Транспорт не для всіх? Тернополянка просить про низькопідлогові автобуси до обласної дитячої лікарні

Транспорт не для всіх? Тернополянка просить про низькопідлогові автобуси до обласної дитячої лікарні
  • Високі сходи, вузький прохід та відсутність пандусів – частина громадського транспорту повна перешкод для людей з інвалідністю та матусь з візками.
  • Як люди знаходять вихід із ситуації і що пропонує міська влада – далі у нашому матеріалі.

Доїхати до лікарні – суцільний виклик

Про труднощі, що виникають під час користування громадським транспортом, не з чуток знає тернополянка Олена Коваль. Жінка має восьмирічного сина Володю, який пересувається на інвалідному візку. І дістатися з масиву Східний до реабілітаційного центру, що на вулиці Академіка Андрія Сахарова, – справжній квест.

– З масиву Східний до вулиці Академіка Андрія Сахарова курсує лише маршрутка №12, і жодна з них не низькопідлогова. Є тролейбус, що їде в тому напрямку. Але він зупиняється зовсім не біля реабілітаційного центра і треба ще йти під гірку. Дорога там погана, особливо після негоди, та й візок з дитиною важить майже 40 кг. А на зворотному шляху ходить низькопідлогова маршрутка №21 до зупинки Лесі Українки. Це важко, особливо в зимовий час, – розповідає Олена Коваль.

Відео дня

По вулиці Академіка Андрія Сахарова розташовані чимало важливих об’єктів для людей з інвалідністю: це і Тернопільська обласна дитяча лікарня, і реабілітаційний центр, і Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа. Але якщо відсутній власний транспорт чи не маєте зайвих коштів на таксі, то дістатися буде непросто.

– Двері у маршрутці №12 вузькі, тому навіть зі звуженим візочком та Володею влітку мені важко заходити. Інколи доводиться чоловіків на зупинці просити, аби допомогли занести візочок з дитиною до транспорту, – каже співрозмовниця. – У зимовий період Володя дуже часто хворіє, тож він навчається на домашній формі. До нас приходить викладач і займається з ним. Така ж ситуація і з фахівцями реабілітаційного центру. Здебільшого за маршрутом «Масив Східний – вулиця Академіка Андрія Сахарова» ми їздимо від середини весни, ціле літо і до середини осені. Тобто, коли більш-менш температурний режим дозволяє.

Низькопідлоговий транспорт актуальний не лише для дітей та дорослих на візочку, а й людей що мають вади опорно-рухового апарату або ж травми. Також незручно користуватися такими автобусами і матусям з візочками, пенсіонерам.

– Я не бачила жодної низькопідлогової маршрутки, що їхала б на ринок з масиву Східний. Наприклад, маршрутка №14 повністю забита і туди майже нереально зайти, особливо з візочком. Я не можу взяти Володю і спокійно поїхати на ринок. Здавалося, такий популярний напрям, багато пенсіонерів, але жодної низькопідлогової маршрутки, – каже пані Олена.

Також тернополянка надала відео, як влітку цього року вона намагалася занести свого сина на інвалідному візку до маршрутки. Як бачимо, без допомоги стороннього чоловіка зробити це не вдалося б. 

Аби хоча б якось привернути увагу влади до проблем в громадському транспорті, мама хлопчика з інвалідністю почала збирати підписи зі зверненням до Тернопільської міськради. Її ідею підтримали і керівники закладів для дітей з інвалідністю.

– Я хочу, щоб міська рада звернула увагу на відсутність низькопідлогового транспорту, що курсує з масиву Східний до обласної дитячої лікарні. Зрештою, на цій території розміщені ряд інших закладів, що займаються з дітьми з інвалідністю. Керівництво закладів підтримують мою думку, якщо б не підтримували, то не ставили підписи на звернення. Батьки інших діток з інвалідністю також погоджуються, я думаю, якщо  порушили б питання низькопідлогового транспорту, то ніхто б не відмовився. Це нікому не завадить, – додає Олена Коваль.

Що кажуть у міськраді?

Наразі міські маршрути громадського транспорту обслуговують 45 тролейбусів та 144 автобуси. Переконує начальник транспортних мереж та зв’язку Олег Вітрук. Востаннє маршрутна мережа оновлювалася у лютому 2020 року. Після проведення обстеження та надання рекомендацій представництвом німецької компанії в Україні.

– У Тернополі представництво німецької компанії в Україні Dornier Consulting International GmbH провели обстеження пасажиропотоку на маршрутах міського громадського транспорту загального користування, вивчили потреби соціальної інфраструктури та надали рекомендації щодо оптимізації маршрутної мережі. Під час обстеження перевірили і транспорт, пристосований до перевезення осіб з обмеженими можливостями. Всі рекомендації були враховані виконавчим комітетом Тернопільської міськради, – каже Олег Вітрук.

З метою оновлення пасажирського транспорту комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» протягом трьох років – у 2019, 2020 та 2022 закуповували новий низькопідлоговий транспорт. Всього за три роки придбали понад 50 одиниць транспорту. Скільки у кожному році та який саме транспорт – дивіться на інфографіці нижче.

Низькопідлогові автобуси курсують на 21 маршруті. Кількість таких автобусів на кожному маршруті коливається від одного до семи. Детальну інформацію про кожний маршрут дивіться нижче: 

  • По одному низькопідлоговому транспорту на маршрутах: 5А, 6А, 9, 11, 19, 20А, 32 та 37. 
  • По два низькопідлогових на маршрутах: 4, 6, 23 та 31. 
  • По три низькопідлогових на маршрутах: 8 та 16.
  • Чотири низькопідлогових тільки на маршруті №21.
  • По п’ять низькопідлогових на маршрутах: 35 та 38. 
  • По шість низькопідлогових на маршрутах: 1А, 27 та 29.
  • А сім низькопідлогових тільки на маршруті №20. 

Крім того, у «Тернопільелектротранс» на балансі є три низькопідлогові тролейбуси ЛАЗ-Е183 та п’ять низькопідлогових тролейбусів Skoda-24TR, що працюють на маршрутах №2, 5, 9.

За даними сервісу, що надає інформацію про всі маршрути та зупинки громадського транспорту EasyWay, маршрут №12 обслуговує приватний підприємець. Автобусами опікується товариство з обмеженою відповідальністю ««Автомобільна транспортна компанія» Еталон». Всього на маршруті «Тернопільська обласна дитяча лікарня – вулиця Карпенка» є вісім автобусів. І дійсно, жоден з них не низькопідлоговий. 

У Тернопільській міськраді переконують, роботи щодо заміни маломісткого громадського транспорту тривають – поступово прибирають з маршрутів автобуси «Богдан», «Еталон». Планують замінити їх на 45 машин з низькою підлогою та великою місткістю.

– Заміну проводимо на транспорт середньої та великої місткості, а також пристосований для перевезення пасажирів з особливими потребами. У рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком, проект «Міський громадський транспорт України – І», планується придбання 15 низькопідлогових міських автобусів великої місткості. Також Тернопіль бере участь у проєкті «Міський громадський транспорт України – ІІ», згідно якого передбачається придбання для міста 30 нових низькопідлогових тролейбусів, – каже начальник управління транспортних мереж та зв’язку.

Але зі слів речниці Тернопільської міської ради Мар’яни Зварич, на маршруті №12 низькопідлоговий транспорт не передбачають. 

– На даному маршруті не передбачено низькопідлогові автобуси, оскільки маршрут проходить низкою вулиць у приватному секторі: зокрема Малишка, Глибока тощо. Тут складна конфігурація маршруту. Натомість низькопідлогові автобуси проходять основними магістральними вулицями. Щоб добратися за маршрутом, який вас цікавить, можна скористатися пересадкою на 35 автобус. Він вже є низькопідлоговим. Пересадка впродовж 30 хвилин безкоштовна, – наголосила пані Мар’яна. 

Також у Тернополі щорічно протягом навчального року організовують спеціальні рейси тролейбусів до Тернопільської спеціальної школи, що розташована по вулиці Андрія Сахарова, для перевезення на навчання вихованців закладу. Маршрут спеціальних рейсів виконується у відповідності до побажань керівництва навчального закладу.

– Щодня, крім вихідних чи канікул, у нас курсує один спеціальний тролейбус, що перевозить учнів до Тернопільської спеціальної школи. О 07:55 тролейбус виїжджає з Депо та їде за затвердженим маршрутом: вулиця Миру – Залізничний вокзал – Шота Руставелі – вулиця Київська – вулиця Корольова – вулиця Стуса – лікарня. Він їде і забирає дітей разом із супроводжуючими. А ввечері, о 17:20, тролейбус чекає школярів на зупинці Академіка Андрія Сахарова, що на вулиці 15 Квітня. І вже розвозить дітей додому. Натомість у п’ятницю тролейбус чекає на дітей вже о 16:10. Ми завжди спілкуємося з керівництвом школи, аби знати, чи треба сьогодні давати тролейбус, чи, можливо, батьки раніше забрали дітей, – кажуть у комунальному підприємстві «Тернопільелектротранс». 

Як бути людям з візками

Олена Коваль наголошує, на відміну від маршруток №12, в інших автобусах є пандуси. Але навіть у низькопідлогових автобусах водії не поспішають допомагати пасажирам з інвалідністю.

– Бувають різні ситуації, але у більшості випадків ти мусиш сам підлаштовуватися під транспорт. Пасажири не повинні допомагати, бо якщо у маршрутці стоять літні люди, то як вони мені допоможуть підняти візок з дитиною, що в сумі важить майже 40 кг. У них свої хвороби. Але був випадок, коли водій маршрутки №12 самостійно вийшов і допоміг мені затягнути візочок із сином у транспорт. Також у транспорті є спеціальні майданчики, де можна закріплювати візок, але ніколи мені водії не допомагали. Я ставлю візок на гальма, але бували випадки, коли на різних поворотах гальма зривалися і мала тримати своїми силами, – розповідає Олена Коваль.

Та чи правильне таке ставлення водіїв до пасажирів з інвалідністю? Чи входить в обов’язки водіїв допомагати пасажирам з інвалідністю? В управлінні транспортних мереж та зв’язку пояснюють так.

– Відповідно до пункту 7.15. Правил користування міським пасажирським транспортом (тролейбусом, автобусом) у випадку, якщо до салону транспортного засобу піднімається пасажир із дитячою коляскою чи пасажир в кріслі для пересування людей із обмеженими фізичними можливостями, інші пасажири повинні допомогти їм та звільнити площадку, що призначена для їх комфортного проїзду. Водій зобов’язаний опустити пандус при зверненні особи з обмеженими фізичними можливостями або особи, яка його супроводжує. Водій не може безпідставно відмовити пасажирам у перевезенні, – каже Олег Вітрук.

Увага! У разі виникнення скарг або зауважень щодо роботи громадського транспорту для оперативного їх вирішення, необхідно звернутись до підприємства-перевізника або в управління транспортних мереж та зв’язку за адресою: вулиця Миколая Коперника 1, четвертий поверх.

Також можна звертатися за телефонами: 52-15-14, 52-69-41. 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (7)
  • Таля Масловська

    Підтримую...
  • David Starr

    Та нічого вона поганого не просить.
  • Анатолий Тарасюк

    Чому ви журналісти все перекручуєте? Не частина автотранспорту повна перешкод, а більшість! А лише частина пристосована для людей з інвалідністю і матусь з візками! Пишіть правду!

    Анатолий Тарасюк reply Анатолий Тарасюк

    Polina Daineha Ну ми ж не в мордорі живемо! Це там їм дають інформацію, а вони тупо подають! В нас ніби свобода слова і журналісти повинні мати свою думку помимо того що їм подають! Вибачте, але так немає бути як ви кажете!

    Polina Daineha reply Анатолий Тарасюк

    Anatoly Tarasyuk вітаю. Ось як нам дали інформацію, так ми і подаємо. Якщо поглянути на перелік нижче, то є низькопідлоговий транспорт. А ось чому його настільки мало - питання до влади
  • Наталія Урбанська

    Скажіть пані Мар'яні Зварич, що 35 маршрут, аж ніяк не перетинається з 12 маршрутом, так як вона рекомендує пані Олені добиратися з пересадкою на 35 маршрут. Бо...12 маршрут зі Східного масиву курсує, а 35 маршрут курсує попри залізничноколійовий вокзал через вул. Злуки. Мало того, 35 маршрут йде до 2-ї лікарні, а пані Олена підкреслила, що дуже незручно з інвалідним возиком добиратися наверх до реабілітаційного центру і спецшколи! Було б добре щоб пані Мар'яні Зварич дали проексперементувати добратися з дитиною з інвалідністю на такому возику з Східного чи центру до вул.Сахарова. І ще один нюанс. Чомусь ліквідували маршрут #3. І хотілося б почути, як добратися до цих закладів з Дружби, через центр. Маршрут, доречі, був завжди заповнений, чому його ліквідували, велике запитання. Я так зрозуміла, що саме так ''піклуються'' у нас про людей з обмеженими можливостями, людей з інвалідністю і людей з вадами опорно-рухового апарату.

keyboard_arrow_up