Треба і розмітка, і світлофори. Коли місто займеться проблемною Бережанською, де Тесла збила жінку: ми запитали

На Бережанській 18 квітня автомобіль «Тесла» на смерть збив жінку. Як ми з'ясували, на цій ділянці сталося 5 аварій, тому вирішили дізнатися, що влада і поліція думає робити, аби мінімізувати негативні ситуації.
Ользі Михайлівні було 65 років. Вона проживала разом із донькою на вул. Бережанській, 20 — буквально за кілька метрів від дому її зранку 18 квітня збила «Тесла», за кермом якої був працівник правління СБУ Тернопільщини. Жінка поспішала на роботу, кажуть сусіди, і потрапила під колеса авто. На жаль, медикам врятувати її життя не вдалось.
18 квітня близько 8.30 ранку, нагадаємо, на вулиці Бережанській у Тернополі сталася ДТП.
— Автомобіль, за кермом якого перебував працівник УСБУ в Тернопільській області, наїхав на пішохода, — повідомила речниця ДБР Тетяна Муравель. — 66-річна (66 п. Ользі виповнилося б 18 червня – прим. авт.) жінка перебігала дорогу поза межами пішохідного переходу. Від отриманих травм потерпіла померла у лікарні. За попередніми даними, водій був тверезим. Розпочато кримінальне провадження за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху за ч.2 ст.286 КК України. Встановлюються всі обставини ДТП, призначено низку експертиз.
Про працівника СБУ, який був за кермом «Тесли», жодної інформації не надають.
Журналістка «20 хвилин» розшукала знайомих пані Ольги. Ось що вони розповіли про загиблу.
— Це надзвичайна людина була. Про таких, як вона кажуть, — сама доброта, — колеги із «Центру здоров’я», де жінка роками пропрацювала завгоспом, а останнім часом трудилась у КНП «Тернопільський обласний інформаційно-аналітичний центр медичної статистики» облради, досі не можуть дійти до тями, приголомшені звісткою про трагічну загибель пані Ольги. — Дуже добра людина, привітна. Для всіх добре слово знаходила. Гірко, дуже гірко за такими людьми.
Аварії на Бережанській трапляються часто
Ця смертельна аварія на Бережанській не перша. «20 хвилин» писали про трагічні випадки, коли на переході біля АТБ збили студентку, нижче, біля «Трьох богатирів», ще одну.
Читайте:
Першокурсницю, яку збили на Бережанській, прооперували. Дівчина в реанімації
Каті було 28, вона хотіла стати лікарем. Що про смертельну ДТП на Бережанській розказав очевидець
— За результатом аналізу аварій, які сталися в минулі роки, вул. Бережанська є місцем концентрації ДТП, — повідомила «20 хвилин» речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. — Адже у 2021 році там сталися 17 аварій, у яких п’ятеро людей постраждали і одна загинула. У 2022 році сталось вісім ДТП, у яких троє постраждали і одна особа загинула. Від початку 2023 вже маємо п'ять ДТП, у яких двоє травмувались і одна людина загинула.
«20 хвилин» після низки смертельних аварій піднімали питання організації дорожнього руху і безпеки на Бережанській.
Зараз дорогу ніби полагодили, знаки встановили. Та й працівники патрульної поліції там регулярно проводять профілактичні заходи як серед водіїв, так і для пішоходів, каже мешканець Бережанської, депутат райради, волонтер Назарій Хамуляк.
— Від бару «Три богатиря», що поблизу корпусу ЗУНУ, і з іншого боку — від регіонального сервісного центру МВС водії заїжджають на горб і зазвичай прискорюють швидкість. Умовно місце посередині вулиці місцеві називають «біля хреста» — приблизно там, де сталась ДТП, у якій загинула пані Ольга.
Врятує розмітка і обмеження швидкості
Знак обмеження швидкості на цій ділянці до 40 км/год і наряд патрульних врятував би ситуацію, припускає Назарій Хамуляк і додає.
— Найголовніше тут розмітка, дорога її не бачила мінімум років два, — запевняє депутат. — Тоді психологічно водії пригальмовували б, аби не обганяти і не перетинати суцільну смугу. Варто облаштувати перила, які відділятимуть проїжджу частину від тротуару, аби ні люди не виходили на дорогу, ні домашні тварини — а їх тут чимало, бо приватний сектор. За іронією долі, на місці, де загинула пані Ольга, нещодавно почали облаштування оцих перил.
Врятував би ситуацію і кнопковий світлофор, продовжує тернополянин. Це психологічно примушувало б водіїв пригальмовувати, а не тиснути на педаль газу. Не завадили б і камери фіксації швидкісного режиму. Бо вулиця аварійна, а камер досі немає.
— За попередні роки я зумів добитись, що дорожні знаки «переодягнули» в зелену підложку і освітили переходи — всі, крім того, що є «біля хреста», — каже Назарій Хамуляк. — Ще в 2020 році отримав відповідь за звернення від заступника міського голови Стемковського, що управлінням ЖКГ міськради дано доручення підрядній організації встановити дорожні вставки. Від того ж 2020 року обіцяють світлофор, який вже є в проєкті, і який де факто спричинить зменшення швидкісного режиму на вулиці.
Які зміни планують на Бережанській? Чи нанесуть цього року дорожню розмітку, коли, та які ще роботи проводитимуть задля безпеки пішоходів і водіїв на вул. Бережанській, ми поцікавились у міськраді.
За словами речниці міськради Мар’яни Зварич, розмітку на дорогах нанесуть після поточного ремонту та за сприятливих погодних умов. Щодо інших робіт — у міськраді мовчать.
Обов’язки і права пішоходів
Нагадаємо також, яких правил пішохід зобов’язаний дотримуватись, визначено розділом 4 правил дорожнього руху «Обов’язки та права пішоходів».
Згідно п.1.10 правил дорожнього руху, пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.
-
Пішохід зобов’язаний переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
-
Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких об’єктів, що обмежують оглядовість, пішохід зобов’язаний впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються
-
Чекати транспортний засіб пішохід зобов’язаний на тротуарах, посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні, – на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
-
У місцях, де рух регулюється, пішохід зобов’язаний керуватися сигналами регулювальника або світлофора. У таких місцях пішохід зобов’язаний перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності – на середині проїзної частини і може продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.
-
У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості, якщо він рухається узбіччям, пішохід зобов’язаний виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.
-
За межами населених пунктів в разі руху узбіччям чи краєм проїзної частини, пішохід зобов’язаний йти назустріч руху транспортних засобів.
-
Також пішохід зобов’язаний не виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; не виходити раптово, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід; не допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину; не переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження; не затримуватися і не зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху; не рухатися по автомагістралі чи дорозі для автомобілів, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.
Обов’язки та права водія механічних транспортних засобів
Читайте також:
Смертельна аварія у Тернополі: за кермом був працівник СБУ
ТП на Бережанській. Внаслідок удару джип зніс стовп і перекинувся
У Тернополі машина з переселенцями злетіла в кювет
У Тернополі під колеса автівки потрапили літня жінка та школярка
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
Bogdan TomanНе тільки розмітки треба робити на дорогах. А треба коли з тратуару, йдеш на пішхдну доріжку, то цей требардюр треба опускатися нижче. Старші люди з нього ледве переступають.Треба дивитися, якщо щось робити. Хтось це контролює, чи ні . Чи як хто хоче так і робить.
-
Таня Сергей ТычинскиеПоки буде мер чучало,а не людина,небуде нічого в Тернополі.
-
Сергій ТрембіцькийПан Надал виписує собі захмарні преміі і за прикладом Білла Клінтона трощить православний люд, а на реальну потребу тернопільчан забиває великий болт.
-
Роман БурякВлада думає, а не працює ,і олені їй допомагають