Протягом тижня на різних зупинках міста ми спостерігали, як курсують шкільні тролейбуси, хто в них сідає, та о котрій годині вони прибувають. Та, відповідно, звірили із графіком, який опублікували на сайті міськради. Кінцевий час прибуття шкільних тролейбусів на зупинки – 8.28-8.50.
Масив «Дружба», зупинка на вулиці Мазепи. Очікуємо на транспорт разом з іншими. 11 лютого, на годиннику 7:54. На зупинці разом стоять ще 20 людей, з них майже половина діти.
У цей же час до зупинки під’їхав перший тролейбус, не шкільний, та й дітям у нього також зайти не вдалося. Бо старші просто ринулися силою у транспорт.
Деякі батьки пішли разом з дітьми на зупинку, що ближча до Центру міста. Кажуть. там ще є шанс зайти в тролейбус чи маршрутку.
– Отак чекаємо на зупинці хвилин 15-20, не менше, – розповів один з батьків школярів, якого ми зустріли. – Я переживаю не за себе, надворі мороз, боюся, щоб діти не захворіли. Уявіть, пів години, коли на вулиці мінус десять.
Рівно о восьмій годині на зупинку під’їхали два автобуси, з них вийшло багато людей, а зайти всередину вдалося і декільком школярам.
О 8.01 тролейбус з табличкою «діти» прибув до зупинки на вулиці Мазепи. Майже всі неповнолітні зайшли всередину, а з ними і декілька дорослих.
Як розповіла одна з жінок, що очікувала на зупинці свою маршрутку, у шкільні тролейбуси регулярно впускають і дорослих.
– Буває і дорослі сідають, коли дітей мало на зупинці, – розповіла вона.
Ще один тролейбус прибув через п’ять хвилин. Таблички «Діти» на ньому не було, а тому до передніх дверей підійшли майже всі, хто був на зупинці. Та контролерка попередила, що всередину візьме спочатку дітей.
А що в Центрі. Зранку в Центрі було також чимало людей, зокрема і школярів. Майже всі учні сіли у звичайний громадський транспорт ще до того, як о 8.10 прибув шкільний тролейбус. За гарфіком він мав би прибути о 8:18.
Подібну картину ми спостерігали і на вулиці Пирогова. Діти обрали громадський транспорт, що приїжджає раніше та розповіли, що рідко сідають в шкільні тролейбуси, бо вони прибувають до школи пізніше за інші. Уроки в цей час давно тривають, тож графік абсолютно не підходить школярам.
До слова, на цій вулиці в шкільний тролейбус сіли також і дорослі.
Зупинка на вулиці Володимира Великого. Туди мали б доїжджати діти, які навчаються в школі №26, №27, №28 чи 29.
Шкільний тролейбус на зупинку прибув о 8.31. Водій тролейбуса розповів, що більше дітей сідає на зупинці «Газопровід», звідки він і рушає вранці о 7.48. Але до шкіл, що знаходяться ближче до кінцевої зупинки, уже практично ніхто не їде Учні не встигають на заняття, які розпочинаються о 8:30.
Водій також додав, що через сильні морози в тролейбус дозволяють сідати також і дорослим.
За інформацією, що є на сайті міськради Тернополя, на кінцеву зупинку даний тролейбус прибуває о 8.35. тобто тоді, коли заняття в багатьох закладах освіти вже тривають.
Як розробляли графік руху шкільних тролейбусів, якщо діти не встигають дістатися до школи до початку занять? З цим питанням ми звернулися до заступниці начальника Управління освіти Тернопільської міської ради Ірини Сум.
Так. за словами заступниці, в Управлінні освіти міськради дані про розклад дзвінків надавали в Управління транспортних мереж та зв'язку міськради
– Ми не можемо підлаштувати під кожну школу окремо шкільні тролейбуси. – каже вона. – Режим роботи заклад освіти обирає самостійно. Окрім того, у зв'язку з пандемією стояло питання щоб розвести дітей у часі прибуття в навчальний заклад для того щоб їм виміряли температуру та не було скупчення дітей.
Також пані Сум повідомила, що жодних письмових скарг від батьків в Управління освіти міськради щодо розкладу руху шкільних тролейбусів не надходило.
– Взагалі, в нас заклади освіти пристосовані для дітей за місцем проживання. І якщо хтось обирає інший заклад освіти, то нехай подумає, що йому потрібно буде туди добиратися. Нашим завданням стоїть першочергово зарахувати дитину до найближчого за місцем розташування закладу освіти, – підсумувала пані Сум. – Чи можна, щоб шкільні тролейбуси курсували на 10-15 хвилин раніше? Це питання до Управління транспорту.
Ми запитали у тернопільських батьків, чи зручно користуватися шкільними тролейбусами. Більшість коментаторів обурюються через те, що шкільним транспортом діти доїжджають до шкіл тоді, коли перший урок вже триває. Через це школярі змушені у звичайний громадський транспорт, де не завжди вистачає місця. А до деяких шкіл транспорт і взагалі не курсує.
Також батьки нарікають, що діти не можуть зайти у тролейбус, бо замість того, щоб вести дітей до школи, водії везуть тернополян на роботу.
Скільки витрачає місто на шкільні тролейбуси, якщо навіть діти ним не завжди користуються? Оплата роботи водіїв, кондукторів, втрати на обслуговування... Ми надіслали інфозапит у міську раду. Однак там вирішили проігнорувати звернення та обійтися відпискою, мовляв, не знають, про що йде мова. Ми максимально спростили питання у запиті та продублювали їх ще раз, плюс додатково керівнику КП "Тернопільелектротранс". Можливо, там більше зорієнтуються, що мова йде про шкільні тролейбуси!
А що ви думаєте про шкільні тролейбуси? Наскільки вони є корисними? Діліться своїми думками в коментарях.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Оксана Дембровська
Галина Чухрай