Узагалі – це ціла торгова мережа, яку започаткувала одна тернопільська родина. Перший невеликий магазинчик відкрили ще у 2008 році. За сім років виросли вже три магазини. Наразі власники планують відкрити ще й салон-студію.
Перед тим, як провести мене на робоче місце, керівник відділу маркетингу Олександр Барзишин пояснює основні принципи роботи.
– Чому салон? А тому, що, окрім простих операцій купівлі-продажу ми надаємо ще й додаткові послуги – консультації, роз’яснення щодо догляду, вибору продукції, – каже він. – Можна розказати покупцеві про товар, на який він звертає увагу, а можна з ним поспілкуватись, щоб взнати, що йому краще підійде.
Вчаться на семінарах
За словами Олександра, нині споживачі самі починають цікавитись технічними характеристиками керамічної плитки чи сантехнічних виробів. І це приємно тішить, що тернополяни вже хоч в якійсь мірі цінують якість.
Аби всі працівники могли надати високоякісну консультацію, для них час від часу влаштовують навчальні тренінги та семінари.
– Приміром, одне з нещодавніх занять, яке ми проводили, присвячене темі декоративної штукатурки: як її правильно наносити, із яким часовим інтервалом тощо, – пояснює він. – У ролі експертів запрошуємо представників від виробників продукції.
Що стосується асортименту товару, то він досить такий різноплановий та багатоманітний. Є продукція іспанського, італійського, польського, чеського, українського виробництва. У залежності від якості формується і цінова політика.
– Є як дорожчі, так і дешевші варіанти, – говорить Олександр. – Тож кожен може вибрати собі асортимент, у залежності від розміру гаманця. Звісно, що людина повинна враховувати такий важливий факт, як вмілість майстра. Адже навіть найдорожчі варіанти плитки можна покласти абсолютно нерівномірно.
Після короткого екскурсу разом з паном Олександром проходимо у відділ сантехнічних виробів. Там нас привітно зустрічає менеджер зі збуту Наталія Пельц. Дівчина люб’язна, посміхається та погоджується оперативно пояснити суть роботи, її плюси та мінуси. До слова, керівництво відгукується про мою напарницю, як одну з кращих працівниць. Кажуть, що в неї є хист продавати, тим паче, вона завжди привітна та досить добре знає асортимент.
Унітазів – понад 100 видів
У мене, якщо чесно, одразу закрадаються сумніви: дівчина і сантехніка – це просто якесь космічне поєднання. Дуже важко уявити, як це жінки орієнтуються в тому, що потрібно підібрати для унітазу, які ще додаткові деталі потрібні для облаштування ваної чи душової кабіни, як обрати скло, кріплення тощо. Це все практично не сходиться докупи в одній голові.
Коли я окинула оком весь товар у залах, мені просто стало погано. «Господи, подумала я, як же тут можна розібратись – що куди». Але колега по цеху Наталка заспокоює, мовляв, усе буде добре. Головне – час і бажання працювати. Дівчина розказує, що працює в «Кишені майстра» уже більше півроку. І їй, як не дивно, це дуже подобається.
– До цього я також мала справу із сантехнікою, тому трохи досвіду було. Звісно, що на новому робочому місці мені довелось освоїти всі нові нюанси, я їздила на спеціальні навчання, постійно читаю каталоги та дивлюсь різноманітні торгові новинки в Інтернеті.
Процес роботи з покупцями тернополянці дуже подобається. Вона наголошує на тому, що бажання клієнта має бути для нас пріоритетом.
– Люди різні бувають, хто не виспався, хтось посварився з дружиною чи чоловіком, у когось просто день пішов шкереберть, усе можна зрозуміти і намагалися бути ввічливим, - каже вона – Той, хто посміхається, уже з перших хвилин викликає довіру у співрозмовника. Тому всміхатися – золоте правило для всіх, аби добре налаштувати відвідувача на себе.
Поки ми з Наталкою оглядаємо ванни, унітази, умивальники, змішувачі та інше, у магазин завітало подружжя. Вони шукають дзеркало у ванну кімнату. Їх цікавлять розміри, тому тут без допомоги колег не обійтись. Зізнаюсь, от так от одразу говорити і показувати людям продукцію, не знаючи добре про неї, нереально. Перед цим треба погортати купи каталогів, вивчити усі технічні характеристики. Узяти хоча б для прикладу змішувачі. У цьому салоні їх десятки різновидів, і ціна може відрізнятися в декілька разів. У чому ж секрет?
– Просто є змішувачі різних виробників. Відповідно, ціна різна, – каже Наталія Пельц. – Наприклад, товари німецьких виробників, які працюють на ринку сантехніки вже кілька десятків років, дуже якісні, функціональні, вони продумані до останньої деталі, і ціна на них вища.
Те ж стосується унітазів. За словами менеджера, їх у салоні більше 100 різновидів. Крім тих, що представлені тут, ще можна підібрати купу варіантів з каталогів. А там – і різні розміри, і форма, і навіть колір.
– Ви не повірите, але дехто замовляє і чорний унітаз, – посміхаючись продовжує вона. – Його вартість більша, та й виглядає нестандартно.
Є унітаз з пультом керування
Для продавця-аматора, типу мене, різниці в тих унітазах ззовні практично немає. Ну, відрізняться вони за формою, габаритами, але у принципі, сході – всі білого кольору, виготовлені з кераміки. Одначе, це тільки на перший погляд. Насправді навіть матеріал, із якого виготовлений унітаз, може бути якісніший, і простіший, дешевший. Відповідно, і гарантія – як на один, так і на десять років. До того ж, поверхня унітазу може мати додатковий антибактеріальний захист. Є навіть системи, які дозволяють економити воду при її спуску. А ще одна цікавинка, яку я на власні очі бачила в салоні «Кишеня майстра» – це унітаз із пультом керування. Можна тільки уявити, чим там можна керувати. Насправді усе просто – унітаз може вітатися з господарем, у ньому автоматично задається програма зливу води.
Це далеко не всі ноу-хау, які пропонують виробники сантехніки. Я мала нагоду оцінити роботу ще й сенсорної панелі керування душової системи. Завдяки ній можна коригувати температуру води, режим її подачі тощо. А коштує така премудра система всього-на-всього трохи більше 112 тисяч гривень.
У салоні «Кишеня майстра» я ще бачила купу аксесуарів для ванної кімнати – мильниці, підставки для щіток тощо, а також для туалету – йоршики, освіжувачі повітря тощо. Варіація цін також значна. Все залежить від матеріалу та виробника.
Попри те, що це була субота, відвідувачів у салоні було не так вже й багато. За словами Наталки, таке буває, але вкрай рідко. Навіть у будні, годині о четвертій-п’ятій може бути справжній аншлаг – тільки встигай всім все розповідати. Тоді на виручку дівчині приходить завгосп Анатолій. Він завжди охоче пояснить технічні характеристики того чи іншого обладнання і при нагоді надасть кваліфіковану консультацію.
Без чоловіка тут не обійтись
Без допомоги чоловіка у такій справі, чесно кажучи, взагалі важко. От заходили люди, питали, як їм поремонтувати унітаз, так щоб вона нормально зливалась. І хтозна, що їм казати. Моя напарниця вже знає, із чого складається той спусковий механізм, тому могла наочно пояснити, які елементи варто замінити. Але тут ще важливий такий аспект як розмір. Ясно одне – можна швидко знайти спільну мову з клієнтом, налаштувати його психологічно на купівлю товару. Ще одини дуже важливий нюанс – знати продукцію, вміти технічно грамотно підібрати складові. А на це потрібен і час, і зусилля. І, певно, чоловікові таки це було б простіше. Хоча, судячи з того, як добре справляється Наталка, можна зробити висновок, що й жінкам це під силу.
Тим паче, як перед тим зауважив Олександр Барзишин, дівчата комунікабельніші та відповідальніші в плані роботи. А, пройшовши відповідне навчання, цілком добре орієнтуються в асортименті.
Зрештою, ці кілька годин роботи в салоні сантехнічних виробів минули напрочуд швидко. Крім привітних співробітників, які мені хоча б на пальцях пояснювали принципи роботи, траплялись ще й доволі привітні відвідувачі. Дехто навіть за кілька хвилин спілкування встигав розповісти свою життєву історію. Люди відкриті до спілкування, якщо їм показати, що ти готовий слухати.
Як влаштуватись на роботу в салон «Кишеня майстра»
Як повідомили у відділу маркетингу салону, наразі у них є одна вакантна посада – менеджер зі збуту у відділ сантехніки.
Вік претендента – від 18 років.
Вимоги: досвід роботи у сфері торгівлі, надання послуг. Людина повинна бути енергійною, комунікабельною, відповідальною, готовою навчатись та вдосконалюватись.
Умови: претендент проходить співбесіду, після того є оплачуване стажування протягом двох тижнів. У цей час потрібно відвідати тренінгові навчання та семінар від виробників продукції. Поїздка – за рахунок роботодавця.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 27 від 2 липня 2025
Читати номер