Осіннє болото на дорозі, яке може коштувати водіям життя, або обернутись каліцтвом.
Проблема «випливає» щороку, щойно аграрники починають вивозити з поля зібраний буряк. А методів впливу на це немає, розводять руками посадовці. Хіба поліція штрафуватиме за забруднення проїжджої частини несумлінних фермерів, які вивозять буряк з поля.
Корисне посиланняАктуальні ціни на Lada у Тернополі на Automoto.ua.
Штрафи – мізерні. 340 грн заплатить водій, якого впіймає поліція, і 510 – посадова особа. Від початку сезонних робіт поліція склала 46 протоколів за ст. 139 Кодексу про адмінправопорушення.
Читайте також: Через болота аграрників фура злетіла з дороги
Проблему осіннього забруднення доріг обговорювали 10 листопада під час круглого столу у обладміністрації за участі посадовців, поліції та дорожників. Говорили багато і довго. Врешті зійшлись на тому, що методів впливу на несумлінних аграрників немає. Хіба ініціювати зміни на законодавчому рівні, аби штрафи за осіннє забруднення трас збільшити від 340 грн до 300 тисяч. Може, удар по кишені зупинить аграріїв.
Інший вихід – якимось чином вплинути на свідомість орендарів, аби вони побудували при виїзді з поля майданчик, де митимуть колеса. Така практика діє в Європі. Це було б вирішенням проблеми, погодились присутні. Але який аграрник захоче виділити для цього з власної кишені 800-900 тис. грн? Майданчик за два дні готові зробити робітники Служби автодоріг в області. Проте лише за кошт аграрника. Бо з державної чи міської казни виділити такі кошти на побудову майданчиків нереально.
- Ми робимо об’їзди, виявляємо місця, де є вивіз болота з полів, - каже перший заступник начальника Служби автодоріг в області Володимир Хемій. – Хтось йде назустріч, інші «давлять» на те, що виконують програму з вирощування і здачі буряка. Тому забруднення трас їх менше хвилює. А ми маємо після них прибирати ділянки. Це неправильно.
У сотні тисяч гривень з бюджету обходиться щорічно подібне прибирання за аграрниками. Аби не витрачати чималі кошти, можна зробити майданчик при виїзді з поля. І бочку, аби мити колеса.
- Не потрібно буде задіювати грейдери, миєчні машини, щітки – а на це все йдуть чималі кошти, - каже Володимир Хемій.
Що думають з цього приводу аграрники – дізнатись не вдалось. Адже жодного з них на круглому столі не було. Хоча, стверджують посадовці, їх запрошували.
Коментарі
Іван КРИСАК, перший заступник голови облдержадміністрації:
Володимир ХЕМІЙ, перший заступник начальника Служби автодоріг в області:
Ігор КУЧЕР, заступник начальника управління превентивної діяльності головного управління нацполіції в області:
До речі, у ЗМІ писали про кілька аварій, які стались саме через забруднені дороги і забрали людські життя. Ці факти не підтвердились. Там були інші причини ДТП.
Андрій САВОВИЧ, т.в.о. начальника відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції Тернополя:
Олександр БАШТА, депутат облради:
Нагадаємо, активісти започаткували флешмоб, у рамках якого закликають усіх небайдужих фотографувати такі порушення, телефонувати на лінію 102. А також викладати фото у соцмережах з хештегом #бурякифореве.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 28 від 9 липня 2025
Читати номер
"Удар по кишені зупинить аграріїв" - те саме що удар по кишені нафтотрейдерів. Усім водіям "ригнулося".
Як представник поліції може розмірковувати на тему підняття штрафів у громадському виданні? Він знімає з себе відповідальність, тіпа, штрафи маленькі, от будуть великі - ми їм покааажем...." Поліція повинна виконувати свою функцію, а не займатись економічним прогнозуванням.
Не забувайте, що усі затрати (штрафи також) виробник закладає в кінцеву ціну продукту. Що там збирають? Буряк. Цукор в яку ціну?