Спочатку ми поговорили з митним брокером Олександром. Він працює в одній з тернопільських фірм, яка допомагає вирішувати питання розмитнення.
Отже, в ідеалі усе розпочинається з попередньої консультації з митним брокером. Клієнту пояснюють ключові моменти розмитнення автомобіля, орієнтовний час, необхідний перелік документів та, звісно, вартість платежів.
– Попередня консультація може проходити як в телефонному режимі, так і в офісі. На моїй практиці були клієнти, які вже придбали автомобіль і хочуть його розмитнити, або ж ще обирають з-поміж декількох варіантів та хочуть дізнатися, наприклад, ціну розмитнення, – пояснив брокер. – Оскільки Тернопіль розташований ближче до кордону з Європою, то і машин більше розмитнюють саме з європейських країн. Зазвичай це авто марок "Мерседес", "Опель", "Фольксваген" чи "Тойота".
Вартість розмитнення автомобілів однієї цінової категорії може разюче відрізнятися. Окрім того, ви заплатите від 100 до 500 доларів митному брокеру. Кожен ставить власну ціну за свої послуги.
Для того, щоб завезти вживану машину на територію України, необхідно, щоб вона відповідала екологічним нормам не нижче Євро-2. Це європейський стандарт допустимих меж викидів вихлопних газів.
– Для чого потрібне дане обмеження? Держава бореться з тим, щоб, по-перше, нею курсували менше старих автомобілів. По-друге, запобігти збільшення викидів вихлопних газів у атмосферу, – каже брокер.
Дані про екологічні норми зазвичай є в техпаспорті автомобіля. Якщо у вас машина відповідає екологічним нормам Євро-1 чи Євро-0, ви не зможете переїхати кордон.
Всі машини для розмитнення ввозять на митну територію України з заходами фінансового гарантування.
– Це означає, що коли машину тільки придбали і вона знаходиться, умовно, в Німеччині, але ви вже сплачуєте гроші в скарбницю України для її розмитнення. Щоб переїхати митний кордон України, вам потрібно оформити попередню декларацію для громадян (ПДГ), – продовжує співрозмовник.
Для оформлення ПДГ автомобіль потрібно зняти з реєстрації в країні, де її придбали, має бути договір купівлі-продажу автомобіля, техпаспорт, паспорт та код платника податків власника, а якщо автомобіль везе не сам власник, має бути доручення на ту людину, яка перевозить авто, а також її паспорт та код платника податків. Ознайомитися з повним переліком документів ви можете за посиланням.
– Оформлення ПДГ, за наявності всіх документів триває орієнтовно чотири години, адже за законодавством саме за цей термін в митниці розглядають та оформляють ПДГ. Та це не точний час, він може бути і довшим, на годину чи дві, – зауважив пан Олександр.
Митну вартість автомобіля визначають за допомогою чіткої формули. Суму розмитнення отримують, додавши три показники: акцизний податок, ввізне мито та ПДВ.
Акцизний податок
Коефіцієнт двигуна, коефіцієнт віку автомобіля та базову ставку множать між собою.
На практиці це виходить так:
Ми маємо автомобіль 2010 року випуску. Коефіцієнт віку даного автомобіля становитиме десять. Ми відкинули перший рік від року виготовлення автомобіля.
Базова ставка для автомобілів:
- з бензиновим двигуном об’ємом циліндрів до 3000 куб. см – 50;
- з бензиновим двигуном об’ємом циліндрів понад 3000 куб. см – 100;
- з дизельним двигуном об’ємом циліндрів до 3500 куб. см – 75;
- з дизельним двигуном об’ємом циліндрів понад 3500 куб. см – 150.
Пояснюємо на практиці:
Нам потрібно визначити митну вартість автомобіля, 2008 року випуску з бензиновим двигуном, об’ємом 1600 куб. см.
Акцизний податок = 1,6 (коефіцієнт двигуна) х 12 (коефіцієнт віку) х 50(базова ставка).
Акцизний податок = 960 євро.
До слова, акцизний податок визначають у Євро
Акциз для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома): 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора.
Акцизний податок для гібридних легкових транспортних засобів: 100 євро за 1 одиницю.
Сума ввізного мита – це 10 відсотків від заявленої вартості автомобіля.
ПДВ становить 20 відсотків від суми акцизного податку, ввізного мита та заявленої вартості автомобіля.
Митні платежі сплачують на Державний рахунок митниці.
Втім, для визначення митної вартості автомобіля є відповідні сайти, на кшталт mdoffice чи calc.customs.
Також автомобіль має пройти сертифікацію у відповідному сертифікаційному центрі. Як розповів пан Олександр, вартість становить орієнтовно 3 000 гривень для автомобілів, привезених з Європи та 9 000 гривень для автомобілів з Америки.
Надалі автомобіль потрібно поставити на облік в МРЕВ.
Так, можна.
Спочатку за допомогою ключа ЕЦП ви маєте отримати доступ до особистого кабінету в сервісі електронного подання декларацій, а тоді в розділі "Ввезення легкового автомобіля" починаєте до набору декларацій.
У підготовлені графи декларації вам необхідно ввести іінформацію про декларанта та автомобіль, а саме тип декларації, місцезнаходження транспортного засобу, країна походження, марка / модель авто, VIN-код, паспортні дані власника, код товару і т.д.
Є спеціальні графи для прикріплення фотографій та сканів документів: паспорта, коносамента (морський транспортний документ), інвойсу (документ з характеристиками автомобіля - прим.ред.), тайтла (документ, що надає право власності на автомобіль) і т.д.
В розділі "Вартість" необхідно внести не тільки інформацію з інвойсу, а й вартість всіх митних платежів (акциз, мито, ПДВ). Будьте обережні та уважні, адже помилки при заповненні цього розділу вартуватимуть 300 відсотків від "суми помилки".
Також у митного інспектора можуть виникнути питання до декларанта щодо "пакування" авто і ваги нетто / брутто. Без спеціальних знань досить складно розібратися в акцизному податку, не кажучи вже про "метод визначення митної вартості". За помилку доведеться сплатити ваговий штраф.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер