Щоб двигун не “закипів”

Щоб двигун не “закипів”
Закипання антифризу - халепа, яка може потягнути з кишені водія кілька тисяч гривень. Саме стільки потрібно на ремонт двигуна

 

Автомобілі із двигуном, який "закипів", часто можна побачити у заторах у весняний та літній період. Така халепа є наслідком несправності охолоджувальної системи автомобіля і може потягнути з кишені водія від кількох сотень до кількох тисяч гривень.
Тому актуальним є питання, як не допустити закипання антифризу та що робити, коли він все ж таки закипів.
Від перегріву рятує вентилятор
У літній та весняний період температура охолоджувальної рідини часто піднімається. Це може трапитися під час тривалого руху на низьких передачах. Наприклад, коли автомобіль потрапив у затор або коли авто довго повільно рухається через погану якість дороги.
За умови справності охолоджувальної системи це - звична ситуація і нічого страшного у цьому немає. Датчик температури піднімається до певного рівня, а потім вмикається електричний вентилятор, який має подолати охолодження двигуна.
Наприклад, у деяких авто робоча температура антифризу становить 90 градусів. Під час тривалого руху на низьких передачах стрілка, яка показує рівень температури, може підніматися вище цієї позначки. Але як тільки-но стрілка сягає 96 градусів, вмикається електричний вентилятор, який охолоджує двигун до 90 градусів.
Під час руху потрібно стежити за показником рівня температури, бо якщо електричний вентилятор вийде з ладу, наслідки можуть бути плачевними. Адже від 96 градусів до закипання антифризу не так вже й далеко.
- У моєму авто електричний вентилятор несправний ось уже три роки, - розповідає тернопільський водій Роман Тимчук. - Два рази міняв його, але через якийсь час вентилятор знову виходить з ладу. Кажуть, що це традиційна проблема автомобілів російського виробництва. Ззовні машина ніби й гарно виглядає, сучасно. Але внутрішня начинка авто як була проблемною, такою ж і залишилася. Кілька моїх знайомих, які мають машини російського виробництва, теж скаржаться на те, що вентилятор часто виходить з ладу. Я уже змирився з цією неполадкою. Трохи дискомфорту відчуваю влітку, але, знаючи “болючі місця” своєї машини, намагаюся складати свій маршрут так, щоб якнайшвидше проїхати ті ділянки, де можуть бути затори.
У випадку, якщо вентилятор не працює, є кілька способів, які можуть допомогти не допустити підняття рівня температури антифризу до червоної зони.
- Найпростіший з них - це увімкнути опалення, - розповідає автослюсар Микола Вергун. - Таким чином частина тепла від двигуна буде йти на салон автомобіля. У спеку, звісно ж, дискомфортно, але, мабуть, краще перетерпіти незручності, аніж довести двигун до закипання антифризу.
Інший варіант - збільшити швидкість руху. При середніх та високих швидкостях двигун охолоджується автоматично. Варто тільки виїхати із затору, як стрілка, що показує температуру двигуна, відразу ж сповзає до свого робочого рівня.
Тому, аби уникнути закипання авто, часто достатньо додати у швидкості. Якщо ж це неможливо, наприклад, коли потрапили у довжелезний затор, тоді варто подумати про місце для зупинки. У випадку "закипання" двигуна зупинка все одно неминуча.



Чекати до повного охолодження
Якщо двигун все ж таки “закипів”, потрібно негайно зупинитися і чекати, поки він охолоне. У літній період до охолодження двигуна потрібно чекати приблизно годину. Якщо антифриз витік, його слід долити. Адже, можливо, трапився випадковий збій, і після дозаправки температура більше не буде підніматися.
- При доливанні антифризу варто дотримуватись двох правил, - каже Микола Вергун. - Перше - не відкривати кришку радіатора відразу після кипіння, оскільки можна ошпаритися антифризом. Друге - заливати свіжий антифриз можна тільки після повного охолодження двигуна. Змішування залишків гарячого антифризу та холодного може спровокувати появу тріщин у головці двигуна.
Доливати антифриз і продовжувати рух може тільки досвідчений водій, який здатен зрозуміти, яка саме неполадка виникла в системі охолодження. Коли вийшов з ладу датчик температури чи вентилятор, після заливання антифризу можна самостійно доїхати до автосервісу. У випадку поломки термостата додаткова порція антифризу не допоможе, оскільки він у системі просто не циркулює. Тоді потрібно викликати евакуатор або просити когось, щоб на буксирі дотягнув до автосервісу.
Якщо ж водійського досвіду недостатньо, не варто займатися самодіяльністю — краще відразу звертатися до фахівців.
Без антифризу – стояти!
- Коли антифриз “закипає”, тиск в охолоджувальній системі стрімко зростає і кришка радіатора перестає утримувати антифриз всередині, - пояснює автослюсар Микола Вергун. - Гаряча рідина виливається під капот, як наслідок — утворюються великі клуби пари. Але це кращий варіант. Гірше, якщо раніше за кришку здувається, а потім тріскає, не витримавши тиску, одна з гумових трубок системи охолодження.
Якщо антифриз “закипів” і стався витік, отже у системі його залишилося менше й охолоджуватися у штатному режимі двигун уже не буде.
Якщо увімкнути двигун і продовжувати рух, рідина знову закипить. А оскільки її стало значно менше, температура камери згорання і поршнів різко підскочить. Метал, з якого виготовлені поршні, розшириться, і двигун просто заклинить. Навіть якщо цього не трапиться, корпус блоку циліндрів може тріснути. Те саме може трапитися і з головкою блоку циліндрів. Часто тріскає або деформується прокладка між головкою блоку і самим блоком. Але це найлегший зі всіх можливих негараздів.
У будь-якому випадку фінансові наслідки спроб доїхати до автосервісу без антифризу будуть серйозними, враховуючи, скільки коштує новий двигун для автомобіля.

Відео дня
>


Поширені поломки системи охолодження
1. Термостат. У випадку поломки термостата антифриз не циркулює всередині радіатора. На жаль, цього ніяк не можна помітити ззовні. Термостат потрібно замінити, щоб відновити систему циркуляції.
2. Вентилятор. Без вентилятора при робочому термостаті охолодити двигун у заторі неможливо, оскільки немає потоку холодного повітря. Часто з ладу виходить не сам вентилятор, а контакти роз'єму живлення чи проводу. Таку неполадку виявляють під час діагностики в електрика.
3. Датчик температури. Датчик не подає вентилятору команди на ввімкнення або подає, коли вже надто пізно. Виявити цю неполадку також можна у процесі діагностики.
4. Помпа (рециркуляційний насос). Її перевірку та заміну здійснюють під час планових техоглядів.
5. Радіатор. Навесні радіатор може бути забитий брудом, хоча інші частини системи працюють. На автомийці варто попросити промити радіатор, а потім продути його стиснутим повітрям, яке допомагає видалити бруд із сот радіатора.

Коментарі (3)
  • Vasil Lozovy
    я б радив , зробити можливість в таких ситуаціях включати внтилятор в ручну , насправді все не так важко як здається на перший погляд , кабель скажімо 2.5 вимикач на 15-20 авмпер і хрохи ізоленти , коротимо даччик на радіаторі при натисненому вимикачі , вентилятор вмикається в ручну . і автоматично , на мою думку жодна автоматика не замінить увагу водія , як побачив шо стрілка пішла за 90 градусів , то включив вентилятор і точно знаєш шо машина не закипить
  • Anonymous
    1. При поломці термостата в дорозі і не в змозі його заміни знімається несправний і гострим предметом ( ножем чи викруткою) буквально виймаються всі " нутрощі" термостата при цьому залишається сам корпус який головне не пошкодити ( не пробити). Корпус ставиться на місце і охолоджувальна рідина увесь час іде по " великому" колу що дає змогу рухатись. 2. При виході датчика температури з ладу теж в дорозі можна його відключити і зєднавши дроти напряму отримати роботу вентилятора увесь час що теж дасть змогу рухатись до місця ремонту. Те ж саме можна зробити при виході розєму живлення вентилятора дроти якого можна напряму кинути на акумулятор. Такі невеликі хитрощі дадуть змогу самотужки добратись до місця ремонту чи покупки нових деталей.
    Анонім reply Anonymous
    Ігорко, маладєц !! Одним абзацом опустив всю цю статтю. Дуже корисно і доступно. Дай ті Боже здоровля !
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
08:01 У «Резерв+» в травні з'являться нові типи відстрочок 22:00 Вшануйте пам'ять тернополянина, батька чотирьох дітей та Героя Юрія Бачинського, підписавши петицію 21:00 Скільки коштує орендувати електросамокат у Тернополі: порівняли ціни та умови photo_camera 20:00 Довгобуд на Бандери, 60. Чому офісна будівля досі не працює Від читача 17:32 Підтримка безробітних від служби зайнятості Тернопільщини 19:20 Помер настоятель храму Казанської ікони Божої матері протоієрей Степан Степанюк 19:00 Чи наближається Україна до миру? Трамп, Зеленський і Путін зробили нові заяви 18:00 120 тисяч гривень вкрали у тернополянки, яка збиралась купити авто для ЗСУ 17:40 Тернопіль передав 47-мій бригаді Маґура сучасні дрони: Сергій Надал (пресслужба Тернопільської міської ради) 17:24 Ціни на паливо знизились: скільки коштує бензин, дизель та газ у Тернополі photo_camera 16:40 Автівки Opel та Lexus не розминулись біля 11 школи 16:35 На Тернопільщині змінили порядок проведення масових заходів в умовах воєнного стану 16:05 Чому закрили справу ДТП, у якій травмувалися 13 пасажирів буса 15:34 Розшукують чоловіка, який у Пілволочиській громаді ножем поранив знайомого через ревнощі 15:00 Оголосили вирок батькові з Чортківщини за сексуальне насильство над донькою, що тривало пів року 14:35 Підтвердили загибель Героя з Тернопільщини Юрія Веця, якого понад півтора року вважали зниклим 14:01 Школа №28 провела благодійний бал, щоб зібрати кошти для ЗСУ 13:40 У Тернополі планують ремонт лавок на понад 170 тисяч гривень: де і що робитимуть photo_camera 12:51 На Тернопільщині за вихідні трапилося чотири аварії з потерпілими 12:05 Ремонт доріг та прибудинкових територій: де у Тернополі тривають роботи 28 квітня
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up