Математика без кордонів: як Ольга Ензельт з Тернополя навчає дітей Донеччини онлайн

- Ольга Ензельт відома на Тернопільщині, як освітній новатор та вчитель математики. Розвитку шкіл та навчанню дітей жінка присвятила 25 років.
- Вона переконана, завдяки індивідуальному підходу, математики можна навчити кожного. А доводить це на прикладі результатів своїх учнів, які неодноразово були призерами Всеукраїнських олімпіад та конкурсів Малої академії наук України.
Вихопити Ольгу Ензельт на інтерв’ю – справа не з легких. Онлайн-уроки, курси, семінари, написання наукових статей та додаткові заняття з учнями – лише частина щоденних справ викладачки. Її графік розписаний погодинно і тільки так вдається балансувати, розповідає вона журналістам «20 хвилин».
Мій маленький вклад у перемогу
За 25 років Ольга Ензельт працювала у різних навчальних закладах Тернополя: №9, №16 та Українській гімназії імені Івана Франка. Вона викладала математику, алгебру та геометрію для учнів різних класів, зокрема і Нової української школи.
У 2023 році вчителька наважується на зміну робочого місця. Вона звільняється з Української гімназії імені Івана Франка, розглядає різні пропозиції від адміністрацій шкіл Києва, Запоріжжя та Донеччини, проходить чималу кількість співбесід. І обирає для себе Покровську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів №9, що на Донеччині. Працює виключно зі старшими класами в режимі онлайн.
– Це потужна школа, там розумні діти, досвідчені педагоги. У Покровську є школа з укриттям, але навчатися очно небезпечно. Виїжджають вчителі, виїжджають учні, аби зберегти своє життя. Коли дізналася про вакансію, то пройшла співбесіду і погодилася на співпрацю. Я вирішила, що можу стати частиною колективу, допомогти старшокласникам Донеччини вивчати математику, підготувати їх до іспитів. Бо всі українські діти заслуговують на якісну освіту. Зараз вони отримають гарні знання, а в майбутньому зможуть створювати круті проєкти для розвитку України, розвивати підприємства, підтримувати економіку. Це надважливо для нас, – каже пані Ольга.
З донецькими колегами-викладачами та учнями тернополянка працює на ліцензованій платформі Microsoft Teams. Як і у звичайній школі мають журнали, щоденники, проводять наради, методичні семінари, але в режимі онлайн. За таких умов доводиться трохи змінювати підходи до навчання, методи викладання.
— Сучасним дітям не цікаві методи, які використовували 25 років тому. Так, теорію вчимо, підручниками користуємося, але це покоління вимагає інноваційних підходів, залучення гаджетів та новітніх програм. Разом з учнями ми клеїмо, майструємо певні фігури, адже так легше їм сприйняти ту чи іншу тему, розділяю дітей на групи, на команди, де вони разом реалізують проєкти. Для підготовки до уроків я застосовую сучасні засоби, технології. У пригоді стає навіть Canva, яка допомагає зробити урок яскравішим. Подати теорію більш цікаво, – говорить вчителька математики.

Попри насичений графік, постійні онлайн-уроки та репетиторство, Ользі Ензельт все ж не вистачає спілкувань з учнями наживо, шкільної атмосфери. Та вона переконана, після Перемоги України все обов’язково повернеться, а зараз треба трохи потерпіти та попрацювати на наше успішне і незалежне майбутнє.
— 20 років я регулярно ходила до школи, зустрічалася з дітьми, влаштовували концерти, проводили інтерактиви на уроках. Це неймовірна атмосфера, коли ви щось робите разом, це енергія. Бачити очі дітей, відповідати на їхні запитання наживо – надважливо для вчителя. Я завжди казала, що вчитель з учнями має невидимі нитки. І так, сумую за тими часами, відчуттями, але наразі маємо трохи почекати, потерпіти. Я собі кажу, що нехай онлайн-навчання дітей з Донеччини буде моїм маленьким вкладом у Перемогу, – переконує тернополянка.
Мріє про заснування математичного центру
Про відкриття власного освітнього центру «Пі» Ольга Ензельт замислилась з початку повномасштабного вторгнення. А ось надихнули її діти-переселенці з Харківщини та Донеччини, які були в пошуках потужного навчального закладу, для поглибленого вивчення математики.
— У спеціалізованих ліцеях учні вивчають математику вісім годин на тиждень, що майже вдвічі більше, ніж у звичайній школі. Батьки переселенців цікавились, чи є в Тернополі такі заклади, але на той час ми розповідали лише про Технічний ліцей. Тоді я зрозуміла, що є потреба, що є діти, яким це необхідно. І ось досі у мене є надія, що вдасться створити у Тернополі центр з поглибленим вивченням математики, — розповідає вчителька.
Центр «Пі» буде додатковим острівцем для дітей, куди вони приходитимуть після школи, щоб поглиблено вивчатимуть математику, фізику та логіку, готуватимуться до олімпіад, іспитів. А ось розподілятимуть їх на групи відповідно до віку.
— Це має бути безпечний освітній простір, невеликі групи навчання, сучасні умови та методи викладання. Обов’язково використовуватимемо ноутбуки, інтерактивні панелі, дошки, сучасні лабораторії, 3D-принтери, робототехніку. До роботи залучатиму фахівців, які добре знають предмети, готові ділитися знаннями та розвиватися разом з учнями, – наголошує Ольга Ензельт. — У майбутньому наші вихованці стануть гарними спеціалістами, які допоможуть розвивати економіку України, розбиратимуться в дронах, безпілотниках, програмуванні.
Також Ольга Ензельт наголошує, кожна дитина може вивчити й розуміти математику, але для цього треба індивідуальний підхід.
— Кожна дитина мислить по-особливому, зі своєю швидкістю й у своєму темпі. У мене був учень, який прочитав задачу і п’ять хвилин просто сидів. Я запитувала у нього, можливо він не знає, що треба писати. Але він відповідав, що думає. Потім з’ясувалося, що всі кроки він прораховував подумки, а згодом переносив на аркуш. Йому не треба було чернеток. Є діти, які всі приклади мільйонні прораховують подумки, без додаткових засобів, аркушів. Навчити дитину математики можна, але за умови індивідуального підходу на додаткових заняттях. Зробити це, коли в класі 36 учнів, то майже нереально. Велика перевантаженість класів і у вчителів є лише 45 хвилин, – каже вчителька.
Увійшла до 10-ки найкращих в Україні
Всі намагання та вклад в розвиток освіти Ольги Ензельт оцінили й незалежні експерти премії Global Teacher Prize Ukraine. Вони відібрали пані Ольгу до ТОП-10 педагогів України з понад 3000 учасників. Відомо, що це вже друга спроба тернополянки заявити про себе.
— Я довго вагалася, чи варто вдруге подавати заявку, але все ж таки наважилася. Мені подобається Global Teacher Prize Ukraine, адже це – не просто чергова премія, після фіналу якої про тебе забувають. Це – премія, яка об’єднує викладачів, стимулює працювати ще більше, розвиватися і робити вклад в освіту наших дітей. Я особисто знаю людей, які брали участь, які перемагали, – каже вчителька.
Ольга Ензельт заповнювала анкети, презентувала власну відеовізитку та проходила онлайн-зустріч з організаторами премії. З її слів, попри досвід, щоразу мала шалене хвилювання.
— Наприклад, в анкеті мала писати кілька есе, де розповісти про свій вчительський досвід, реалізовані проєкти, як бачу розвиток освіти у майбутньому, які є проблеми, як я можу допомогти їх розв’язати. Я на кожне питання виділяла один день, бо мала проаналізувати понад 20 років свого педагогічного досвіду, – розповідає Ольга Ензельт. — А ось на створення відеовізитівки надихнула рідна Житомирщина, а саме школа, в якій навчалася. Я пройшлася коридорами, посиділа за своєю партою, відчула цю атмосферу і згадала про мрії тої маленької дівчинки. Це неймовірні емоції та спогади.
10 серпня Ольга Ензельт отримала лист на пошту, де повідомили, що вона потрапила до ТОП-50, а ось ТОП-10 оголошували вже першого вересня у вечірньому марафоні новин. Ім’я, прізвище та світлину вчительки математики показали на екрані у першій трійці.
— Були сумніви, чи відберуть мене до переліку найкращих. Адже я впевнена, що в Україні є чимало творчих, талановитих вчителів, які віддані своїй професії. Але час від часу переглядала електронну пошту. Коли побачила лист від організаторів про ТОП-50, то зраділа й одразу повідомила про це чоловікові. А ось дочекатися оголошення про ТОП-10 було ще важче. Ми тільки налаштувалися на новини і в цей момент вимкнули світло, тому довелося дивитися з телефону. Раділа я, раділи рідні і друзі, десятки дзвінків, повідомлень з привітаннями. Не вірила, що це все відбувається зі мною….Бо я просто відповідально виконую свою роботу, навчаю дітей. Але ТОП-10 – не лише про гарну цифру, визнання, а й відповідальність перед собою, дітьми та колегами, — наголошує тернополянка.
Незабаром Ольга Ензельт відправиться до Ужгорода, де зустрінеться з колегами з інших регіонів. Разом з ними реалізовуватимуть проєкти, дискутуватимуть на важливі теми, працюватимуть над тим, щоб освіта України була кращою, досконалішою та сучаснішою.
А вже п’ятого жовтня вся країна дізнається ім’я переможця Global Teacher Prize Ukraine-2024, який отримає мільйон гривень на освітню мрію та подорож на світову премію.
Читайте також:
Перетворює уроки на пригоди: Оксана Турчин потрапила до ТОП-50 педагогів України
Дозвілля дітей з користю: добірка безоплатних гуртків та секцій у Тернополі
На Тернопільщину теж прийшли скандальні підручники з української мови. Що буде з ними?
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
ЛіляУспіхів!
-
Слава КомарчукВи справжній фахівець своєї роботи,яку Ви викладались на всі 100%, побільше таких педагогів в наших школах.
-
Ірина СвириденкоВи чудовий педагог, діти просто Вас обожнюють🥰😘