Судять працівника СБУ за смертельну ДТП на Tesla. Він продовжує ходити на роботу
Як дізналися «20 хвилин» від власних джерел в силових структурах, підозрюваного у смертельній ДТП відсторонили від займаної посади, проте на роботу він ходить.
Через півтора року відтоді, як трапилася смертельна аварія на Бережанській за участю працівника СБУ, у Тернопільському міськрайсуді почали розгляд справи. Тоді під колесами Tesla, за кермом якої був працівник управління Служби безпеки в області, загинула жінка.
Ользі Михайлівні було 65 років. Вона проживала разом із донькою на вул. Бережанській, 20 — буквально за кілька метрів від дому її збила Tesla. Жінка поспішала на роботу, кажуть сусіди, і потрапила під колеса авто. Медикам врятувати її життя не вдалось.
18 квітня 2023 року близько 8.30 ранку, нагадаємо, на вулиці Бережанській у Тернополі сталася ДТП.
Чому не відбулося засідання
— Автомобіль, за кермом якого перебував працівник УСБУ в Тернопільській області, наїхав на пішохода, — повідомила речниця ДБР Тетяна Муравель. — 66-річна (66 років п. Ользі виповнилося би 18 червня – прим. авт.) жінка перебігала дорогу поза межами пішохідного переходу. Від отриманих травм потерпіла померла у лікарні. За попередніми даними, водій був тверезим. Розпочато кримінальне провадження за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху за ч.2 ст. 286 КК України.
Справа тоді набула неабиякого резонансу, тому журналісти стежили за змінами, аби повідомляти про все читачів. Ми неодноразово цікавилися подробицями та змінами, проте в ДБР інформації про стан розслідування не надавали, посилаючись на таємницю слідства.
Як повідомила «20 хвилин» 30 вересня речниця теруправління ДБР у Львові Тетяна Муравель, розслідування у цій справі нещодавно завершили і її передали до суду. Підозрюваному суд після ДТП обрав міру запобіжного заходу у вигляді особистого зобов’язання. Після того її не змінювали.
Як дізналися «20 хвилин» від власних джерел в силових структурах, підозрюваного у смертельній ДТП відсторонили від займаної посади, проте на роботу він ходить. Цю інформацію підтвердив журналістам адвокат працівника СБУ Віктор Карчевський. Проте інших коментарів, доки триває судовий розгляд, журналістам не надаватимуть. Адвокат також підтвердив журналістам, що розгляд цієї справи вже розпочали у суді.
Як дізналися «20 хвилин», наприкінці вересня мало відбутися перше судове засідання. Проте його перенесли. Потерпіла сторона надіслала суду клопотання з проханням перенести засідання та вказала причину відсутності. Суд задовольнив клопотання. Засідання перенесли на жовтень.
Що зробили, аби було безпечно
Ця смертельна аварія на Бережанській не перша. «20 хвилин» вже писали про трагічні випадки, коли на переході біля АТБ збили студентку, нижче, біля «Трьох богатирів», ще одну.
Детальніше читайте:
Першокурсницю, яку збили на Бережанській, прооперували. Дівчина в реанімації
Каті було 28, вона хотіла стати лікарем. Що про смертельну ДТП на Бережанській розказав очевидець
— За результатом аналізу аварій, які сталися в минулі роки, вул. Бережанська є місцем концентрації ДТП, — повідомили «20 хвилин» в управлінні патрульної поліції в області. — Адже у 2021 році там сталися 17 аварій, у яких п’ятеро людей постраждали і одна загинула. У 2022 році сталось вісім ДТП, у яких троє постраждали і одна особа загинула. «20 хвилин» після низки смертельних аварій піднімали питання організації дорожнього руху і безпеки на Бережанській.
У 2023 році на вул. Бережанській сталось 13 ДТП, три з яких з постраждалими. Одна людина там загинула, ще троє отримали травми різного ступеню.
Дорогу тоді ніби полагодили, знаки встановили. Є вже схема і розмітка.
— На вул. Бережанській, де було місце концентрації ДТП, минулого року облаштували острівець безпеки та нанесли відповідну розмітку, — повідомила «20 хвилин» речниця міськради Мар’яни Зварич.
Міськрада розробила схему організації дорожнього руху, згідно з якою нанесли дорожню розмітку та встановили дорожні знаки, підтвердили в управлінні патрульної поліції в області. Також там пояснили, чому цього не зробили раніше.
— Раніше на даній ділянці не було організації дорожнього руху, що, в свою чергу, не дозволяло нанести дорожню розмітку та розділити транспортні потоки, — зазначили в управлінні патрульної поліції в області.
Від початку 2024 року на вулиці Бережанській аварій побільшало, але травмованих в них людей менше, а загиблих немає.
— Від початку 2024-го тут сталося 17 ДТП, з яких дві — з постраждалими, — повідомила «20 хвилин» старша інспекторка управління патрульної поліції в області Віталія Щупляк. — В цих аваріях двоє людей травмувалися, загиблих немає.
Місцем концентрації ДТП залишається ділянка, де нерегульований пішохідний перехід поблизу зупинки громадського транспорту. Тут вже є острівець безпеки, зазначила Віталія Щупляк.
Обов’язки і права пішоходів
Нагадаємо також, яких правил пішохід зобов’язаний дотримуватись, визначено розділом 4 правил дорожнього руху «Обов’язки та права пішоходів».
Згідно п.1.10 правил дорожнього руху, пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.
Пішохід зобов’язаний переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких об’єктів, що обмежують оглядовість, пішохід зобов’язаний впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються
Чекати транспортний засіб пішохід зобов’язаний на тротуарах, посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні, – на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
У місцях, де рух регулюється, пішохід зобов’язаний керуватися сигналами регулювальника або світлофора. У таких місцях пішохід зобов’язаний перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності – на середині проїзної частини і може продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.
У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості, якщо він рухається узбіччям, пішохід зобов’язаний виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.
За межами населених пунктів в разі руху узбіччям чи краєм проїзної частини, пішохід зобов’язаний йти назустріч руху транспортних засобів.
Також пішохід зобов’язаний не виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; не виходити раптово, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід; не допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину; не переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження; не затримуватися і не зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху; не рухатися по автомагістралі чи дорозі для автомобілів, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.
Обов’язки та права водія механічних транспортних засобів
Читайте також:
Смертельна аварія у Тернополі: за кермом був працівник СБУ
ДТП на Бережанській. Внаслідок удару джип зніс стовп і перекинувся
У Тернополі машина з переселенцями злетіла в кювет
У Тернополі під колеса автівки потрапили літня жінка та школярка
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Kolibry Starr
Kaktus reply Kolibry Starr
prdx
Довбуш reply prdx
Довбуш reply Довбуш
Павло Мороз
Уляна