- За останніх чотири роки суттєво збільшився вклад в дороги області, - каже перший заступник голови облдержадміністрації Іван Крисак.
У 2015-ому році, як каже пан Крисак, на всі дороги, в тому числі і місцеві, отримали 120 мільйонів гривень, у 2016-ому - 373 мільйони, 2017-ому - 870 мільйони.
- В цьому році ми очікуємо на державні дороги загального значення - приблизно один мільярд 300 мільйонів і плюс 315 мільйонів на місцеві дороги, - каже пан Крисак. - Таких коштів наші дороги ще не бачили. Майже 70 відсотків коштів ми уже отримали та вклали їх в дороги. Зараз ми передбачили ремонт 67 ділянках місцевих автодоріг, протяжністю 75 кілометрів.
Як каже Іван Крисак, зараз на балансі ОДА 3519 км, з них 324 - обласні, а решта - районні та місцеві дороги.
- На 11 з 67 доріг уже завершений або ще йде ремонт, - каже пан Крисак. - Чому так мало? Хотілось б значно більше відремонтованих доріг. Але ще до минулого року не було спеціалізованої служби по будівництву чи ремонт доріг. А в листопаді 2017-ого року голова облдержадміністрації дав розпорядження, щоб дороги утримувало та було замовником управління капітального будівництва.
Про відремонтовані дороги та плани розповів керівник служби автомобільних доріг у Тернопільській області Богдан Юлик. До 24 серпня планують доробити дорогу М-09 Тернопіль-Львів-Рава-Руська. Раніше ця дорога була національного значення, тепер - міжнародного. На ремонт дороги в цьому році виділили 85 млн грн. Повноцінно всі шари асфальтно-бетонного покриття облаштували уже більше, ніж на 20 км. На 16,4 км облаштовують верхні захисні шари. Частина автодороги вже розмічена.
Ще в цьому році уже ввели в експлуатацію 11 км дороги М-19, яка розташована на відрізку Тернопіль-Кременець. Вартість робіт - 154 млн.
- Ще одна автодорога - М-12 Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знам’янка, яка є частиною міжнародного коридору GOhighway, - каже пан Юлик. - Вартість - 823 мільйони гривень. Всі роботи по дорожньому полотні уже завершили, провели регенерацію основи на всій протяжності автодороги, облаштували вирівнюючий шар та облаштували верхній шар на 38,9 км.
Зараз облаштовують тротуари в Смиківцях та Кам’янках. Завершити роботу планують протягом тижня. Також, почали наносити розмітку. Ввести і здати в експлуатацію дорогу планують до Дня Незалежності. Ремонт одного кілометра дороги, як зазначив Богдан Юлик, шириною 9 метрів коштує від 10 до 13 млн.
Ремонтують й об’їзд міста протяжністю 14,5 км. Уже декілька років єдиним шляхом для водіїв великогабаритного транспорту через Тернопільську область є траса Р-41. Після того, як через Гаївський міст заборонили їздити транспорту, вага якого перевищує 8 тонн, фури і автобуси можуть перетнути Тернопільщину лише скориставшись обходом Тернополя. Через це покриття на даному автошляху потребує негайного ремонту.
- Всі знають проблеми з Гаївським мостом, а об’їзна Тернополя Р-41 - це автодорога проходить попри “Подоляни” та з’єднує автодороги М-19 та Тернопіль-Львів, - пояснює пан Юлик. - Якщо ми б ремонтували цю ділянку дороги, то не змогли б доставити асфальтобетон на автодорогу М-12. Тому ми доробили цю дорогу і приступили до М-41.
Роботу планують завершити орієнтовно до середини вересня. Вартість близько 250 млн.
Ще в цьому році планують завершити проектування східної об’їзної міста - автодороги протяжністю 8,6 км, яка об’єднуватиме автодороги М-19 та М-12. Розмір фінансування - 20 млн євро, які виділив Європейський інвестиційний банк. Зараз, як повідомляє пан Юлик, працюють над проектуванням, вартість цих робіт - 4 млн грн, його завершать до кінця цього року. А в 2019-ому році розпочнуть роботи.
- Чому саме ці дороги ремонтуємо? Вони є частиною основного транспортного коридору через який йтимуть всі перевезення до портів України, - каже пан Юлик. - Тобто відремонтувавши ці шляхи, ми розвиваємо транспортний потенціал області
В наступному році планують відремонтувати автодорогу Івано-Франківськ-Бучач-Тернопіль. Внесуть в план на наступний рік і кілька аварійних мостів.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер