Знімали гроші в банкоматі – й раптом вимкнули світло. Як діяти тернополянам у таких випадках?

Знімали гроші в банкоматі – й раптом вимкнули світло. Як діяти тернополянам у таких випадках?
  • Вимкнення світла може застати вас зненацька – вдома, на роботі, у магазині, навіть тоді, коли користуєтесь банкоматом чи терміналом.
  • Чимало містян не знають, як діяти у випадку, якщо грошова транзакція зірвалась через відсутність електроенергії. Ми поспілкувались з працівниками тернопільських банків, промоніторили національні корисні ресурси й розробили алгоритм, що робити у такій ситуації.

Щоденні вимкнення світла постійно створюють для нас багато незручностей. Хочемо того чи ні, та до них треба адаптовуватись. Уявіть ситуацію. Ви знімаєте кошти через банкомат або здійснюєте за допомогою нього певну транзакцію, наприклад поповнюєте мобільний рахунок. Вставили картку, ввели PIN-код та суму готівки, яку хочете зняти, готуєтесь забрати гроші – і ось на локації, де розміщений банкомат, зникає електроенергія! Ваша картка й кошти залишились заблокованими всередині пристрою. Інакше кажучи, їх «з’їв» банкомат. Як бути далі?

Більшість людей відразу запанікує, адже лише одиниці обізнані з тим, що робити, аби повернути картку. А такі випадки не поодинокі, розповідають у банках нашого міста. Через регулярні віялові й аварійні вимкнення світла тернополяни нерідко потрапляють у схожі незручні ситуації. Як діяли, коли при користуванні банкоматом вимкнули світло – розповіли нам.

Наприклад, Тетяна Ренкас купувала через інтернет-магазин сукню. Потрібно було оплатити її онлайн – скинути гроші на картку продавця. Дівчина внесла кошти у термінал, але той не встиг видати чек, адже вимкнули світло. Пристрій перестав працювати, екран згас. Тетяна зателефонувала на «гарячу» лінію.

Відео дня

— В банку сказали, що оброблять запит упродовж 15-ти днів. А від магазину відповіли, що зможуть написати, чи прийшли їм кошти, аж через три дні. Коли цей термін минув, я звернулась у службу підтримки і мені вислали електронний чек. Пощастило, оплата за сукню все-таки пройшла успішно! — говорить вона.

Наша журналістка опублікувала допис у кількох місцевих Фейсбук-групах, в якому запитала у людей, що робити, коли під час користування банкоматом/терміналом вимкнули електрику, а ти намагався покласти чи зняти гроші з картки. Ми перевірили, чи знають мешканці Тернополя, як вийти з такого казусу. Відповідей було небагато, однак деякі містяни дали цінні поради.

— Якщо ви знімали гроші і вимкнули світло, з рахунку вони списались (тобто прийшло сповіщення на смартфон абощо), а банкомат готівку не видав, треба дзвонити у технічну підтримку банку і писати заяву на повернення коштів. Їх віддадуть через тиждень-два, — розповідає Андрій Шовдра.

Натомість користувачка Фейсбуку Анастасія Настя радить не зволікаючи зателефонувати на «гарячу» лінію банку. Звідти вишлють інкасаторів на ваш порятунок. Вони легко витягнуть з банкомату чи терміналу картку й повернуть власнику. А тернополянка Virusya Kornak пише, що значно дієвішим методом буде звернутись за допомогою у найближче до вас відділення вашого банку. Житель Зборова Олександр Казмірчук говорить, що у ситуації, коли при користуванні банкоматом «ПриватБанку» зникла електроенергія, слід телефонувати на номер 3700, і після інкасації банкомату гроші повернуться на вашу карту. Чоловік колись стикався з подібним.

Що радять тернопільські банки?

Ми запитали у працівників банків у Тернополі, який алгоритм дій існує в таких випадках.

Фахівчиня з комунікацій «ПриватБанку» Докія Кузьменко пояснює – якщо під час здійснення фінансової транзакції через банкомат чи термінал самообслуговування вимкнули світло і транзакція завершилась некоректно, власник картки їхнього банку (або й інших) має два варіанти. Перший: звернутись на «гарячу» лінію за номером 3700 (безкоштовно), другий: піти до найближчого відділення і подати заявку на повернення коштів.

— У ній необхідно зазначити адресу банкомату/терміналу, внесену чи недоотриману суму та приблизний час проведення операції. Заявка буде опрацьована і після того, як гроші в банківському пристрої перерахують, недоотримані кошти повернуть на картку, — коментує Докія Кузьменко.

Стан виконання заявки, додає працівниця «ПриватБанку», можна перевірити за наступним лінком: http://surl.li/ejrgo (на офіційному сайті). Якщо банкомат так і не повернув вам картку – звертайтесь до найближчого відділення свого банку для її перевипуску. Клієнти «ПриватБанку» можуть у такій ситуації оформити цифрову картку в Приват24 і користуватися з гаджету, без паперового варіанту.

Якщо вам терміново потрібно зняти гроші, то можна отримати готівку й на касах магазинів, аптек та АЗС. Для цього необхідно оплатити будь-яку покупку карткою та попросити касира зняти з неї потрібну суму коштів. Вона може бути від 500 гривень, але не більше 6000 гривень, говорить фахівчиня з комунікацій Докія Кузьменко.

Детальніше про те, де скористатись сервісом, читайте тут: http://surl.li/ejril. За лінком вміщена також інтерактивна Google-карта, на якій ви побачите найближчі (залежно від вашого місця розташування) заклади, які видають готівку.  До слова, у Тернополі таких «точок» доволі багато. Приміром, отримати кошти можна на базі «Сільпо», «АТБ», «23/7», NOVUS, «Аптека АНЦ», «Аптека Доброго дня», у мережі аптек «Подорожник», у «Фокстрот», PROSTOR тощо.

Також ми надіслали лист до прес-служби «Ощадбанку», аби дізнатись, яку послідовність дій мають вони. Нам відповіли, що людині, яка зіткнулась із ситуацією, коли під час користування банкоматом раптово вимкнули електроенергію і транзакція завершилась некоректно, потрібно звернутись до найближчого відділення банку та написати заяву, що банкомат не видав гроші.

— Коли заяву буде опрацьовано, кошти повернуть на картковий рахунок клієнта. У разі застрягання картки її потрібно заблокувати в Контакт-центрі. Під час інкасації картку буде вилучено і повернуто клієнту. Але банк рекомендує в такому випадку перевипустити нову картку. В будь-кому разі клієнт може звернутись до Контакт-центру Ощадбанку (0800210800), де йому підкажуть, як потрібно діяти в тій чи іншій ситуації, — пояснили у листі фахівці прес-служби «Ощадбанку».

У телеграм-каналі прес-служби Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України також нагадують, що зняти готівку українці можуть й в «Укрпошті» та на «Новій Пошті». Для цього звертайтесь до будь-якого відділення поштового оператора. Працівники пошти вам допоможуть.

Як банки працюють в умовах блекауту?

За ініціативи Національного Банку України, в нашій державі створили об’єднану мережу банківських відділень, які надають необхідні фінансові послуги населенню навіть тоді, коли немає електроенергії. Мережа має назву  POWER BANKING, налічує понад тисячу відділень, забезпечених альтернативними джерелами енергії і резервними каналами зв’язку, посиленою інкасацією готівки та додатковим персоналом. Мапу з деталями роботи банків (адреса, графік, контакти) можна переглянути тут: https://power.bank.gov.ua/.

У нашому місті відділень, котрі приймають клієнтів навіть за відсутності електроенергії, всього 28. Це, зокрема, такі банки, як: «ЛЬВІВ» (вул. Мазепи, 8), «А-БАНК» (вул. Торговиця, буд. 47), «УКРГАЗБАНК» (вул. 15 Квітня, буд. 9), «А-БАНК» (проспект Злуки, 9, прим.140), «ОТП БАНК» (вул. Листопадова, 7), «АЙБОКС БАНК» (вул. Богдана Хмельницького, буд. 14), «УКРЕКСІМБАНК» (вул. Шептицького, 21), «ТАСКОМБАНК» (вул. М. Шептицького, 4а), «ПУМБ» (вул. Руська, 23/129), «КРЕДОБАНК» (вул. Замкова, 7), «УКРГАЗБАНК» (вул. Замкова, 9, приміщення 14) та багато інших.

Щодо роботи «ПриватБанку», у разі тривалого відключення світла можна отримати банківські послуги у чергових відділеннях. Раніше їх було два, зараз – три. Це банки на проспекті Степана Бандери, 38; на вулиці Патрiарха Любомира Гузара, 2; на вулиці Шептицького, 4а.

Також по одному черговому відділенні в області загалом є у Кременці, Борщеві, Теребовлі, Збаражі і Бережанах. Чергові відділення обладнані системами безперервного живлення.

– Якщо немає світла і не працюють банкомати/термінали, йдіть в чергові відділення. Вони обладнані генераторами електрики та стабільним Інтернетом. Окрім банківських послуг, там можна скористатися банкоматами і терміналами самообслуговування, які будуть робочими завжди, – говорить Докія Кузьменко.

До мережі Power Banking входять й більше 200 чергових відділень «Ощадбанку» по всій території України, які надають банківські послуги в умовах блекауту. У Тернополі їх є кілька: на вул. Лесі Укpаїнки, буд. 10, приміщення 99; на проспекті Злуки, 53; на майдані Волі, буд. 2 тощо. Усі адреси відчинених банків шукайте за лінком: https://www.oschadbank.ua/map.

А ви стикались з подібними ситуаціями? Чи вдалось знайти вихід?

Коментарі (14)
  • Віта Карпець

    Звонити на гарячу лінію і гроші повертають назад на карточку.
  • Віталій Штука

    В мене картку видав, а гроші ні. Після включення через декілька хвилин гроші не видав, але з рахунку списано. Картка Ощадбанку банкомат ПриватБанк. Обіцяли на протязі 45 діб вирішення, якщо не вирішує то ще 500 гривень стягується з рахунку. Як оплатити платежі пенсіонеру?
  • Елена Клюцук

    В мене було таке на минулому тижні. Картка вилетіла. Гроші знялись з картки, але банкомат не видав. Подзвонила на гарячу лінію, через 15  хвилин, гроші повернули на карту
  • По нормальному в банкоматі мав би бути блок безперебійного живлення з резервом на 5-10 хвилин роботи, щоб банкомат мав змогу або довидати гроші або відмінити операцію... Або знімайте в касі банку...

keyboard_arrow_up