Через запровадження «червоної зони» карантину, у тернополян побільшало проблем. Хоча на рух громадського транспорту, роботу ТРЦ, закладів освіти та громадського харчування це не вплинуло, тернополяни не можуть сісти на потяг у місті.
Через обурення людей, пасажирам все ж дозволили виходити у Тернополі, однак сісти в потяг не вдасться. Для цього доведеться їхати в інше місто, яке визначено як зелену зону.
Тернополянка Тетяна ще до введення у місті «червоної зони» придбала квиток на потяг №86 з посадкою на станції «Тернопіль».
- На касі мені розповіли, що я можу сісти з цим квитком на потяг, але не в Тернополі, - каже Тетяна. – Я поїхала у Підволочиськ, там мене пропустили. Однак провідники мені сказали, що квиток анульовано. Скоріше за все, тому що не було посадки у Тернополі, хоча там ніхто сісти не може. Квиток виставили на продаж.
Викупити квиток не встигли, тому жінка їхала на своєму місці. Люди, які їхали з нею, розповіли, що коли вони купували квитки, її місце було вільне.
- У Вінниці я дізналась від попутників, що моє місце було на продажі, і в касі перед покупкою квитків їм сказали, що купе було повністю вільне. Чому так сталось – не розумію, адже я не здавала квиток. Доїхала я без проблем, мене ніхто не висаджував з потяга, новий квиток купувати не довелося.
У довідковій залізничного вокзалу міста нам пояснили, що проблем з проїдом у людей не повинно бути, навіть якщо квиток купували до обмежень і в ньому вказано «Тернопіль» як місце посадки або висадки.
- Наразі ми не продаємо квитки з кінцевою станцією у Тернополі, але якщо ви купили їх завчасно – ними можна скористатися, вони дійсні, - пояснили на вокзалі. – Сісти на потяг у Тернополі не можна, але можна сісти на інших станціях. Якщо ви купуєте квиток завчасно, до того часу зупинки можуть знову відновити. Якщо щось зміниться – ви можете замінити квиток з посадкою в Тернополі. Квитки можна повернути у касу або онлайн. «Укрзалізниця» у зв’язку з обмеженнями повністю відшкодовує вартість білету.
Чому міг статися інцидент з анулюванням квитка – невідомо. Як пояснили у квитковій касі – імовірно просто стався збій в системі. Проблем у пасажирів, які їдуть з червоної зони карантину виникати не мало б.
Як розповіла Тетяна, її не висаджували з потяга. Скарги нікуди писати не хоче, оскільки їй вдалось доїхати до місця призначення.
Ми запитали юриста Ростислава Небельського, що робити у випадках, коли вас хочуть висадити з потяга. Юрист пояснює, що є чітко визначений перелік ситуацій, коли вас можуть висадити з потяга. Однак якщо працівники залізниці, на вашу думку, діють неправомірно – варто одразу фіксувати правопорушення.
Як пояснює юрист, добитися відшкодування за завдані збити та моральну шкоду, якщо вас висадили з потяга, може бути важко. Тому варто мати якомога більше доказів, порушення. Варто записати дані людей, які змушували вас вийти з потягу.
- Скаржитись в «Укрзалізницю» на «Укрзалізницю» наврядчи принесе результат, однак це, звичайно, можна робити, - каже Ростислав. - Нести заяву до поліції також не допоможе. Такими питаннями займається Держпродспоживслужба, адже були порушені права споживача. Справа навіть може дійти до суду. Також варто пам'ятати, що є перелік підстав, за якими пасажира можуть висадити з потяга.
На думку юриста – вся ця ситуація з обмеженням висадки та посадки пасажирів у місті не несе ніякої користі, а лише додає проблем людям.
- Ці всі заходи не раціональні, - каже юрист. - Я вважаю, що ці обмеження не є обгрунтованими.
А ви часто користуєтесь послугами залізниці? Чи бували у вас неприємні ситуації з працівниками потягу? Пишіть у коментарях!
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 16 квітня 2025
Читати номер