Студенти, юристи та родини експолітиків: кому йдуть гроші за рекламу в найбільших телеграм-каналах Тернополя

Студенти, юристи та родини експолітиків: кому йдуть гроші за рекламу в найбільших телеграм-каналах Тернополя

Що об’єднує аварії в Тернополі, зниклу тварину, відкриття магазину чи повідомлення про когось з місцевих посадовців, скандали абощо? Це – контент тернопільських телеграм-каналів, які перетворили місцевий інфопростір на мікс новин, фейків й реклами. Авдиторія читає – канали заробляють, та головне – інформацію тут ніхто не перевіряє, займаються переважно копіпастами та не несуть жодної відповідальності за поширення фейків. Хто ж заробляє на увазі тернополян – розповідаємо.

Телеграм-канали набрали популярності у місцевому інфопросторі від початку повномасштабної війни. Вони щодня збирають тисячі переглядів, приймаючи все підряд – від повідомлень читачів до анонімних «зливів» – без перевірки фактів, редакційної відповідальності чи будь-яких стандартів. У стрічці таких каналів легко натрапити на закривавлене тіло після аварії, перші секунди смертельного ДТП чи маніпулятивну «воєнну» публікацію, що супроводжується ненормативною лексикою або словами у заголовках на кшталт «Треш» і «Жесть». На клікбейті та часто неперевіреній інформації, фейках набивають собі підписників. 

Попри все, люди продовжують підписуватися, читати та коментувати, а канали – заробляти. Чим більше підписників і вищі охоплення, – тим дорожча реклама. Для цього матеріалу ми відібрали 10 найбільших телеграм-каналів Тернополя, розподіливши їх на дві групи: локальні та мережеві канали, що мають у заголовку приставку «Тернопіль», але працюють по всій Україні. Для аналізу ми використовували сервіси TGStat і Telemetrio.

Якщо за медійними телеграм-каналами стоять принаймні медіа, живі редакції, то ось хто отримує кошти за рекламу в мережевих та локальних, з анонімним походженням? Зазвичай в описі таких профілів відсутня будь-яка офіційна інформація про засновників чи їхніх менеджерів. Якщо і є посилання на когось, то часто це просто створені боти. 

А тому, аби отримати подай якісь справжні імена нам довелося провести експеримент. Журналістка видання «20 хвилин» зверталася до адміністраторів під виглядом майстрині манікюру, яка хотіла замовити рекламу. Завдяки отриманим банківським реквізитам, ми намагалися встановити дотичних осіб.

Адміни локальних тг-каналів – під прикриттям?

Починаємо з локальних телеграм-каналів, що мають анонімне походження. Найбільшу аудиторію серед них має «Файний Тернопіль» – понад 52 000 підписників. За даними Telemetrio, його створили 29 січня 2018 року. Щодня там публікують орієнтовно 26 дописів: переважно місцеві новини Тернополя та області, інколи всеукраїнські й міжнародні, особливо про війну або масштабні події. 

Серед дописів трапляється реклама, але не так багато. Зокрема, рекламують культурні події як для дорослих, так і для дітей, знижки до чорної п’ятниці та  оголошення про роботу/пошук працівників. Про розміщення можна домовитися з користувачем @faynyy_admin, зазначили в описі. Ім’я та прізвище не вказані, номер телефону прихований. Звернувшись із запитом на рекламу, дізнаємося, що канал пропонує три пакети послуг вартістю від 1 500 до 2 000 гривень. Ціна залежить від часу перебування оголошення у топі, можливості та термінів видалення допису. Додаткове закріплення публікації коштує ще 500 гривень. Для оплати за послугу нам надсилають розрахунковий рахунок ФОП Ткачук Петро Олегович.

За даними порталу YouControl, Петра Ткачука зареєстрували підприємцем у травні 2022 року у житловому комплексі «Пасічний» у Львові, основний вид діяльності – діяльність у сфері права, але серед додаткових є ще рекламні агентства, надання інших інформаційних послуг, посередництво в розміщенні реклами в ЗМІ. Пан Петро також є керівником двох громадських організацій «Зборів Баскет» та «Спалах». Всі зареєстровані у Тернопільській області, а номер телефону та електронна адреса в організаціях збігаються з даними його ФОП. Теги в Getcontact підтверджують його сферу діяльності. Журналісти зателефонували до пана Петра і запитали, чи дійсно він є власником даного телеграм-каналу, а якщо ні, то яке відношення має до нього. 

Петро Ткачук. Джерело фото: сторінка у вайбері

– Я займаюся продажем реклами у цьому телеграм-каналі. Я не є засновником чи адміністратором і не знаю, хто є його власником, бо в телеграм-каналах поняття «кінцевий засновник» дуже широке. Як це зараз працює – складно пояснити, – прокоментував Петро Ткачук. – Загалом такі телеграм-канали – анонімна історія, тому чи хтось захоче розкривати інформацію про себе – не знаю. Телеграм-канал «Файний Тернопіль» поки не реєструється як онлайн-медіа. Я передам ваші контакти й уточню, чи хтось із власників захоче говорити, але не впевнений. 

Нам ніхто так і не зателефонував.

Головна світлина з тг-каналу 

Чи не найбільш анонімне походження серед локальних телеграм-каналів має «Тернопільоблвідкат». На головній світлині пише про те, що це обласне комунальне підприємство, а також додали герб обласної ради. Здебільшого опубліковані дописи у стрічці містять сатиричні чи саркастичні мотиви, спрямовані на представників місцевої та обласної влади. Час від часу з’являються матеріали про кримінальні провадження, пов’язані з посадовцями, та закупівлі, а також новини про події в Тернопільській області та по всій Україні. 

За даними сервісу Telemetrio, «Тернопільоблвідкат» зареєстрували 14 листопада 2023 рік, нині на нього підписані понад 13 000 людей. В описі каналу не вказали користувача для зворотнього зв’язку, лише можна відправити повідомлення, вартість одного – 50 зірок (це орієнтовно 50,85 гривень). 

Під час листування у рамках експерименту нам повідомили, що рекламу за гроші не розміщують, а отже отримати реквізити для подальшого встановлення адміністраторів чи причетних людей до цього тг-каналу нам не вдалося. Зазначимо, що така сторінка існує й у Facebook, проте там також відсутня будь-яка інформація про адміністраторів. Натомість з власних джерел редакції «20 хвилин» стало відомо, що до його створення та ведення причетний місцевий активіст Олексій Станько. Але він це заперечує.

– Жодного відношення я не маю до цього телеграм-каналу. Я не знаю, що це за дурні пишуть. Раніше мені було цікаво, хто за цим стоїть. Бо мені періодично дзвонять люди з претензіями, погрозами та таке інше. Спочатку звинувачували, що «Біґус Тернопільський» мій, потім ще за інші. Але на якомусь етапі я просто перестав цікавитися. То вже їхні проблеми, – прокоментував телефоном Олексій Станько. 
 

Головна світлина з тг-каналу 

Понад 4 500  підписників слідкують за телеграм-каналом «Корки Тернопіль». За даними сервісу TGStat, його створили 25 лютого 2022 року. Там збирають оперативну та актуальну інформацію про затори, аварії та інші події, які можуть спричинити або вже створюють перешкоди для руху транспорту. За співпрацею та розміщення реклами тут потрібно звертатися до користувача @and1_id. Ім’я та прізвище не вказані, номер телефону прихований. 

Головна світлина з тг-каналу 

Зазначимо, що адміністратор, аналогічний зазначеному, вказаний в описі телеграм-каналу «Тернопіль оперативний», який працює з 26 лютого 2022 року. Канал публікує новини Тернополя та України та налічує 3 108 підписників. Дописи виходять нерегулярно: інколи з’являється лише один на день, інколи — до п’яти. Найчастіше це перепости відеозвернень Володимира Зеленського, матеріали від місцевих державних установ або міжнародні заяви. Що стосується реклами, то за останній місяць ми виявили лише один рекламний допис, що може свідчити про їхнє видалення через деякий час після публікації або відсутність рекламодавців. Під час листування адмін повідомив, що готові прорекламувати наші б’юті-послуги не раніше, ніж шостого січня. А після на всі повідомлення ми не отримали жодної відповіді. 

Телеграм-канал «Тернопільський треш» створили 23 серпня 2023 року. За цей час він набрав майже 4 000  підписників. В описі зазначили, що там розповідають про тих, хто, на думку авторів, «цинічно й безсовісно обкрадає, знищує нас і наш край». Під час моніторингу ми помітили публікації, спрямовані проти нардепа та бізнесмена Івана Чайківського, а також дописи з елементами висміювання місцевої влади. Водночас адміністратори не вказують, звідки отримують інформацію: немає ані конкретних джерел, ані посилань. Лише подекуди трапляються посилання на невідомі ресурси – «Тернопільський тиждень» та Громадський інформаційний портал. Щодо реклами – одна з останніх стосувалася екснардепа Ігоря Мосійчука. У дописі використали інформацію про те, що нібито люди у формі збили чоловіка з дитиною, після чого дали активне посилання на нардепа. Відео не опублікували, посилаючись на етичні міркування, хоча далі все ж спрямували читачів на канал політика для переходу. 

Про співпрацю та рекламу потрібно писати @terh_7bot, йдеться в описі. Під час листування адмін не представився, але виходячи з його повідомлень, з’ясували, що за невідомим ботом стоїть чоловік, адже повідомлення містили фрази «Зрозумів», «Прийняв». Вартість одного допису – від 500 до 1 000 гривень. Все залежить від кількості постів та чи міститимуть вони медіафайли, з відео – дорожче на 200 гривень. 

– Один пост з фото обійдеться у 600 гривень, а з відео – 800 гривень. Охоплення буде мінімум 1 200 переглядів. Якщо замовите, наприклад, чотири публікації – одну на тиждень, то зробимо по 500 гривень, – написав адміністратор.

Для перерахунку коштів за рекламу погодилися надати лише номер банківської картки, аргументувавши тим, що ФОП не мають. Отже, ми отримали номер картки у ПриватБанку, на ім’я Шашко Р. Надавати повний ПІБ нам відмовилися. 

– Можете закинути аванс 200 - 300 гривень, а потім дасте пост, я опублікую і надішлете решту коштів. Я не дуже переживаю, що ви не заплатите. Одного разу ветклініка не заплатила, то потім ще дуже просила, щоб я таки прийняв оплату, – написав адміністратор. 

Щоб отримати повне ім’я, ми перерахували на банківський рахунок одну гривню. З'ясувалося, що картка зареєстрована на Шашко Роксолану Ярославівну. За даними YouConrtol, пані Роксолана проживає у Чортківському районі, була зареєстрована приватним підприємцем з основним видом діяльності «кафе», проте закрила його у 2005 році. Також вона фігурує у декларації як дружина Мирослава  Шашка, який був депутатом Ягільницької сільської ради Чортківського району. 

Зв’язатися з Роксоланою Шашко за номером, який вона вказувала раніше під час реєстрації підприємицею, не вдалося. Тому журналісти «20 хвилин» надіслали повідомлення через Facebook. Вона стверджує, що до адміністрування та ведення немає ніякого відношення. 

– Окрім того, що я є підписником вказаного вами каналу, як і інших багатьох тернопільських каналів, не маю до нього жодного стосунку. Можливо, справа в тому, що у каналі Тернопільський треш є закритий клуб для своїх підписників, які їм донатять на підтримку каналу, і на знак вдячності адмін каналу раз на три місяці вибирає рахунок з-поміж таких людей, куди якийсь рекламодавець скидає кошти. Якби ви звернулися до адміну (бо я звернулася і розповіла про ваш лист мені) даного каналу з проханням пояснити, чому дані моєї картки скидали журналісту «20 хвилин», він би вам пояснив. Попрошу мене більше не турбувати і не писати мені в приватні повідомлення. Це ж стосується і якщо моє прізвище чи мій банківський рахунок буде фігурувати в якісь з ваших публікації в будь-якому контексті. Ви ж офіційне ЗМІ, тому про юридичні наслідки оприлюднення такої інформації чудово знаєте, – написала у відповідь на повідомлення пані Роксолана.

Тож журналісти «20 хвилин» додатково звернулися до адміністратора тг-каналу «Тернопільський треш», аби уточнити інформацію про так званих обраних підписників і роздачу коштів «на знак вдячності». Надаємо частину повідомлення, яке ми отримали у відповідь (повний текст можна прочитати за посиланням).

–  Вітаємо. Для початку, може, поясните – чому ми взагалі маємо вам щось коментувати? Ще й після того, як ви шахрайським способом, тобто свідомо обманувши та представившись манікюрницею, вивідали конфіденційну інформацію про сторонніх осіб? І після цього з якогось дива ще й турбуєте наших читачів приватно та вимагаєте від них якісь пояснення? Ваше видання вже перебрало на себе функції правоохоронних органів? Раді, що цей скромний паблік привернув увагу вашого видання, але не маємо наміру щось пояснювати для вашого «експерименту» і не хочемо у вас «рекламуватися». Гроші вам платити не збираємося. Стосовно того, чому кошти за рекламу спрямовуються нашим читачам – це наша справа. Наступного разу можемо дати реквізити когось із співробітників чи навіть керівників вашого видання, – відповів на повідомлення @terh_7bot.

Також адмін тг-каналу зазначив у листуванні, що кошти для пані Роксолани – лише з метою допомогти. 

– Пані Роксолана живе за кордоном, має троє дітей, чоловік працює на трьох роботах. А що ви очікували від незнайомої людини, якій ми хотіли зробити приємне, а натомість вона отримує казна-які запитання? І, до речі, через вашу брехню мусили все ж їй перерахувати певну суму, так би мовити – з власної кишені. Ну, але то таке, то наші проблеми. Наступного разу будемо перевіряти всіх самі, ретельніше. Дякуємо за «науку», – додав адмін під час листування. 

Також журналісти «20 хвилин» звернулися по коментар до Мирослава Шашка, надіславши йому повідомлення через Facebook. Наразі відповіді від нього ще не отримали. Натомість журналістці вже надходять погрози від адміністратора телеграм-каналу. Скрін повідомлення прикріплюємо нижче. 

Рекламу про Тернопіль модерують з гуртожитку Харкова?

Серед жителів Тернопільщини популярні мережеві телеграм‑канали з приставкою «Тернопіль» у назві. Проте вони належать до всеукраїнських мереж – тож питання: чи є серед їхніх адміністраторів бодай один тернополянин?

Перше місце з аудиторією понад 140 000 підписників займає телеграм-канал «Тернопіль Труха», який є частиною великої мережі «Труха Україна». Це канали, де не блюрять сцени насильства та не фільтрують контент. Значним джерелом дописів є читачі, які надсилають через бота світлини, відео та інформацію, а також отримують за це винагороду. Втім перед публікацією дописи не перевіряють, тому там легко натрапити на фейки, джинсу та хайп. 

Також серед рекламних дописів можуть бути як місцеві заклади, заправні станції, так і послуги ворожок. Їхні дописи можуть починатися з нецензурної лексики. За даними сервісу Telemetrio, цей тернопільський канал створили першого серпня 2022 року. В описі зазначили, що на каналі публікують яскравий контент та актуальні події Тернополя. З питань реклами звертатися до @TruexaEast2bot, де майже одразу пішли на контакт. 

– Маємо рекламний пакет з трьох каналів: «Труха Тернопіль», «Доброго вечора, ми з Тернополя», «Часник Тернопіль». Ваш пост побачить орієнтовно 84 163 підписники. Ціна пакета за одне розміщення 3 340 гривень. Ваш пост буде у топі каналу впродовж 20 хвилин після публікації, далі залишається в каналі ще 48 годин, – написав адмін.

Для сплати за рекламу нам надіслали розрахунковий рахунок ФОП Дяченка Родіона Леонідовича з основним видом діяльності «рекламні агентства». За даними порталу Youcontrol, його зареєстрували у листопаді 2023 року у Харкові, а саме в гуртожитку №4 Харківського національного університету імені Каразіна. Адреса реєстрації ФОП та гуртожитку збігаються – провулок Отакара Яроша, 13, Харків. Також за цією адресою зареєстрований благодійний фонд «Труха Україна».

Тобто, знову всі дороги ведуть до харків’ян, і тернополяни жодним чином не причетні до каналу? Адже, нагадаємо єдиним публічним власником мережі «Труха Україна» є харків’янин Максим Лавриненко. А як свою роль у «Труха Тернопіль» коментує фопівець? Він був небагатослівним і чіткої відповіді ми не отримали. 

– Я трохи пізніше вам відповім, бо у мене зараз зідзвон. О котрій сьогодні я зможу вам відповісти – не знаю, бо маю ще справи. Орієнтовно впродовж поточного тижня, думаю. Перепрошую, – сказав телефоном Родіон Дяченко. Після цієї розмови Родіон Дяченко не перетелефонував і не відповідав на дзвінки наших журналістів.

Друге місце за кількістю підписників посідає «Хуйовий Тернопіль». Канал створили 23 листопада 2020 року. За п’ять років він зібрав понад 70 000 підписників. Себе позиціонує як майданчик «Актуальних новин Тернополя» та «трешу без цензури». Тут немає власного контенту, лише копіпасти з нашого та інших медійних каналів без зазначення першоджерела. Щодо реклами – на каналі можна побачити оголошення парфумерного та одягового магазинів, суші-бару, а також продавців засобів гігієни. З питань розміщення звертатися до користувача @madmax_adm. Знову ж таки, жодних фото, імен та номерів. Оплату за рекламу пропонують здійснювати на картку Монобанку, оформлену на Євгена Т. 

– Пост коштує 2 000 гривень. 30 хвилин буде у топі, а на каналі – тиждень. Для оплати маємо лише картку фізичної особи. Якщо всі цифри правильно введете і там буде написано Євген – отже правильно, не хвилюйтеся, – написав адміністратор.

Навіть під час переказу за наданими реквізитами ми не отримали ПІБ отримувача. А на запит надати повні дані — отримали непряму, але все ж відмову. Отже, встановити бодай одну особу, яка причетна до ведення телеграм-каналу «Хуйовий Тернопіль» не вдалося. 

Понад 52 000 людей підписані на телеграм-канал «Тернопіль Times». Його створили 12 вересня 2023 року,  і він належить до мережі «Times of Ukraine: Новини України». У стрічці публікують новини з різних регіональних сайтів, офіційних установ як Тернопільщини, так і України загалом. Також канал купує контент у своїх читачів – скидають кошти за надіслані фото, відео та інформацію. Всі питання щодо співпраці та реклами узгоджувати можна з користувачем @manager_times, зазначили в описі каналу. Дані: ім’я, прізвище, номер телефону у профілі користувача не вказали. Під час листування менеджер повідомив, що рекламу готові розмістити з попереднім бронюванням часу і що більше – зроблять знижку на 25%. 

– У топі ваша реклама буде 30 хвилин. Вартість розміщення реклами в Тернополі – 3 200 гривень, але на честь Чорної п’ятниці готові зробити знижку 25%. Краще публікувати зранку на 9:00 чи на 10:00 – кращі охоплення. У нас друга група ФОП. Якщо ви юридична особа (на загальній системі оподаткування) – ми не можемо приймати такі платежі,  – написав менеджер. 

Тому сплати коштів за розміщення реклами нам запропонували двома способами: на рахунок ФОП Бондарь Олександр Олександрович або через криптогаманець. За даними YouСontrol, підприємцем Олександр Бондарь зареєструвався у липні 2025 року на Черкащині, а саме в приватному секторі міста Золотоноша. 

Зв’язатися телефоном з Олександром не вдалося, адже він не відповідав на наші дзвінки. Тож ми надіслали йому повідомлення в кількох месенджерах із проханням передзвонити та надати коментар. Його відповідь була небагатослівною. 

– Я не є власником жодного телеграм-каналу. Я займаюся лише рекламними послугами. З власниками в мене підписаний NDA (Non-Disclosure Agreement) — це юридичний договір про нерозголошення конфіденційної інформації – прим. автора), не можу розповсюджувати інформацію, – відповів Олександр Бондарь. 

Від 20 липня 2021 року створили й телеграм-канал  «Тернопіль сьогодні», нині його аудиторія налічує понад 41 000 підписників. Публікують локальні новини про події, історії людей, відключення світла, але небагато – до 10 дописів на день, а то й один-два. В описі зазначили, що адміністратором каналу є @angelina_rek, ймовірно, дівчина Ангеліна. Вона займається розміщенням реклами в мережі каналів «Today». Оголошення про втрату документів, ключів чи домашніх тварин розміщують безоплатно, а ось політичні та релігійні дописи не розміщують. Скільки ж коштує реклама?

– Один допис коштує 700 гривень. Фото чи відео там буде – без різниці. Головне – надішліть готовий пост. Реклама буде 2-3 години в топі, тиждень у закріплених, а загальний час в стрічці – місяць, – написала адмін телеграм-каналу. 

Для оплати нам замість розрахункового рахунку підприємця чи юридичної особи надіслали номер банківської картки ПриватБанку Кученко Юлії Анатоліївни. Журналісти «20 хвилин» промоніторили реєстри та соціальні мережі та з’ясували, що вона ймовірно проживає у місті Кам’янець-Подільський Хмельницької області. Від лютого 2023 до лютого 2024 року займалася роздрібною торгівлею в неспеціалізованих магазинах, йдеться на порталі YouControl

Юлія Кученко. Джерело фото: сторінка у телеграмі

– Я не є власницею чи засновницею цього телеграм-каналу. Уже трохи більше ніж пів року я адмініструю його та відповідаю за рекламу. Раніше у мене був ФОП, зараз – ні, податків не сплачую, тому що не маю ані великого доходу, ані стабільної зарплати від каналу. Перегляньте стрічку: реклами там загалом небагато, ми частіше когось шукаємо чи допомагаємо людям. Якщо ще й сплачувати податки – виходить, що я працюватиму в мінус? Так ніхто не хоче. Я передам ваші контакти власнику. Якщо він буде зацікавлений – зв’яжеться з вами, – прокоментувала телефоном для «20 хвилин» Юлія Кученко. Нам ніхто не написав.

Телеграм канал «Тернопіль Головне», який є частиною мережі «Захід Головне» та новинного «Байрактар News Україна», створили 29 листопада 2022 року. Він налічує понад 33 000 підписників. Щодня там публікують орієнтовно 22 дописи на день, йдеться зі статистичних даних сервісу Telemetrio

Переважно постять новини з офіційних джерел Тернопільщини або з інших телеграм-каналів, також є погода, трапляється інформація про тривогу та відключення світла в регіоні. Є згадки про війну в Україні, обстріли та реакція на ту чи іншу заяву українських політиків. Також використовують маніпулятивні гачки щодо обстрілів, рекламуючи при цьому інші канали. 

Всі питання за рекламу та співпрацю обговорюються з користувачем @zaxid_ads, підписаним як Західний Репортер. Умови розміщення: 30 хвилин в топі, 48 годин в стрічці. Виходячи з листування, діалог веде чоловік: «У вашому випадку рекомендував би…». Але кошти за рекламу отримує підприємиця Колядко Катерина Сергіївна, яка зареєстрована у місті Сарни Рівненської області у лютому 2021 року. 

Катерина Колядко. Джерело фото: сторінка в інстаграм 

Основний вид діяльності – рекламні агентства. За номером телефону, зазначеним контактним при реєстрації, ми перевірили теги в Getcontact. З’ясувалося, що у багатьох він збережений як Катерина Мельник або Міллер, а дехто взагалі підписав його нікнеймом. Це дозволило нам знайти профіль дівчини в Instagram

На своїй сторінці Катерина вказує, що працює контентмейкером та UGC-кріейтором, проте жодного натяку на ведення чи причетність до телеграм-каналу «Тернопіль Головне». Журналісти «20 хвилин» неодноразово намагалися зв’язатися з пані Катериною телефоном, натомість спочатку вона просто не відповідала на наші дзвінки, а згодом почала їх відхиляти та взагалі заблокувала. Тож додатково ми написали до неї повідомлення з проханням перетелефонувати, але відповіді ми також не отримали. 

Отже, нам вдалося ідентифікувати осіб, які отримують гроші за рекламу в телеграм-каналах Тернополя, однак з’ясувати, хто за ними стоїть, практично неможливо, адже вказані ФОПи не збігаються з фактичними власниками, що підтверджує проведений експеримент. Тож чи варто підписуватися на сумнівні пабліки, де ніхто не бере на себе відповідальності за поширення інформації і лише заробляє на вашій увазі та/або краденому контенті? Відповідь, здається, очевидна. 

Редакція звернулась до поліції, податкової та Держпродспоживслужби 

Телеграм-канали, як і медіа та інші сторінки в соціальних мережах, зобов’язані дотримуватися Закону України «Про рекламу». Незалежно від того, чи є їхні власники фізичними або юридичними особами, вони несуть відповідальність за зміст реклами, – наголосив завідувач сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Дмитро Рабченюк.

– Перелік заборон чітко прописаний у законодавстві. Зокрема, не можна рекламувати тютюнові вироби, оборонну продукцію та інше. Скарг на телеграм-канали щодо розповсюдження забороненої реклами наразі до нас не надсилали. Навіть якщо проводити перевірку й виявити порушення, ми зможемо звертатися хіба що до кіберполіції, адже самостійно важко встановити осіб, які причетні до створення та ведення телеграм-каналів. На сторінках телеграм-каналів немає офіційної інформації про власника, команду та про те, чи здійснюють вони офіційну підприємницьку діяльність, – зазначив Дмитро Рабченюк.

Окрім того, журналісти «20 хвилин» звернулися до податкової служби та передали їй усі зібрані дані. Також ми попросили прокоментувати, чи фіксують у відомстві випадки отримання доходів від реклами без сплати податків і як держава реагує на такі порушення. Додатково редакція звернулася і до обласної поліції, щоб з’ясувати, чи надходили звернення або заяви щодо маніпуляцій та можливого шахрайства в телеграм-каналах Тернополя. Відповіді опублікуємо згодом.

«Публікацію підготовлено за підтримки програми «Сильніші разом: Медіа та Демократія», що реалізується Всесвітньою асоціацією видавців новин (WAN-IFRA) у партнерстві з Асоціацією «Незалежні регіональні видавці України» (АНРВУ) та Норвезькою асоціацією медіабізнесу (MBL) за підтримки Норвегії. Погляди авторів не обов’язково відображають офіційну позицію партнерів програми».

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up