Кільця на перехресті Біла-Чистилів не буде. Що робити, аби жертв ДТП там було менше?

- Проєктант з’ясував, що земля поруч із майбутньою розв’язкою перебуває у приватній власності, а власник передати її на потреби облаштування тут кільця не забажав.
- Як альтернативу, дорожники запропонували на перехресті облаштувати світлофорний об’єкт. Про це двома місяцями раніше говорив і «головний слідчий» по ДТП.
Кільця на перехресті Біла-Чистилів, де останнім часом трапилось чи не найбільше аварій з потерпілими і загиблими, не буде. Про це повідомив головний дорожник області.
Тернополяни вже охрестили дану дорожню розв’язку «перехрестям смерті» та називають його найнебезпечнішим поблизу Тернополя. Тільки за минулий рік в ДТП на цій ділянці дороги загинули і покалічилися десятки людей.
Читайте також ДТП Загибла в аварії Ольга з дня на день чекала на народження першого онучатка
Лише за кілька днів нового року там вже сталось дві ДТП, у т.ч. і з потерпілими.
Детальніше - На перехресті Біла-Чистилів знову ДТП. Є потерпілі
У соцмережах та коментарях під кожним повідомленням про ДТП на перехресті Біла-Чистилів городяни вимагали у влади та поліції негайно навести лад та облаштувати там кільце. Такі плани були й наприкінці минулого року у дорожників. Лише чекали коштів та затвердження Урядом. Натомість «головний слідчий по ДТП», відділ якого і розслідує всі аварії з потерпілими в області, наголошував: ситуацію на перехресті врятує встановлення світлофорного об'єкта.
Як дадуть раду смертельному перехрестю?
Чому неможливо облаштувати кільце і як рятуватимуть людей від смерті та каліцтва на перехресті Біла-Чистилів, пояснили експерти.
Міністерство інфраструктури України розробило Державну програму підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, розповів керівник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Ігор Раїнчук. Остання передбачає влаштування низки кільцевих розв’язок на дорогах державного значення в усіх областях. Серед них - і розв’язка на перетині автомобільних доріг Р-41 Обхід Тернополя та Р-39 Броди-Тернопіль.
- Головним розпорядником бюджетних коштів на виконання заходів з влаштування розв’язок кільцевого типу, відповідно до ПКМ України №435 від 24.04.2018 р., є Міністерство інфраструктури, зокрема його підрозділ Державне агентство інфраструктурних проектів України, - пояснив Ігор Раїнчук. - Агентство доручило переможцю відповідного тендеру виготовити проєктно-кошторисну документацію на влаштування кільцевої розв’язки на перетині автошляхів Р-41 і Р-39.
У процесі роботи над проєктом виникла необхідність розширення смуги відведення. Проєктант з’ясував, що земля поруч із майбутньою розв’язкою перебуває у приватній власності, а власник передати її на потреби будівництва розв’язки не забажав, каже головний дорожник області.
Як альтернативу будівництву кільцевої розв’язки, Служба автомобільних доріг у Тернопільській області запропонувала на перетині автошляхів Р-41 і Р-39 встановити світлофорний об’єкт.
- Він є не менш ефективним методом зменшення аварійності, ніж кільцева розв’язка, - каже Ігор Раїнчук. - Наприклад, влаштований світлофорний об’єкт на перетині автошляхів Н-18 і Т-09-03, поблизу с. Дарахів, зменшив кількість ДТП там до мінімуму. Сьогодні Служба автомобільних доріг у Тернопільській області чекає на схвалення Міністерства інфраструктури пропозиції встановлення світлофорного об’єкта.
Треба не кільце, а світлофори
Доцільно не «кільце», а світлофорний об’єкт – про це ще кілька місяців тому чи не єдиний говорив Богдан Шуляр, начальник відділу розслідування злочинів у сфері транспорту слідчого управління ГУНП в області.
- На цій ділянці, на мою думку, ситуацію врятує світлофорний об’єкт, - наголошував Богдан Шуляр. - Як приклад, можу навести перехрестя біля Дарахова у Теребовлянському районі, (яке в народі називають «гола баба» – прим. ред.). Там щороку траплялись десятки аварій, в т.ч. смертельні. Щойно облаштували перехрестя світлофорним об’єктом, аварії з тяжкими наслідками припинились. У липні кілька днів світлофор не працював, - 18 і 21 стались дві аварії, одна – зі смертельним наслідком. Потім роботу світлофорів відновили – усе заспокоїлось.
Тому і на даному перехресті допоможе встановлення світлофорного об'єкта. «Кільце» не дуже доречне, адже з боку Івачева і Бродів дорога має підйом. І може не проглядатись на відстані. Водії можуть завчасно його не побачити, тому наслідки також можуть бути трагічними, каже Богдан Шуляр.
У поліції констатують, що не так давно на цій ділянці було змінено схему організації дорожнього руху. Про це на кожній з доріг перед перехрестям заздалегідь попереджають таблиці. (Раніше головною була дорога з Білої на Івачів, зараз – від «Подолян» – на Глибочок – прим. ред.). Однак, водії грубо порушують вимоги дорожніх знаків, часто просто ігноруючи їх. Не зупиняються, хоча на другорядній, окрім сповіщення про рядність дороги, є знак «Stop». Не зменшують швидкість, хоча, знову таки, цього вимагають дорожні знаки на ділянках перед перехрестям. Враховуючи ці чинники, маємо чималу кількість ДТП, в тому числі і з травмованими та загиблими.
Що потрібно зробити на на перехресті Біла-Чистилів, аби там не було ДТП?
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
у Польщі при підїздах до головного кола в багатьох місцях лише по одній вузькій смузі для руху в кожному напрямку.
некомпетентність чи корупція?