордюри, які зменшать ризик і побоювання водіїв пошкодити транспортний засіб під час посадки, а також мінімалізація висотного інтервалу між платформою і підлогою ГТ, що практикується у Вінниці.
    – Купувати ГТ з дизель-генераторами, які помітно безпечніші та екологічніші за батареї для автономного ходу, але виконують ту ж функцію, що ефективно у випадках, коли доступ до контактної мережі загороджує ДТП чи якась інша перешкода, ну або у разі знеструмлення.
    – Гідні умови праці персоналу (висока зарплата, сучасні відпочинкові зони, можливість смачно поїсти, комфортна робоча обстановка, регулярне забезпечення достатнього запасу деталей для швидкого ремонту ТЗ), що забезпечить прилив кадрів і допоможе побороти проблему нестачі рухомого складу на маршрутах.
    – Облаштування низькопідлогових секцій в високопідлогових тролейбусах і можливість натисканням кнопки відчинити двері (обидві інновації також уже практикуються в Вінниці)
    – Зручна, зрозуміла, синхронізована мережа громадського транспорту, а саме облаштування сучасних пересадкових центрів, де спостерігається найвищий прилив пасажирів, і за якої ГТ курсуватиме регулярно і передбачувано.
    – Фінансування належного обслуговування ГТ, що безпосередньо впливає на його роботоздатність та тривалість життя.
    – Впровадження спрощеної системи оплати: разових, місячних та річних абонементів без прив'язки до кількості поїздок, щоб пасажири не переймалися через обмежену кількість поїздок, а орієнтувалися за часом.

    Приватний транспорт має доволі помітний недолік – неефективне використання простору. Якщо з середньостатистичного 12-метрового автобуса пересадити всіх, припустимо, 30 сидячих пасажирів на 5-метрові приватні авта по 5 чоловік на кожне, колона становитиме 30 м, в майже 3 рази більше за довжину автобуса, а якщо і по 2, то взагалі 75 м.
    Але схоже, у міської влади нема ні розуміння, ні бажання щось з тим усім робити, при бажанні виправдавшись доволі примітивно "не на часі"...
  • Lyuda Kostyuk

    А чому немає 20 маршруту? Брудне все : вікна, сидіння, стеля(( гидко іхати.

keyboard_arrow_up