Осіннє болото на дорозі, яке може коштувати водіям життя, або обернутись каліцтвом.
Проблема «випливає» щороку, щойно аграрники починають вивозити з поля зібраний буряк. А методів впливу на це немає, розводять руками посадовці. Хіба поліція штрафуватиме за забруднення проїжджої частини несумлінних фермерів, які вивозять буряк з поля.
Корисне посиланняАктуальні ціни на Lada у Тернополі на Automoto.ua.
Штрафи – мізерні. 340 грн заплатить водій, якого впіймає поліція, і 510 – посадова особа. Від початку сезонних робіт поліція склала 46 протоколів за ст. 139 Кодексу про адмінправопорушення.
Читайте також: Через болота аграрників фура злетіла з дороги
Проблему осіннього забруднення доріг обговорювали 10 листопада під час круглого столу у обладміністрації за участі посадовців, поліції та дорожників. Говорили багато і довго. Врешті зійшлись на тому, що методів впливу на несумлінних аграрників немає. Хіба ініціювати зміни на законодавчому рівні, аби штрафи за осіннє забруднення трас збільшити від 340 грн до 300 тисяч. Може, удар по кишені зупинить аграріїв.
Інший вихід – якимось чином вплинути на свідомість орендарів, аби вони побудували при виїзді з поля майданчик, де митимуть колеса. Така практика діє в Європі. Це було б вирішенням проблеми, погодились присутні. Але який аграрник захоче виділити для цього з власної кишені 800-900 тис. грн? Майданчик за два дні готові зробити робітники Служби автодоріг в області. Проте лише за кошт аграрника. Бо з державної чи міської казни виділити такі кошти на побудову майданчиків нереально.
- Ми робимо об’їзди, виявляємо місця, де є вивіз болота з полів, - каже перший заступник начальника Служби автодоріг в області Володимир Хемій. – Хтось йде назустріч, інші «давлять» на те, що виконують програму з вирощування і здачі буряка. Тому забруднення трас їх менше хвилює. А ми маємо після них прибирати ділянки. Це неправильно.
У сотні тисяч гривень з бюджету обходиться щорічно подібне прибирання за аграрниками. Аби не витрачати чималі кошти, можна зробити майданчик при виїзді з поля. І бочку, аби мити колеса.
- Не потрібно буде задіювати грейдери, миєчні машини, щітки – а на це все йдуть чималі кошти, - каже Володимир Хемій.
Що думають з цього приводу аграрники – дізнатись не вдалось. Адже жодного з них на круглому столі не було. Хоча, стверджують посадовці, їх запрошували.
Коментарі
Іван КРИСАК, перший заступник голови облдержадміністрації:
- Мити машини на дорозі ніхто не буде, бо ми створюватимемо ще серйознішу аварійну ситуацію. Це потрібно робити поза проїжджою частиною. Повинні бути з’їзди з автодоріг. І тут Служба автодоріг не допрацьовує. Можливо, з’їзди мають бути не на кожному полі, бо це величезні затрати. У нас така позиція: якщо аграрій планує збирати восени урожай, він має можливість звернутись до Служби автодоріг, аби ті облаштували майданчик - за власні кошти орендарів. Ділянку потрібно заасфальтувати. Бо на щебеневій основі неможливо прибрати болото, яке осяде від машини.
Володимир ХЕМІЙ, перший заступник начальника Служби автодоріг в області:
- Ми готові за кілька днів зробити майданчик для автомобілів за кошти аграрників. Потрібна ділянка – 50 м на 6 м максимум. Обійдеться така приблизно у 850-900 тис. грн. Скажіть мені: хто платитиме такі гроші? Їм вигідніше заплатити 340 грн штрафу і далі продовжувати забруднювати проїжджу частину. Я у цій галузі працюю 33 роки. Мінімум 30 – існує ця проблема. І з року в рік одне й те саме. І з бюджету витрачаються сотні тисяч гривень на очищення доріг.
Ігор КУЧЕР, заступник начальника управління превентивної діяльності головного управління нацполіції в області:
- За цей період часу ми виявили і задокументували 46 правопорушень за ст. 139 Кодексу про адмінпорушення – за виніс бруду на проїжджу частину. Надіслали 23 листи-застереження до керівників агропідприємств, фермерів і землекористувачів. Саме через адміністративний тиск з деякими керівниками ми знайшли порозуміння. Агрохолдинги заключають договори про очищення дороги. Залучають щітки, мийки ставлять. Хоча їх є в недостньо, аби навести лад на дорогах області.
До речі, у ЗМІ писали про кілька аварій, які стались саме через забруднені дороги і забрали людські життя. Ці факти не підтвердились. Там були інші причини ДТП.
Андрій САВОВИЧ, т.в.о. начальника відділу безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції Тернополя:
- Патрульна поліція 9 листопада провела відпрацювання 7 районів з метою виявлення забруднення проїжджих частин. Були виявлені факти, коли забруднення складали суттєву небезпеку для учасників дорожнього руху. Скажімо, у с. Іванівка, що у Теребовлянському районі. А також в Бучацькому районі – на автодорозі Городище-Зарваниця-Бучач. Склали протоколи на водіїв і посадових осіб. Штрафи у 340 і 510 грн мізерні. Якби суми штрафів налічувались би тисячами, або десятками тисяч гривень – це суттєво змінило б ситуацію.
Олександр БАШТА, депутат облради:
- Тільки в Україні сіють буряк? Ніде більше? Так чому лише у нас виникають такі проблеми. Якщо ми знаємо, що вона існує, чому немає алгоритму її вирішення? Тут потрібна профілактична робота з тими, хто це болото виносить. І починати потрібно задовго до осені. Попереджати про штрафи. І розробити програму, фінансувати її, щоб вона діяла і був толк.
Нагадаємо, активісти започаткували флешмоб, у рамках якого закликають усіх небайдужих фотографувати такі порушення, телефонувати на лінію 102. А також викладати фото у соцмережах з хештегом #бурякифореве.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Діонісій
David Starr
Анонім
"Удар по кишені зупинить аграріїв" - те саме що удар по кишені нафтотрейдерів. Усім водіям "ригнулося".
Як представник поліції може розмірковувати на тему підняття штрафів у громадському виданні? Він знімає з себе відповідальність, тіпа, штрафи маленькі, от будуть великі - ми їм покааажем...." Поліція повинна виконувати свою функцію, а не займатись економічним прогнозуванням.
Не забувайте, що усі затрати (штрафи також) виробник закладає в кінцеву ціну продукту. Що там збирають? Буряк. Цукор в яку ціну?