Зустрітися з Яніною прийшло чимало тернополян, щоб почути її історію та задати свої питання.
- Я маю нагоду слухати виступ Яніни вже вдруге, – розповідає тернополянка Ольга Навроцька. – Нещодавно я була у Львові на Super Women, де мала честь послухати цю людину. Кожне слово Яніни дуже щире та проникливе. Я впевнена, що чоловікам Яніна більше подобається, бо в ній вони вбачають справедливість та правдивість. На заході у Львові, де були одні жіни, чи не кожна друга розповідала, що її чоловік дивиться телепередачі з Яніною Соколовою. Для мене Яніна – це дуже сильна жінка, яка кинула виклик суспільству, пройшла довгий шлях боротьби зі своєю хворобою і тепер допомагає іншим.
Публіка зустріла Яніну тепло. Говорила телеведуча на тему «Ти зможеш», мотивуючи інших на своєму досвіді.
- Тему для розмови я обрала не випадково, оскільки я готуюсь до виступу на міжнародній платформі TED-X, – розповідає Яніна Соколова. – Мій меседж – тільки ми вирішуємо ким нам бути, з ким нам бути і що нам робити. Своє життя можна розвернути на 360 градусів в один момент. На своєму досвіді я переконалась, що це можна зробити.
Як розповідає Яніна, про онкологію вона дізналась не одразу. Лікарі в приватній лікарні спершу встановили невірний діагноз та призначили їй гормональні препарати. Після повторних аналізів хворобу виявили точно.
- В мене в телефоні є функція нагадувань того, що було рік тому, – розповідає Яніна. – Було дуже кумедно, коли перед тим як їхати до Тернополя я прокинулась і побачила нагадування про відеоролик, коли я перебувала в Інситуті раку. Я згадувала ту плісняву, катетери, ці коридори з не дуже приємною атмосферою та невідомість попереду, адже я не знала, як пройде хіміотерапія. Але в якийсь момент я «прокинулась» і зрозуміла, що це мені далось не просто так. Тоді ще ніхто не знав про мою хворобу. Паралельно всі «обсмоктували» черговий випуск «Рандеву», коли я говорила з Анастасією Приходько. Я читала коментарі вся в катетерах і думала, наскільки контрастне життя.
Про свою боротьбу з хворобою телеведуча написала у своїй книзі «Я, Ніна». Разом з тим, «Я, Ніна» – це великий місійний мультимедійний проект, в рамках якого буде видано книгу, засновану на реальних подіях життя Яніни Соколової, знято повнометражний художній фільм «Я, Ніна» та кліп на саундтрек до фільму – пісню «Сьомий день» гурту «Друга ріка». Головні ролі у фільмі зіграють Яніна Соколова, Валерія Ходос та Валерій Харчишин. Під час виступу Яніна показала глядачам анонс фільму з кадрами, відзнятими в Одесі.
- В своєму житті я зрозуміла, що треба стрибати, а парашут відкриється згодом, – каже Яніна. – За рік, який я пережила, я встигла зробити більше, ніж за усе своє життя.
Як розповідає Яніна, під час хвороби поруч був її друг, який підтримував її. Він підтримував її та завжди був поруч. Як каже Яніна. В той момент хотілось бути саме з цією людиною.
Як розповідає Яніна, під час лікування від роботи відмовитися не можна було. Щоб приховати хворобу, на грим доводилося витрачати по кілька годин. На правильний макіяж могло піти кілька годин. Ніхто з глядачів не підозрював про її захворювання. Дехто навіть почав закидати, що насправді ніякої онкології Яніна Соколова немає, а це все вигадка заради хайпу.
Особливу увагу журналістка приділяє своєму оточенню.
- Мені б дуже хотілося, щоб у вашому житті були речі, які ви любите, – розповідає Яніна. – Те, чим ви займаєтесь, маєте любити не тільки ви, а і ваш колектив. Коли в нашому колективі людина не любить те, чим займається, нам доводиться прощатися. Я хотіла б, щоб ви оточували себе тільки тими, хто любить вас і кого любите ви. В соціумі це не можливо, а в роботі, яку ви обираєте – це шлях до успіху.
Як розповідає Яніна, популярний антипропагандистський відеопроєкт з’явився майже випадково. Його дивляться мільйони людей.
- Проєкт ми почали просто з авантюри, - каже телеведуча. – Я обідала з подругою на «Бессарабці» і поруч проходили сценаристи, з якими ми разом зробили цей проєкт менш ніж за тиждень. Він дуже дорогий. За півтора місяці ми зібрали понад 100 тис. підписників і отримали «Срібну кнопку YouTube». Гроші на цей проєкт я шукала у депутатів з активною громадською позицією, але всі відмовлялися. Врешті два бізнесмени погодились допомогти, оскільки це важливо для нашого суспільства.
По статистиці YouTub, антипропаганду Яніни Соколовой дивляться понад 20 мільйонів людей по всьому світу. Понад 80% аудиторії – чоловіки. Як каже ведуча, чималу роль грає глибоке декольте, лайливі слова та гострі жарти. Як каже Яніна, після опитування глядачів з’явилась цікава статистика глядачів. Як розповідає ведуча – значна частина аудиторії дивиться відео без звуку. Як пояснює Яніна – це пов’язано з тим, що всі сукні з глибоким декольте, а більша частина аудиторія – чоловіки. Друга категорія глядачів ненавидять передачу, однак хейтери приносять не мало користі завдяки своїм переглядам. Третя категорія, як жартома називає їх Яніна, – «нацики», які переймаються за свою державу та отримують задоволення від новин в випусках. 13% аудиторії – росіяни по усьому світу, значна частина з яких підтримує та з задоволенням дивиться антипропаганду. Однак російська мова ведучий дається важко.
- Я в житті мало спілкуюся російською, – каже журналістка. – В мене україномовна щелепа і це все говорити для мене тягар. Нещодавно ми знімали черговий випуск до другої ночі і довелося робити перерви, бо російські числівники я вже просто не могла вимовити. Російська мова та нецензурна лайка необхідна тільки для того, щоб привабити якомога більшу категорію глядачів.
- У нас майже всі канали є приватні, – розповідає Яніна. – Будь-який канал чітко формує позицію власника. Інакше просто не буває. Це дуже легко перевірити. Достатньо послухати риторику каналів Медведчуків. Є телеканал Порошенка, є канал Коломойського. Дуже мало журналістів чинять супротив та говорять правду.
Як розповідає Яніна, чинити опір власнику телеканалу надзвичайно важко. З цим може впоратися далеко не кожен. Дехто не ризикує і лише одиниці наважуються говорити в супереч політики власника.
- Просто відкрию таємницю для тих, хто не знає, як працюють телеканали – чинити опір можуть робити тільки ті, хто завоювали авторитет серед глядачів, – каже Яніна. – Тільки якщо у вас великий авторитет, власник буде боятися вам пред’являти претензії. На кожному телеканалі є люди, які дозволяють себе використовувати і є ті, хто цього робити не дозволяє. Настає момент, коли ти перестаєш бути журналістом окремого каналу, а перетворюєшся на окрему персону. Мені все одно, на якому каналі я працюю, головне – щоб цей канал не належав власнику, який підтримує терористичні напади на моїх земляків на Сході або має проросійські погляди.
Розповіла Яніна Соколова і про свій благодійний проєкт по збору крові та волосся. З волосся виготовляють перуки для онкохворих дітей. Як каже журналістка, перука коштує дуже дорого – кілька тисяч доларів. Догляд за такою також потребує значних коштів, оскільки її не можна мити та сушити як звичайне волосся. На засоби для догляду потрібно витрачати близько 2,5 тис. гривень в тиждень.
Як розповіла Яніна Соколова, одна з головних цілей, з якими вона приїхала до Тернополя – залучити якомога більше людей до волонтерської діяльності. В першу чергу Яніна звернулася до бізнесменів та представників влади, які могли б організувати збір волосся у Тернополі. Як каже Яніна, зробити це не важко, головне – проявити ініціативу.
Відповіла Яніна і на питання деяких тернополян. Запитували журналістку про все – сім'ю, роботу, дитинство та життєвий шлях. Всі, хто мав змогу взяти мікрофон, виражали свою повагу та захоплення Яніною.
Не лишили гостю без подарунків. На згадку про Тернопіль, телеведучій подарували вишиванку. Але найбільш розчулив гостів та саму Яніну подарунок однієї тернополянки, яка пожертвувала своїм волоссям для благодійного проєкту.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Цьвєк
кобра
Катерина Володимирівна reply кобра
Богдан
Аня
Саша Крест reply Аня