- Перевізники мені зателефонували, попросили про зустріч, - розповів начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку Ігор Мединський. - Домовились про зустріч о 12.00. Сказали, що хочуть призупини рух громадського транспорту. У них є борги за пальне, не вистачає коштів на обслуговування маршруток.
На зустріч з паном Мединським прийшло кілька перевізників. Розпочали розмову з того, що про їхні проблеми влада знає, а ще трохи і вони перестануть їздити.
- Ми вже втомились озвучувати проблеми, - кажуть перевізники. - Нам вже не дають на пальне. Зараз заправити автобус коштує від півтори до двох тисяч гривень, а водій привозить до тисячі гривень. Як вийти з цієї ситуації? Ми вже понабирали боргів. В нас у всіх приблизно поза триста тисяч гривень боргу за дизпаливо. Давайте ми до Сергія Віталійовича підемо, якщо ви не вирішуєте те питання. Скільки можна на камери про це говорити?
Перевізники кажуть, що не страйкуватимуть, а просто зупинять маршрутки, бо не мають чим їх заправити. Водії розраховуються, бо їм нема чим платити зарплату. Говорять про борги не лише за дизпаливо, а за запчастини.
- Ми від вересня вже реально не в змозі їхати, а влада два місяця нам голову крутить, - кажуть перевізники. - Якщо у 2005-ому ми могли ще взяти кредити та купляти автобуси, то зараз жоден перевізник не купить нового автобуса. Субвенції не дають, валідатори затримують виплату, по них тариф нижчий, ніж готівка. Так, ми хотіли бути прогресивними, а запрогресували так, що стає транспорт. Тариф на валідаторі 4 гривні за мінусом п'яти відсотків. То ми возимо по 3, 75.
Перевізники кажуть, що їм обіцяли, коли запроваджували валідатори, значне збільшення прибутку. Але тепер вони втрачають водіїв, не мають за що заправляти маршрутки, обслуговувати їх. Кажуть, що зупиняють по одній-дві маршрутці щотижня. І просять владу прийняти якесь рішення.
Начальник управління транспорту Ігор Мединський попросив перевізників не зупиняти маршрутки і зазначив, що доповість міському голові про зустріч. Та щоб до приїзду міського голови з відрядження, день-два перевізники ще просили на АЗС пальне у відстрочку.
- Вони нам вже кажуть, що не спонсори і ціну за дизпаливо перераховують в доларах відносно росту, - кажуть перевізники. - Ми заправлялись по 28 гривень, вже рахують по 32. Автоматично наші борги з 280 тисяч зросли до 320. Перестали міняти масло в маршрутках, бо бочка масла коштує 17 тисяч. Один чоловік купив колеса в борг.
Перевізники нарікають і на пільговиків, бо їх багато, а субвенція не перекриває витрати.
Пан Мединський зазначив, що є підготовлений проект рішення, відбулись громадські слухання стосовно підняття тарифів. Перед зустріччю з перевізниками начальник управління пояснив, що йдеться про трирівневий тариф: 9 грн у маршрутках, якщо платити готівкою, 7 грн, якщо є проїзний електронний квиток та 6 грн, якщо є персоніфікована картка тернополянина. У тролейбусах проїзд коштуватиме 8 грн, якщо платити готівкою, 6 грн, якщо є електронний квиток та 5 грн, якщо є персоніфікована картка.
Перевізники кажуть, що не знають, який би тариф покрив усі витрати, але у міську раду вони подали розрахунки на тариф 9-10 грн.
- Зараз ми вже не орієнтуємось в тому, що можемо вимагати. Бо знаємо, що підняття тарифу навіть на 50 копійок люди приймають в штики, - кажуть перевізники. - І газ дорожчає, і все. Управління економіки вивчало цю ситуацію, там бачать як ростуть ціни на пальне, долар пішов вверх, тому пальне ще дорожчатиме. Оптимальний тариф, ми колись казали, в районі 20 гривень. А розрахунки подали в районі 10. А що прийме виконком, ми не знаємо.
Перевізники додають, що нічого не вимагають, а просто кажуть, що ситуація критична.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 12 від 19 березня 2025
Читати номер
Ternopil Brand
Василина Тхір
Більше тут: https://1540.com.ua/news/ternopolem-pochali-kursuvati-marshrutki-no-22_10598/?fbclid=IwAR2cXh5dzkxtHLKQytGojO2NfHYLwn1tApbggp0RZq_had8ifU1FGUSdpew
© Від Тарнополя до Тернополя
Василь
Ihor Kostyuk
А чого не оптимізувати проїзд (зонувати, наприклад щоб не їздили маршрутки через центр а по районах, напр. Березовиця-Рогатка, Рогатка-Дружба, Дружба-Кутківці
Та їздить транспорт в Європі, чого в нас не піти в сторону оптимізації, а зразу нити нема за шо запрааояти..ууу.
В чому проблема..!?
Надя Жук