Походить вона від скороченої назви відділу інституту, який займався розробкою цієї рідини, - “Технологія органічного синтезу”, скорочено ТОС. А до абревіатури додали закінчення “ол”. Ось так і вийшла назва “тосол”.
Антифриз у перекладі означає - “проти морозу”.
Однак невелике розходження між тосолом і антифризом усе ж є. "Тосолом" і сьогодні називають антифриз, але виробництва країн пострадянського простору.
Така рідина своїми експлуатаційними характеристиками дещо поступається імпортній. Основним недоліком тосолу вважають високий ступінь його агресивності, що веде до корозії вузлів двигуна. Імпортна ж рідина у цьому плані дещо м'якша.
Тому додавання тосолу в імпортний антифриз обов'язково призведе до погіршення робочих характеристик останнього. Якщо ж у двигун залили тосол, доливання антифризу також небажане.
По суті, антифриз - це загальне поняття, що застосовується до всіх незамерзаючих рідин. Існує кілька його різновидів: спиртові, сольові, гліцеринові тощо. Тосол – це антифриз, в основі якого є етиленгліколь. Таким чином, змішування тосолу та антифризу - далеко не найкраща ідея.
Фахівці радять заливати у двигун тільки той вид охолоджуючої рідини, який вказаний у техпаспорті. Міняти її, якщо вона забруднилася, варто у спеціалізованих центрах, довіривши цю роботу фахівцям. Якщо з якихось причин доводиться доливати рідину у дорозі, варто використовувати чисту дистильовану воду. Звичайно ж, при цьому потрібно врахувати те, що температура, при якій буде відбуватися замерзання антифризу, після цієї процедури підвищиться.
За кольором антифризи поділяють на червоні/помаранчеві й зелені/сині. При цьому вважають, що змішувати тосол і антифриз іншого виду можна, але тільки тоді, якщо вони належать до однієї групи кольорів. Однак робити це варто тільки у крайніх випадках.
Деякі автомобілісти допускають можливість змішування антифризів різних кольорів, наприклад червоного і зеленого. Однак гарантувати хороший результат при цьому навряд чи можна. Подібні змішування призведуть до погіршення робочих характеристик охолоджуючої рідини і, можливо, до випадання осаду, який почне забивати вузли двигуна. Тому робити це все ж не варто.
У будь-якому разі, перш ніж доливати новий антифриз, слід провести простий тест. Потрібно трохи старої рідини змішати з новою. Якщо за якийсь час не з'явиться осад, цілком можливо, що рідини сумісні.
№ 18 від 30 квітня 2025
Читати номер